Helje Beisland overtar som kjededirektør i Floriss etter Thor Egil Grønnern.

Helje Beisland ny administrerende direktør i Floriss

Vi er glade for å ønske Helje Beisland velkommen som ny administrerende direktør i Floriss. Helje tar over etter Thor Egil Grønnern, som har hatt stillingen siden 2014. Han vil fortsette som driftsjef/ass.kjedesjef for selskapets franchisedrift og er en styrke for selskapet og relasjonene som er skapt over flere år.

Med Heljes bakgrunn som blomsterdekoratør og sivilindustridesigner i kombinasjon med hennes erfaring fra retail, er vi sikre på at hun vil bringe inn en solid blanding av kreativitet og konseptuell forretningsforståelse til Floriss, i tillegg til selskapets drifts og franchisekompetanse, sier styreleder i Floriss, Reidar Mueller.

Helje kom til oss i 2022 med en solid erfaring fra Maxbo, Apotek 1 og Fargerike, hvor hun har jobbet med konseptutvikling og strategisk kategori- og markedsarbeid. Med sin oppdaterte moderne erfaring innen kjededrift, vil hun vil bidra til å styrke Floriss' posisjon i blomsterbransjen fremover.

Jeg gleder meg til å ta fatt på denne nye utfordringen, og er veldig glad for å ha fått muligheten til å lede Floriss, sier Beisland. Jeg har alltid hatt en lidenskap for blomster og design, og jeg gleder meg til å kombinere dette med min erfaring fra forretningsdrift for å skape en enda sterkere merkevare. Gjennom det siste halvannet året som assisterende, er jeg blitt kjent med butikkene og de dyktige håndverkerne og vet at drivkraften og kompetansen er høy i Florissbutikkene.

Under Heljes ledelse, vil Floriss fortsette å bygge på sin styrke, gjennom fagutdannede blomsterdekoratører med lidenskap for blomster. Vår strategiske plan fremover vil være å levere blant det beste Norge kan by på av ekte håndlaget blomsterglede til små og store anledninger, forteller Mueller. Samtidig skal vi styrke Florissbutikkene som impulsutsalg med masse fristende blomster og planter av høy kvalitet. Med Heljes brede erfaring fra ulike bransjer innen merkevarebygging, er vi sikre på at hun vil være en viktig ressurs for Floriss' suksess fremover.

Vi ønsker Helje hjertelig velkommen som ny leder for Floriss.

Forfatteren genererte teksten delvis med AI og har revidert og redigert innholdet.

Emner

Med våre nesten hundre butikker over hele Norge fyller Floriss norske hjem med vakre blomster til både hverdag og fest. Det finnes alltid en anledning til å glede noen eller å glede seg selv med blomster. Floriss bidrar til å løfte hverdagen med farger, dufter, kreativt blomsterbinderi og flotte planter. Vi sender også blomster over hele verden.

Marianne Holtet

Pressekontakt Markedssjef Markedsføring 90687888 Floriss
Helje Beisland

Pressekontakt Administrerende direktør Kjededrift, konsept og merkevare 90681863

For enhver anledning

Floriss er Norges største franchise blomsterbutikkjede med 86 butikker over hele Norge, fra Mandal i sør til Bodø i nord. Floriss er din personlige blomsterekspert som med lidenskap og faglært dyktighet gjør det lett for deg å løfte hverdag, fest og høytid med naturlig, ekte blomsterglede.

Floriss
Billingstadsletta 13