Hårets betydning

Blogginnlegg   •   nov 06, 2014 07:40 CET

Frisørene har god og personlig kontakt med kundene sine, denne kontakten er helt  avgjørende for at salongkundene skal kunne stole på frisøren sin og føle seg vel i salongen.

Men det er ikke bare den personlige kontakten med frisøren som er avgjørende for at salongkundene skal bli fornøyde, resultatet er minst like viktig. Håret spiller en stor rolle for vårt utseende vårt og er også med på å uttrykke vår personlighet.

-  Både barn og voksne er oppatt av å se bra ut på håret og som frisør er det viktig å kommunisere godt med kundene slik at de ulike behovene og ønskene avdekkes før behandlingen finner sted. Noen kunder har store komplekser når det kommer til håret sitt, å kunne hjelpe disse gir enorm tilfredstillese både for kunden og meg, forteller daglig leder og innehaver Anne Lene Engeberg på Trend Frisør på Rogn.

-  Frisøryrke handler ikke bare om å innfri ulike behov og ønsker når det kommer til frisyrer, det handler også om å anbefale de rette produktene til de ulike hårtypene, fortsetter Anne Lene, hun har ikke angret på at hun byttet fra utdannelse innen Helse & Sosial til Frisøryrket.

-  Frisøryrket er et meget sosialt og takknemlig serviceyrke, ingen dager er like og du får mulighet til å møte mange ulike mennesker. Å kunne stenge salongen om kvelden å vite at du har hjulpet kundene dine, at de har strålt når de har forlatt salongen, det er en ordentlig god følelse, avslutter Anne Lene.

Anne Lene Engeberg har drevet salongen på Rogn Senter siden 2006, i tillegg til Anne Lene jobber også May-Britt og Natalie på salongen. Vil du vite mer om Trend Frisør:

Se salongens Facebookside