Flisekompaniet med storsatsning for proff og privat i Stavanger

19.mai åpner Flisekompaniet sin nye butikk i Stavanger. Fullkonseptsbutikken, på hele 1350 m2, skal sørge for markedets beste utvalget av flis og baderomsløsninger for både proff- og privatkunder i landsdelen.

- Det er helt klart behov for et større og mer moderne tilbud for flis- og baderomsløsninger i Stavanger- og Rogalandsområdet. Vi har lenge vært på jakt etter det riktige lokalet for en slik butikk, og det vi nå har landet på er helt ideelt. Det ligger nært andre virksomheter som er knyttet til vår bransje. Nå åpner vi en fullkonseptsbutikk som garantert vil appellere til både privat- og proffkunder, og som vil gi begge kundegruppene akkurat de løsningene de har lyst på, sier administrerende direktør Alexander Pedersen.

Et etterlengtet tilskudd i markedet

Pedersen mener åpningen av Flisekompaniets satsning i Stavanger, Forus og Sandnes-området vil tilføre mye til markedet for flis og baderomsinnredning.

- I forhold til forbrukermarkedet kan vi nå tilby en svært inspirerende butikk, som etter vår mening ingen andre kan konkurrere med i nærområdet. Både i forhold til å vise frem bredde, muligheter og løsninger som kundene etterspør. Når det kommer til proffmarkedet tror vi at beliggenheten og tilgjengeligheten gjør det veldig enkelt for proffkunden å få tak i daglige “melk og brød”-varer, i tillegg til et flott sted hvor de kan ta med kundene sine for å vise frem alt vi har av muligheter og løsninger, sier Pedersen.

En verden av muligheter

Det kan være vanskelig å velge når man skal innrede sitt nye bad. Derfor satses det stort på inspirerende utstillinger i Flisekompaniets siste åpning i Stavanger.

- Det som har vært vårt fokus i denne nye butikken er å kunne vise frem komplette løsninger for våre kunder. Ikke bare det brede utvalget av fliser i ulike stilarter og materialer, men også alt av tilbehør innen VVS-artikler, som baderomsinnredninger, dusjløsningen, blandebatterier og toaletter. Alt som hører baderommet til. Dette vil kundene få en opplevelse av i 41 komplette baderomsmiljøer, forklarer Pedersen.

Arnstein Sandvik er butikksjef på den nye avdelingen, og mener det kan dras litt lengre.

- Vi har ikke bare laget 41 utstillinger. Vi har laget 41 bad. Det eneste som mangler er vanntilkoblingen. Det er nesten som kundene kan gå inn i ulike versjoner av sitt nye bad når de går rundt i vårt flotte utstillingsmiljø, forklarer han.

Kompetent rådgivning

Hos Flisekompaniet i Stavanger er det så og si ingen utskiftning av ansatte. Bare nyansettelser. Det vil si at de sitter på en sterk faglig kompetanse på flis, kjemiske produkter og vvs. Stemningen hos de ansatte foran butikkåpningen er veldig bra, og alle har jobbet og stått på for å få alt opp og stå til åpningsdagen.

- Når det kommer til kundeservice tar vi med oss det vi allerede har bygget opp fra butikken i Forusskogen. Vi er veldig heldig som har så mye erfaring og kompetanse hos våre ansatte som vi kan ta med oss videre. Vi har alltid fått gode tilbakemeldinger, både fra personkunder og proffkunder, på det vi leverer av varer og tjenester. Det at vi nå får et langt bedre verktøy i den nye butikken, til å ta ytterligere steg innen kundeservice, er noe vi gleder oss veldig til, sier Sandvik.

- Vi kan få sluttløsningen til å se helt annerledes ut enn kunden kanskje hadde tenkt seg i utgangspunktet. Vi tegner også badet for dem, slik at de kan se det ferdige badet i 3D før de bestemmer seg. Og vi tilbyr også hjelp til å skaffe dyktige og kvalitetssikrede håndverkere, gjennom de proffkunder vi har knyttet til oss. Vi bistår rett og slett med hjelp til alt som kunden trenger til sitt renoveringsprosjekt, legger administrerende direktør Alexander Pedersen til.

Fagsenter for proffene

Den nye avdelingen til Flisekompaniet i Stavanger har også vekstambisjoner mot proffmarkedet i området. Et marked de allerede er godt inne i.

- Vi får nå et eget proffsenter, med egen inngang for proffkundene, der de har direkte tilgang til lager. Men også et sted hvor vi skal tilby kursing, opplæring og en god gjennomgang av de konseptene vi tilbyr våre proffkunder. For eksempel FK Proff Komplett. Og ikke minst det å kunne tilby et sted hvor de møter våre fagsterke ansatte, som alle kan bidra med løsninger på de utfordinger våre kunder måtte ha. Nå får de et mer komplett produkt- og kompetansesenter enn det vi har kunnet tilby dem tidligere, forteller Pedersen.

Gleder seg til åpning

Det har vært lange dager for de Flis-ansatte i Stavanger, som har nå gleder seg stort til åpningsdagen den 19. mai klokken 1200.

- Vi føler oss alle sammen svært privilegert for at vi får være med på denne etableringen. Når vi nå ser hvor bra det er blitt blir vi alle veldig inspirert til å ta neste steg. Og det skal også både eksisterende og nye kunder merke. Det er jeg 100 % sikker på, avslutter butikksjef Sandvik.

• flisheller,
  • gulv
  • bad
  • baderomsmøbler
  • innredning
  • byggevarer
  • flis
  • interiør
  • fliser
  • laminat

Flisekompaniet er Norges største forhandler av keramiske fliser. Vi har 36 utsalgssteder fra nord til sør i Norge, med et bredt vareutvalg av fliser og VVS-produkter til både det private og det profesjonelle markedet. Våre engasjerte medarbeidere etterstreber alltid å leve etter våre verdier som er Troverdig, Inspirerende, Løsningsorientert og Entusiastisk. Du skal alltid forvente god service, faglige råd og en hyggelig handleopplevelse i et kundemøte hos Flisekompaniet. Flisekompaniet er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain. Konsernet har mer enn 180.000 medarbeidere i 68 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Alexander Pedersen

Adm. Direktør 99 37 49 22