Torgeir Salvesen overtar som administrerende direktør i Forbo Flooring Systems

Torgeir Salvesen blir ny administrerende direktør i Forbo Flooring Systems

Det er en glede å kunne informere om at Torgeir Salvesen startet som ny administrerende direktør hos Forbo Flooring systems 2.januar, etter at Morten Aarhus valgte å pensjonere seg i 2022 – ca 20 år etter at han startet som leder i selskapet.

Forbo Flooring Systems er en global produsent og distributør av bærekraftige gulvprodukter primært innenfor yrkesbygg. Produktsortiment består av linoleum, vinyl, tepper og inngangsmatter med norsk hovedkontor i Asker.

Torgeir har lang erfaring fra ulike områder innenfor byggbransjen.

Mest relevant er hans 5 år som Salgssjef, avdeling Retail hos Fagerhult Belysning AS og 10 år som daglig leder hos Fischer Norge AS frem til årsskiftet – som er en ledende global produsent og distributør av skruer og festemidler til byggbransjen.
Salvesen er utdannet ingeniør ved linjen Industriell økonomi i Grimstad, kombinert med bachelorgrad i markedsføring fra Norges Markedshøyskole (som nå er en del av Handelshøyskolen BI).

Torgeir vil med sin kunnskap og erfaring med strategisk ledelse innenfor byggebransjen spille en sentral rolle i arbeidet for å realisere selskapets ambisjoner om videre vekst.

Besøk Torgeir Salvesens LinkedIn-profil

Velkommen til Forbo
"Vi er svært glade for å ha Torgeir ombord. Han har en imponerende bakgrunn og erfaring som blir viktig i prosessen med å lede selskapet videre". Dette sier Raymond Sandvik som har vært konstituert leder etter Mortens avgang i tillegg til sin jobb som KAM.

Salvesen er klar for å ta fatt på utfordringene og ser frem til å fortsette prosessen med å videreutvikle selskapet. "Jeg er svært glad for å bli en del av Forbo sier han og gleder seg til å jobbe sammen med et etablert salgsteam med høy fagkunnskap og lang bransjeerfaring".

Selskapet har en klar målsetting om lønnsom vekst samtidig som fokus på bærekraft og sirkulærøkonomi står sentralt i selskapets strategi.

Vi har som visjon å bli en global ledende samarbeidspartner ved å tilby bærekraftige løsninger for våre kunder, og skape bedre omgivelser for alle mennesker enten de er på jobb, oppholder seg i sin bolig, er i aktivitet, slapper av, lærer eller leker.

Besøk Forbo Norge For mer informasjon om Forbo Flooring Systems, eller send e-post til info.norway@forbo.com.

Sophie Vik Westre

Pressekontakt Salgs- og markedskoordinator PR & markedsføring LinkedIn

Creating Better Environments

Forbo Flooring Systems er en global markedsaktør innen linoleum, prosjektvinyl, teppefliser, Flotex flokkede gulv, Coral inngangssystemer og vinylgulvbelegg. I tillegg til gulvbelegg utvikler, produserer og markedsfører Forbo et komplett utvalg av profesjonelle serviceprodukter. Alle Forbo-produkter kombinerer høye nivåer av funksjonalitet og holdbarhet. Forbo Flooring Systems er forpliktet til miljømessig ansvarlig produksjon og vidtrekkende kundeservice. Forbo Flooring er en del av den sveitsiske Forbo Group og eier tjue fabrikker og filialer i 32 land over hele verden.