Fliser reduserer skader forårsaket av piggsko

Med vinteren kommer utfordringene med hålke og speilglatte gater, og mange tyr til piggsko og brodder for sikkerhet. Men hver vinter påføres norske bedrifter og skattebetalere millioner av kroner i skader på gulv som følge av bruk av piggsko og brodder inne.

Flisekompaniet peker på en løsning som kan redusere disse kostnadene betydelig: enda mer utstrakt bruk av fliser i offentlige arealer.

Fordelene med Fliser

– Fliser er designet for å tåle stor belastning, og er et optimalt valg for områder som opplever kunder med piggsko, forteller Jan Eddie Kragtorp. Han er murmester og faglig leder i Flisekompaniet.

Velger man å legge porselensfliser inne, investerer man i et gulv som motstår de daglige påkjenningene fra piggsko.

– For offentlige arealer hvor trafikken er konstant, tilbyr fliser en løsning som både er økonomisk forsvarlig og fint å se på. De er utrolig slitesterke og krever minimalt vedlikehold, noe som gjør dem ideelle for steder som butikker og kjøpesentre, men også hjem og hytter, fortsetter han.

Fliser i hjemmet

I hjemmet og på hytta tilbyr fliser en unik kombinasjon. Med fliser i gangen kan du nyte vinteren uten bekymringer for skader på gulvet, samtidig som de er lette å vedlikeholde og beholder kvaliteten i tiår etter tiår.

– I tillegg gir fliser ikke bare beskyttelse mot piggsko, men også mot den generelle slitasjen fra sand og skitt som følger med vintermånedene.

For mer informasjon se https://www.flisekompaniet.no/...

Om Flisekompaniet

Flisekompaniet er en ledende leverandør av fliser i Norge, og tilbyr et bredt vareutvalg av fliser, verktøy, baderomsinnredninger og øvrige produkter som kompletterer baderommet til både privatkunder og profesjonelle aktører. Flisekompaniet kombinerer kvalitet, holdbarhet og design, og gir det løsninger du har lyst på.

• flis
  • flisheller,
  • oppussing
  • byggevarer
  • innredning
  • interiør
  • parkett
  • fliser
  • gulv
  • laminat

Fakta om Flisekompaniet

Flisekompaniet og Bergersen Flis fusjonerte i starten av 2022 og er Norges største forhandler av keramiske fliser. Det fusjonerte selskapet går under navnet Flisekompaniet, men vil co-brandes med Studio Bergersen. Selskapet har 40 utsalgssteder i Norge med mer enn 850 millioner i omsetning og over 200 ansatte. Begge selskaper har lang historikk der Flisekompaniet ble etablert i 1979, mens Bergersen ble startet opp i 1996.
Det fusjonerte selskapet retter seg både mot det private og profesjonelle markedet, og legger vekt på et bredt vareutvalg kombinert med høy faglig kompetanse og service. Flisekompaniet leverer løsninger du har lyst på!
Flisekompaniet er en del av Dahl Optimera Norge, som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain. Konsernet har mer enn 180.000 medarbeidere i 68 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Per-Ivar Ekeberg

Pressekontakt Markedsdirektør 977 77 772