Fjøssystemer Øst får ny daglig leder

Fjøssystemer Øst får ny daglig leder

Fjøssystemer har hatt en eventyrlig vekst de siste årene, og veksten skal fortsette. For å ivareta den økte aktiviteten i alle selskaper, endres nå strukturen i ledelsen. Øivind Skurdal blir ny daglig leder i Fjøssystemer Øst, og André Stenumgård blir leder for hele Fjøssystemer-gruppen.

Fjøssystemer har blitt en betydelig aktør i landbruksbransjen. Vi vokser på flere plan, og det krever kapasitet, sier daglig leder André Stenumgård. I tillegg til alle våre sju Fjøssystemer-selskaper, har vi etablert oss i Sverige. Vi går også inn i oppdrettsnæringen med selskapet Laksesystemer AS, og har tidligere utvidet vårt engasjement i byggebransjen med FS Betong. Det er derfor nå fornuftig å endre litt i ledelses-strukturen, sier Stenumgård.

Ny daglig leder for Fjøssystemer Øst blir fra 1. mars Øivind Skurdal. Han er eier og daglig leder i reklamebyrået Dialecta Kommunikasjon. Vi har jobbet tett med Øivind og Dialecta siden 2012. I de siste årene har Øivind fungert som markedssjef for Fjøssystemer og Dialecta som markedsavdeling. Dette samarbeidet har fungert veldig bra, og vi kjenner hverandre godt. Vi er glad for å få Øivind med på laget og ser spennende muligheter fremover, sier Stenumgård.

Jeg må innrømme at jeg ble litt smigret når jeg fikk denne forespørselen, sier Øivind Skurdal. Etter mange år med et tett og godt samarbeid med Fjøssystemer, brukte jeg ikke lang tid på å takke ja. Jeg har alltid vært fascinert av kulturen og miljøet i Fjøssystemer, en kultur som vi også har i Dialecta. I tillegg til jobben som daglig leder, vil jeg fortsatt ha et overordnet ansvar for markedskommunikasjonen for Fjøssystemer, og som før, benytte Dialecta Kommunikasjon sin kompetanse og kapasitet på det utførende arbeidet. Leder på avdeling Gjøvik, Magne Myrtrøen, overtar som daglig leder i Dialecta Kommunikasjon. Alle i Dialecta Kommunikasjon ser heldigvis på denne endringen som en positiv mulighet, noe som gjorde mitt valg enda enklere. Jeg fortsetter som eier og styreformann i Dialecta Kommunikasjon, og gleder meg til den nye jobben i Fjøssystemer, avslutter Skurdal.