Gratulerer med 40-årsdagen

Blogginnlegg   •   nov 01, 2013 10:15 CET

Den 1. november for nøyaktig 40 år siden åpnet Reidun Høisæther Curly Salong på Vestkanten Storsenter, den gang Loddefjord Torg.

Reidun Høisæther har vært med på en rivende utvilking i bransjen, hun har sett det meste innen hårmote og frisyrer, men selv etter så mange år i bransjen er hun alt annet enn lei.

- Jeg synes frisørfaget er svært givende, med så mange faste og hyggelige kunder har jeg alltid gledet meg til å gå på jobb, forteller Høisæther.

Reidun Høisæther er fortsatt innvolvert i salongen, men kundene og den daglig driften har hun nå overlatt til datteren Mette Løland og de 24 andre ansatte.

Mette har vært med helt siden starten i 1973, da Reidun åpnet salongen den 1. november lå nemlig Mette i morens magen.

- Jeg har jobbet på Curly så lenge jeg kan huske, mine første minner fra salongen er at jeg hjelper til med å brette både håndklær og spisspapir, forteller Mette.

Mette har lært mye ved å være med moren på jobb i salongen alle disse årene.

- Det aller viktigste jeg har lært er å sette pris på kundene, å behandle dem med ydmykhet og respekt. For at en salong skal kunne lykkes må kundene være fornøyde og de må ønske å komme igjen, forklarer Mette.

Og Curlys kunder er helt klart fornøyde, salongen har kunder som har fulgt dem i alle år.

- Det er ikke bare kundene vi er fornøyde med, også de ansatte setter vi stor pris på. Vi er en kjempefin gjeng og miljøet er utrolig godt, det er ikke uten grunn vi har ansatte som har vært her i både 40, 30 og 20 år. I dag har vi mange ulike typer frisører i alle aldre, og dermed har vi også et mangfold av kunder, forteller Mette og Reidun.

Mette har mange jern i ilden, ikke bare drifter hun salongen, men hun holder for øyeblikket også på å fornye fasaden, sette inn nye hyller og har nylig tatt inn den australske serien evo.

- Jeg håper å få alt i orden før Jubileumsfesten. Både fredag og lørdag blir det festligheter med mange gode tilbud, servering av kaker og demonstrasjon av nye produkter, forteller Mette.

Hun, Reidun og resten av gjengen på Curly ønsker alle hjertelig velkommen innom salongen hvor det ikke bare blir utdeling av kakestykker, men også av vareprøver. Alle kunder som tar behandling disse dagene får en Lisynet hårspray og er i tillegg med i trekningen av et gavekort på kr 4000,- til bruk i salongen.

Om salongen:

Curly er en frisørsalong som tilbyr det meste innen hår, med blant annet egen drop-in herreavdeling, og egen resepsjonist skal inegn kunder måtte vente. Salongen utfører også øre, nese og navle piercing. Trenger du bryn og vipper fikset? Friørene på Curly farger og former mens du slapper av i en av salongens massasjestoler. Curly har også egne barnestoler med TV og barnefilmer. Curly tilbyr kommende bruder spesialbehandling i eget bruderom i 2 etg. med skreddersydde brudepakker.

Vil du vite mer om Curly kan du følge salongen på Facebook.