FORUTs populære julebutikk er tilbake

FORUTs populære julebutikk er tilbake

Butikksjef Elisabeth Løvstad ønsker velkommen til julebutikk i FORUTs lokaler på Kirkeby på Gjøvik. Her kan du kjøpe fine og rettferdige julegaver som støtter FORUTs arbeid.

Årets julebutikk finner du i Roald Amundsens veg 1B på Gjøvik. For å unngå trengsel og smittefare inviterer FORUT til en trygg handleopplevelse i egne lokaler.

Butikken er åpen hverdager fra kl 9 til 16, med langåpent til kl 20 på torsdager.

– Vi har et bredt utvalg i leker, pyntegjenstander, kunst og klær. De populære filtproduktene fra Nepal er på plass også i år, forteller butikksjef Elisabeth Løvstad.

FORUT vil også ha en stand med salg av varer på kjøpesenteret CC Gjøvik fra 19. til 21. november og fra 3. til 5. desember.

I tillegg er produktene tilgjengelig i FORUTs nettbutikk, som naturligvis har åpent døgnet rundt.

Varene direkteimporteres fra FORUTs prosjekter og leverandører i sør – spesielt i Nepal og Sri Lanka. God oppfølging av leverandørene gjør at FORUT kan tilby en rekke rettferdige produkter fra sunne næringskjeder.

Handler du varer fra FORUT sørger du ikke bare for å gi tilbake til små produsenter i sør, som sørger for livsviktige arbeidsplasser og gir grunnlag for vekst for hele lokalsamfunn – men du handler også varer som skaffer viktige inntekter til FORUTs arbeid i Asia og Afrika.