FK-butikken skifter navn til BondeKompaniet

FK-butikken skifter navn til BondeKompaniet

I mars vil 21 FK-Butikker i Rogaland, Agder og sørlige del av Vestland skifte navn til BondeKompaniet. Også nettbutikken skifter navn til BondeKompaniet.

Hovedårsaken til navneskiftet er at Felleskjøpet Rogaland Agder sine butikker forveksles med Felleskjøpet Agri sine butikker. Felleskjøpet Rogaland Agder bruker i dag navnet FK-Butikken, mens Felleskjøpet Agri bruker kun navnet Felleskjøpet på sine butikker.

Nå skifter FK-Butikken navn til BondeKompaniet for å unngå misforståelser og dårlige kundeopplevelser.

– Det er en tid for alt, og i vår digitale tidsalder der mer og mer blir handlet på nett så opplever vi ofte misforståelser i forhold til butikker og navn. Vi må bygge en tydeligere identitet og har derfor bestemt oss for å skifte navn på nettbutikk og våre 21 butikker til BondeKompaniet, sier maskindirektør Einar Bent Jensen i Felleskjøpet Rogaland Agder.

Butikkene hadde i 2020 en kraftig salgsøkning og 100.000 flere kunder.

BondeKompaniet er bondens egen butikk, eid av bønder i Rogaland og Agder.
På samme tid er dette en butikk for alle. Butikken har et bredt utvalg av produkter til alle med prosjekter i eller nær naturen.

– BondeKompaniet forteller hva vi er - et kompani bygget på verdifull kunnskap fra generasjoner av skapende og hardtarbeidende bønder. Dette ligger i vår ryggmarg, samtidig som vi følger med i tiden når det kommer til produktmiks og ny teknologi. Vår butikk har kvalitetsprodukter innen hus, hage, landbruk og kjæledyr, sier Jensen.

Flere butikker har allerede fått nye skilt, men den offisielle åpningen av nye butikker med nye navn er 10. mars.

Felleskjøpet Rogaland Agder er en samvirkebedrift eid av 8000 bønder. Vi er en spydspiss i utviklingen av landbruket, og er en klar markedsleder på flere av våre forretningsområder.

- En lønnsom partner siden 1899!

Einar Bent Jensen

Direktør Maskin 92297274