ALOE VERA – En allsidig plante

Få legeplanter har vært brukt like flittig og lenge som Aloe vera. Plantens gode egenskaper var kjent allerede av de gamle grekerne, og i dag brukes liljeplanten både til kosttilskudd og skjønnhetsprodukter.

Vakker, fargerik og velgjørende. Aloe vera har vært brukt i tusenvis av år for sine verdsatte egenskaper. Saften fra bladene ble allerede i antikkens Hellas brukt ved skadet hud.

På 400-tallet før Kristus sendte Aleksander den store kolonister til øya Socotra utenfor den nåværende kysten av Somalia for å bevare og dyrke aloe-planten. En annen kjent bruker er dronning Kleopatra. Hun skal visstnok ha brukt store mengder Aloe vera som skjønnhetsmiddel.

Og på Java brukte man Aloe vera til håret, fordi man mente at det stimulerte hårveksten slik at man fikk lengre hår hvis man gned det inn i hodebunnen. I Sentral-Amerika og Mexico brukte indianerne det til å behandle brann- skader, dysenteri, magesår og forskjellige typer infeksjoner.

Godt innhold

I dag brukes Aloe vera både til utvortes og innvortes bruk. I Forevers utvalg finner du både kosttilskudd, produkter for hår og hudpleie og tilskudd for deg som lever et aktivt liv. Ja, her finnes det til og med et produkt rettet mot kjæledyrene våre.

I likhet med de fleste andre planter inneholder Aloe vera mest vann. Men planten inneholder også vitaminer, mineraler og plantekjemikalier.

Genuin prosess

Det tar omtrent et år for en Aloe vera-plante å vokse til optimal størrelse for høsting.
I Forever dyrker vi vår Aloe vera på fruktbare jorder med vekselbruk for ikke å utarme jorden. De nedre bladene høstes for hånd, og de indre bladene får vokse videre.

Fordi vi dyrker for hånd, unngår vi store maskiner som skader Aloe vera-plantene, og på kjøpet skaper det jobber som bidrar til å støtte den lokale økonomien i den Dominikanske Republikken der vi har vår største produksjon. Geleen presses og stabiliseres, for deretter å bli til Forever Aloe Vera Gel, Aloe Heat Lotion eller et av de andre herlige produktene våre. I siste fase pakkes produktene og sendes ut til millionvis av fornøyde kunder verden over.

OM ALOE VERA

• Aloe er et gammelt arabisk navn som beskriver arter som er brukt som medisinske planter.
  • Vera er latin og betyr ekte.
  • Det finnes ca. 180 arter av Aloe vera, og Aloe Barbadensis Miller, som Forever bruker i sine produkter, er den meste virkningsfulle.
  • Aloe vera vokser vilt blant annet i Midt- østen og på den arabiske halvøy.
  • Aloe vera inneholder 75–80 identifiserte substanser.
  • Planten er en sukkulent, som betyr at den kan lagre vann i de tykke bladene sine. Den har ingen stamme, og bladene er plassert i rosett og kan bli ca. 40–60 cm lange og 6–7 cm brede

• Friskpleie

Forever er Skandinaviasstørstedirektesalgsforetakinnenhelse- oghudpleieprodukterbasert på Aloe vera, har virksomhet i over 160 land i alleverdensdelerog er verdensstørstedyrker, produsentogdistributør av Aloe vera. Alle produktene er basert på stabilisert Aloe vera fra egne plantasjer. Fordi vi selveier hele produksjonsprosessenfraplantetilferdig produkt kan vi kontrollereoggarantere at kvaliteten er den beste. Det ligger i tiden å ta ansvar for sin egen helseog vi ser at stadig flereinteresserer seg for sunnere alternativ.