foodora market utvider

Nå åpner foodora market i Bergen, og kan tilby bergensere som bor i sentrum et stort utvalg dagligvarer levert på døren på veldig kort tid. Mot slutten av uken åpner nok en foodora market butikk i Oslo. I løpet av noen måneder har foodora etablert fem butikker i Norge, og tar dermed et sterkere grep om markedet for rask hjemlevering av dagligvarer.

Etableringene er en del av planen, og ambisjonen er at så mange som mulig av de som bor i Norges byer skal ha tilgang til rask hjemlevering av dagligvarer. foodora market har i dag tusenvis av produkter, et utvalg som vokser etter hvert som foodora knytter til seg flere leverandører. Utvalget består av alt du er vant til å finne i en dagligvarebutikk, inkludert frukt og grønt, ferske råvarer, meieriprodukter, husholdningsartikler og drikkevarer.

- Det er en veldig spennende utvikling som skjer akkurat nå. Nordmenn ønsker rask hjemlevering av dagligvarer, og foodora er selskapet som har infrastrukturen klar og kan implementere tredje generasjons digital handel på kort tid i store deler av landet, sier Elisabeth Myhre og fortsetter;

- Vi akselererer og holder et høyt tempo i all vår forretningsutvikling. Vi er et selskap som har en solid infrastruktur som markedsplass og et stort leveringsnettverk, noe som betyr at vi kan innovere sømløst og raskt. Vi er en utfordrer og pioner på mange områder, og utrullingen av foodora market er et eksempel på det, avslutter Elisabeth Myhre, daglig leder i foodora Norge.

Om hurtighandel (quick commerce)
Hurtighandel er tredje generasjons handel, og ble lansert av foodora i 2020. foodora er et selskap som utfordrer hvordan digital handel utføres. Som q-handelsselskap kan foodora levere stort sett alt fra elektronikk, blomster, sminke, dagligvarer og restaurantmat på veldig kort tid. Nordmenn ønsker rask levering, og foodora er selskapet som har infrastrukturen klar og implementere tredje generasjons digital handel i Norge.

foodora er datterselskap av Delivery Hero, et av verdens ledende online matleveringsselskaper, med hovedkontor i Berlin. foodora ble etablert i Norge i 2015 og har de siste årene vokst eksponentielt, og leverer i dag mat fra over 1400 restauranter i Oslo, Bergen, Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Trondheim, Lillestrøm, Drammen, Fredrikstad, Sarpsborg, Porsgrunn, Skien og Tromsø. I 2018 lanserte plattformen til et utvidet område rundt storbyene, der restaurantene selv står for leveransen, og i 2020 introduserte foodora levering fra butikker på plattformen for rask levering og ble med det Norges første aktør innen Q-handel.