Ny milepæl i Lely: Lely Juno fôrskyver nr. 10.000 er solgt

Cornes AG Corporation, Lely-distributøren i Japan, installerte Juno fôrskyver nr. 10.000. Juno tar over jobben med manuell fôrskyving på Dream Hill Farm. Denne gården startet i april med åtte Lely Astronaut A5 melkeroboter, og i forrige uke ble to Lely Juno og ytterligere åtte Astronaut-melkeroboter installert.

Den første generasjonen Juno ble lansert i 2008. Tre år senere ble en andre, mer kompakt og rimeligere modellen lagt til porteføljen. I 2018 introduserte Lely den nåværende generasjonen Juno, som erstattet de to tidligere modellene. Lely distribuerer Juno fôrskyver i 45 land over hele verden.

Å øke fôrens skyvefrekvens stimulerer hyppig fôrforbruk hele dagen og natten, noe som resulterer i et høyere fôropptak blant kyrne. Dette har en positiv effekt på dyrehelse, fruktbarhet, produksjon og økonomiske resultater. Flere og flere meieri- og storfekjøttbønder erkjenner dette. Derfor økte salget av Juno betydelig de siste årene.

Om Lely

Lely, grunnlagt i 1948, retter alle anstrengelser for å skape en bærekraftig, lønnsom og hyggelig fremtid i jordbruket. Ved å sette kua i sentrum, utvikler selskapet premium robotikk og datasystemer som øker dyrevelferd, fleksibilitet og produksjon på melkebruk.

I mer enn 25 år har Lely ledet salg og service av automatiserte melkesystemer til fremtidens generasjoner av melkebønder over hele kloden. Hver dag inspirerer Lely sine ansatte til å tilby kunder innovative løsninger, og være pålitelige partnere for langsiktig rådgivning og support. Med sitt hovedkontor i Nederland og et verdensomspennende nettverk av dedikerte Lely Centre for skreddersydd salg og support, er Lely Group aktiv i mer enn 40 land og sysselsetter rundt 1.500 personer.

Kjetil Olsen

Pressekontakt Produktsjef Norge 994 46 840