The Hellacopters Foto: Dirk Behlau

The Hellacopters til Foynhagen

The Hellacopters til Foyhagen 12. juli!

Et av Skandinavias feteste rockeband feirer 30 år og kommer til Foynhagen i sommer.

Foynhagen feirer 10 år i sommer og inviterer til en helaften med det legendariske rockebandet, The Hellacopters!

Kongene av scandirock kommer til Tønsberg og er med på å feire 10 år med hagefest. Bandets herlige blanding av punk, garasjerock og hardrock har gitt publikum mange minneverdige konsertopplevelser og låter for livet. Bandet har utgitt flere kritikerroste album og har fanskare som strekker seg over hele verden.

"The Hellacopters har vært på ønskelisten til vårt publikum lenge, og vi er ekstremt glade for at brikkene endelig falt på plass i år. Dette blir en av sommerens store konserter og vi er stolte over å presentere The Hellacopters til Foynhagens 10-års jubileum. Dette blir en rocka kveld for historiebøkene" sier daglig leder i Foynhagen, Kim Alexander Holmøy

Om The Hellacopters:

Svensk rockemusikk hadde ikke vært det samme uten The Hellacopters. Allerede på den nå ikoniske og Grammy-vinnende debuten 'Supershitty to the Max' var det tydelig at rock'n'roll hadde funnet en ny fanebærer - en posisjon som bandet beholdt gjennom flere tiår.

Med albumene 'Payin' the Dues' og 'Grande Rock' foredlet The Hellacopters håndverket sitt. 'High Visibility', det første albumet på et større plateselskap, ble belønnet med gode anmeldelser. Platen solgte gull, akkurat som oppfølgeren 'By the Grace of God' og med platene 'Rock & Roll is Dead' og 'Head off' viste kvintetten hvorfor de er en av vår tids mest innflytelsesrike handlinger.

Og selv om albumene har variert, har kjernen holdt seg intakt: Høyenergisk, sjelfull rockemusikk som klarer å være like skittent farlig som den er melodisk uimotståelig.

Forvent deg høyenergisk, sjelfull rockemusikk i Foynhagen 12 juli!

Billetter i salg via ticketmaster.no mandag 8. april klokka 10:00

For mer informasjon, pressebilder, intervjuhenvendelser eller presseakkreditering, kontakt kim@foynhagen.no

Regions

Midt på Tønsberg Brygge inviterer Foynhagen til over 40 arrangementer hver sommer!

Foynhagen huser artister fra inn- og utland på sommerstid, i tillegg til å være en attraktiv utelivsarena.

Kim Alexander Holmøy

Pressekontakt Daglig leder 99297821

Foynhagen - 10 år med hagefest

Denne sommeren feirer vi 10 år med show, konserter og underholdning i Foynhagen! I vår grønne perle midt på Tønsberg Brygge, inviterer vi til over 40 arrangementer hver sommer. Her kan du se både nasjonale og internasjonale artister, og oppleve alt fra EM-kamper til Silent Disco. Hold deg oppdatert her for kommende arrangementer. Velkommen til sommer i Tønsberg!

Foynhagen
Nedre Langgate 18C