Raymond, Markus og Torgeir ikledd Fast Flooring trøyer.

Fast Flooring – Årets messekonsept

I begynnelsen av november deltok Forbo Flooring på årets Mal Proff Høstmesse på Thon Hotel Oslo Airport. Hovedfokus under messen var å synliggjøre konseptet «Fast Flooring», som er en trend i Europa bl.a pga redusert leggetid, miljø og fleksibilitet. Til tross for en nedslående værprognose som 'blinket snøkaos', drøsset det inn et hav av engasjerende interessenter, kunder, håndverkere og konkurrenter. En dag fylt opp med engasjerte samtaler var berikende og inspirerende både for oss og besøkende. For å bidra til proaktivt engasjement hos besøkende, inviterte vi alle til å delta i konkurranse på stand. Her var det mange ivrige som fant frem sitt indre konkurranseinnstinkt.

Hvorfor Fast Flooring?

Forbos fokus på årets Mal Proff Høstmesse hadde en klar intensjon. Vi ønsket å gi dyktige håndverkerne som besøkte vår stand en informativ innsikt i vårt spennende utvalg av limfrie og løslagte gulvprodukter med informasjon om muligheter limfrie gulv gir.

Fast Flooring er et konsept som viser til spesielle kolleksjoner av limfrie gulvløsninger, tilgjengelig i ulike varianter som flis- og plankeformat, inngangsgulv, Modul'up banevare, og sist men ikke minst vår nyeste innovasjon, Flotex Next.

Løslagte gulv – "Enkelt og greit"

Det er ingen tvil om at håndverkere er godt ettertraktet i arbeidsmarkedet når det kommer til gulvlegging. Konkurransen om håndverkere er hard når ulike prosjekt skal utføres, og de er ofte en knapp ressurs. Derfor er det viktig at Forbo som gulvleverandør hjelper til med å løse denne problematikken med å tilby løsninger som sparer dem for tid og er enkelt å legge slik at de får gjennomført flest mulig prosjekter på kortest mulig tid.

Fremgangsmåten for legging av løslagte gulv er: Klikk, rull ut og/eller legg kant-i-kant. "Enkelt og greit".

I tillegg til raske og enkle løsninger, bidrar det også økomomisk for kunden da effektiviseringen fører til mindre nedetid. Spesielt viktig for døgnåpne institusjoner som sykehus, treningssenter og butikker som har åpningstider døgnet rundt.

Til slutt – gulv som er enkle å legge, ikke trenger lim, kan flyttes og fjernes uten å skade undergulvet. Dette bidrar til den sirkulære økonomien.

Tessera + Allura = Estetisk og praktisk kombinasjon

For å få frem kombinasjonsmulighetene som eksisterer på tvers av de ulike kolleksjoner, valgte vi å legge en kombinasjon av:

Allura Flex 2 (63533FL1) og den nye triologien Tessera Union i fargene linen weft, linen pearl og linen ruffle. En kombinasjon som markedskoordinator sammen med sine kollegaer synes var estetisk fint, men også ypperlig for å vise muligheter for soneinndelinger.

Et spørsmål som dukket opp flere ganger på messen i forhold til denne kombinasjonen var om skjøtene mellom Tessera teppeflis og Allura designvinyl ville være ekstra synlig. Her anbefalte selgerne å legge teppeflis (med høyeste løkker først) for å unngå synlige skjøter.

Messekonkurranse

For å skape litt mer liv og røre på stand utførte vi en messekonkurranse hvor det var mulighet for de besøkende å vinne en drill fra DeWalt til en verdi av 2400 kr. (Ikke sponset.) Her var det mange som var ivrige og fant frem konkurranseinnstinktet. Konkurransen tok utgangspunkt fra vårt konsept Fast Flooring, og spørsmålene var:

1. Hva er de aller viktigste fordelene med Fast Flooring? - Riktig svar: Raskt, enkelt, økonomisk og bærekraftig
  2. Hvor høy RF i undergulv kan Forbo Modul Up banevare installeres på? - Riktig svar: 93 %
  3. Hva er Forbo's nyeste tilskudd til Fast Flooring kategorien (per dags dato)? - Riktig svar: Flotex Next

Det var mange som svarte riktig, og med hjelp av nettbasert konkurransekalkulator har vi kåret en vinner, og det ble Bente Lahlum Johansen fra Mal Proff Hamar. Gratulerer!

Vel gjennomført messedag!

Vi ønsker å takke alle besøkende som stakk innom standen vår og viste deres interesse. Fremover håper vi på godt samarbeid med både nye og eksisterende kunder. Teamet vårt hos Forbo håper at de besøkende fant informasjonen de fikk på standen nyttig, og at Fast Flooring gulvløsninger vil øke merkbart i fremtiden.

Sophie Vik Westre

Pressekontakt Salgs- og markedskoordinator PR & markedsføring LinkedIn

Raymond Sandvik

Pressekontakt Salgssjef Norge & KAM offentlig sektor Salg +4790026367 LinkedIn

Creating Better Environments

Forbo Flooring Systems er en global markedsaktør innen linoleum, prosjektvinyl, teppefliser, Flotex flokkede gulv, Coral inngangssystemer og vinylgulvbelegg. I tillegg til gulvbelegg utvikler, produserer og markedsfører Forbo et komplett utvalg av profesjonelle serviceprodukter. Alle Forbo-produkter kombinerer høye nivåer av funksjonalitet og holdbarhet. Forbo Flooring Systems er forpliktet til miljømessig ansvarlig produksjon og vidtrekkende kundeservice. Forbo Flooring er en del av den sveitsiske Forbo Group og eier tjue fabrikker og filialer i 32 land over hele verden.