Her er prisene på Fords nye crossover, Focus Active

Her er prisene på Fords nye crossover, Focus Active

Økt bakkeklaring på tre centimeter, røffere styling og det aller siste av førerassistanseteknologier gjør crossoveren Focus Active som skapt for Norge.

- Nye Focus Active crossover er en veldig spennende modell for det norske markedet. Den bygger på nye Focus som har fått mye ros etter lanseringen i Norge. Focus Active har i tillegg fått en del unike egenskaper som økt bakkeklaring, røffere styling både utvendig og i interiøret, og tilpassede kjøremoduser som hjelper deg frem på varierende underlag. Prisen er også meget attraktiv for den SUV-inspirerte Focus Active, sier markedsdirektør i Ford Motor Norge, Geir Haugaard.

Nye Ford Focus er utviklet fra bunnen av for nok engang å sette standarden. Den er skapt for å være den mest kjøreglade, sikre og praktiske familiebilen i klassen.

Like før sommeren ble nye Focus lansert som en meget godt utstyrt Titanium-variant, en luksuriøs Vignale-modell og en sportslig og senket ST-Line. Nå åpnes det også for bestilling av den siste varianten, crossoveren Focus Active.

For flere bilder og mer informasjon: KLIKK HER

Fra 296 400 kroner

For en pris fra 296 400 kroner får du nå en meget godt utrustet Focus Active med den prisbelønte 1-liters EcoBoost-motoren med 125 HK, manuelt gir og svært mye standardutstyr som inkluderer:

• Unikt utvendig design
  • Unike 17’’ alufelger
  • 8" Touchskjerm med navigasjon
  • SYNC 3 med norsk stemmestyring og nødhjelpsassistanse
  • Parkeringsensorer foran og bak
  • 5 valgbare kjøremodus
  • FordPass Connect (modem med 4G internett-tilgang)
  • Nøkkelfritt system
  • Cruisekontroll med hastighetsbegrenser
  • 30 mm høyere bakkeklaring
  • Sportsseter med Active logo
  • Takrails

Den kommer også som en meget romslig stasjonsvogn. Bagasjerommet i nye Focus stasjonsvogn har nemlig vokst hele 118 liter sammenlignet med dagens Focus. Med 608 liter er bagasjeromsplassen nå større enn storebror Mondeo, og blant de største i segmentet. Nye Focus Active stasjonsvogn koster fra 310 400 kroner.

Nye Focus Active har også en unikt tilpasset elektronisk servostyring, fjæring og dempere som gjør at den leverer en meget god kjøreopplevelse også under litt røffere forhold.

Med den nye og tøffe crossoveren får du også tilgang på 5 kjøremodus som skal gjøre kjøreturen best mulig. Velg mellom Normal, Eco, Sport, Glatt eller ujevnt underlag, så tilpasses bilens gassrespons, styring, ESC og traction-kontroll for å gi deg det optimale utgangspunktet for kjøreturen.

Lanserer nye motorkombinasjoner for Focus

Sammen med introduksjonen av nye Ford Focus Active lanseres det i november to nye motorkombinasjoner til nye Focus. Nå kommer 2.0-liters TDCi med 150 HK med mulighet for både automat og manuelt gir.

Også en 1.5-liters Ecoboost-bensinmotor med 182 HK vil komme med en 8-trinns automatgirkasse. Nye Focus Active kan også fås med automatgir i kombinasjon med 1.0-liters EcoBoost-bensinmotor med 125 HK eller en 1.5-liters TDCi EcoBlue dieselmotor.

Tryggere biltur med Ford Co-Pilot 360 førerassistanseteknologier

Nye Ford Focus fikk som en av de aller første personbilene toppscore i det nye og nå langt strengere Euro NCAP kollisjonstestprogrammet. Den har også blitt rost av Euro NCAP for bilens omfattende og avanserte spekter av førerassistanseteknologier.

Nye Focus kommer blant annet med en adaptiv cruisekontroll med køassistent, trafikkskiltgjenkjenning og filsentrering (level 2). Systemene hjelper sjåføren med å holde avstand, å holde plassen i feltet og kan automatisk justere bilens fart ved å lese skiltene for fartsgrense. Den kan også fås med en rekke andre avanserte førerassistanseteknologier som:

• Fords Adaptive LED-lyssystem med et avansert kamerasystem
  • Selvkjørende parkeringsassistent
  • Fords første Head-up-display som tilbys i Europa
  • Unnamanøverassistent
  • Anti-kollisjonssystem med fotgjenger- og syklistoppdagelse
  • Blindsonevarsler med varsel om kryssende trafikk og automatisk bremsing

Styr bilen fra mobilen

Nye Ford Focus Active kommer også med FordPass Connect modem som standard. I kombinasjon med appen FordPass får du blant annet tilgang til informasjon om bilen på telefonen din, du kan låse bilen opp og igjen uten å være i nærheten, få løpende oversikt over trafikk og hvor det er køer, og informasjon om parkeringsplasser og bensinstasjoner med priser. I 2019 vil du med FordPass Connect også kunne koble inntil 10 enheter til ditt eget Wi-Fi hotspot i bilen.

De første bilene av crossoveren Focus Active kommer til Norge rundt årsskiftet.

Ford Motor Company er en global bilindustrileder med ca. 202.000 ansatte verden over – og har hovedkontor i Dearborn, Michigan, USA. Selskapet utvikler og produserer en rekke kjøretøy som inkluderer personbiler, nyttekjøretøy, lastebiler, og Lincoln luksusbiler. Ford Motor Company har en ledende rolle innen elektrifisering, selvkjørende biler og mobilitetsløsninger. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon om Fords produkter, vennligst besøk www.ford.no

Ford Europa er ansvarlig for å produsere, selge og vedlikeholde Ford kjøretøy i 50 markeder og har ca. 69.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomhet Ford Servicemarked og 24 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den første Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 – samme år som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Ford Motor Norge er en bilprodusent og mobilitetsselskap som importerer biler og deler for salg gjennom et forhandlernettverk på 82 salgs- og servicepunkter. Den første Ford-bilen kom til Norge allerede i 1906, trolig gjennom firmaet E.C. Gjestvang i Oslo. Lenge var det kun private forhandlere som importerte Ford til Norge via Danmark. Først i 1960 ble Ford Motor Norge etablert etter sterkt engasjement fra blant annet Trygve Lie, FNs første generalsekretær og norsk ambassadør i Washington.

Anne Sønsteby

Pressekontakt Informasjonsdirektør Ford Motor Norge +47 - 905 10 518

Velkommen til Ford Motor Norge AS!

Som et globalt selskap er det viktig for oss å ha standarder som vi kan rette oss etter - og som andre kan benytte for å bedømme oss.

Vår visjon: Å bli verdens ledende leverandør av biler og bilrelaterte tjenester.

Vår oppgave: Vi er en stor og global familie med en stolt arv, hvor vi arbeider samvittighetsfullt i våre bestrebelser på å tilby førsteklasses produkter og tjenester.

Vårt verdigrunnlag: Vi gjør det som er riktig for våre ansatte, for miljøet og samfunnet, men først og fremst for kundene våre.

Les mer på www.ford.no