foodora market ekspanderer og skal levere fra 15 minutter

I slutten av av februar åpnet foodora sin første dagligvarebutikk i Oslo, og den andre i mars. Nå, kort tid senere, åpner den tredje butikken i Trondheim. Gjennom den tredje butikken tar matleveringstjenesten et sterkere grep rundt raske leveranser i norske byer og tilbyr hjemlevering fra 15 minutter.

foodora markets tredje butikk har en strategisk plassering sentralt i Trondheim sentrum. Etableringen er en del av planen om å gi nordmenn tilgang til veldig rask hjemlevering av dagligvarer og teknikk. Flere butikker er planlagt åpnet i løpet av 2021.

foodora market er butikken som endrer spillereglene for aktører innen dagligvare, da foodora med ambisjon om å kunne levere på 15 minutter. Nordmenn vil ha rask levering av dagligvarer, og selskapet har en solid infrastruktur som er klar for å implementeres raskt i hele Norge.

- Det har gått over all forventning med foodora market. Jeg satte veldig høye mål tidligere i år for vår dagligvarebutikk. Vi hadde rekordhøye tall allerede etter to uker. Nå akselerer vi kraftig fremover og åpner den tredje butikken, sier fungerende daglig leder i foodora, Carl Randers, og fortsetter:

- Samtidig som vi utvider virksomheten forbedrer vi logistikken og senker leveringstiden. Vi kan levere nesten hva som helst på veldig kort tid. Nordmenn vil ha rask levering av dagligvarer, og nå sørger vi for at de får det enda raskere, avslutter Carl Randers.

Om foodora market
foodora market består av et tusentall produkter til konkurransedyktige priser, et sortiment som stadig vokser da foodora knytter seg til flere aktører. I sortimentet finner man blant annet barneartikler som grøt, bleier, meieriprodukter, kjøtt og fisk, frukt og grønt og dyreartikler. Det er nå to butikker i Oslo og en i Trondheim.

Om hurtighandel (quick commerce)
Hurtighandel er tredje generasjons handel. Ble lansert av foodora i 2020, hvilket innebærer at kundene i tillegg til restaurantmat også kan få blant annet skjønnhetsprodukter, bøker og elektroniske artikler levert hjem på kort tid. En ny sjanger i Norge som kommer til å vokse.

foodora er datterselskap av Delivery Hero, et av verdens ledende online matleveringsselskaper, med hovedkontor i Berlin. foodora ble etablert i Norge i 2015 og har de siste årene vokst eksponentielt, og leverer i dag mat fra over 1400 restauranter i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Trondheim, Lillestrøm, Drammen, Fredrikstad, Sarpsborg, Porsgrunn, Skien og Tromsø. I 2018 lanserte plattformen til et utvidet område rundt storbyene, der restaurantene selv står for leveransen, og i 2020 introduserte foodora levering fra butikker på plattformen for rask levering og ble med det Norges første aktør innen Q-handel.