Høstpleie til håret

Blogginnlegg   •   okt 12, 2014 19:45 CEST

De aller fleste vet at huden trenger ekstra fuktighet og pleie etter en sommer med sol, salt- og klorvann. Men ikke alle vet at håret også tar skade av disse faktorene.

En sommer preget av mye sol, salt og klor er med på å tørke ut håret og det er derfor meget viktig å gi håret ekstra pleie om høsten, vi anbefaler de fuktighetsgivende produktene i L' ANZAs Moisture serie. Disse produktene kapsler inn fuktigheten og resultatet blir et utrolig mykt hår med fornyet glans, forteller Veronica Møen daglig leder og innehaver av Veronicas Hårdeign på Voss.

Denne høsten anbefaler hun den fuktighetsgivende kuren Moi Moi Hair Masque fra L´ANZA.

-  Etter en varm og solrik sommer er det ekstra viktig å beskytte håret. Moi Moi er en vektløs fuktighetsbombe av en hårkur som er effektiv på alle hårtyper. Trenger håret mye fuktighet kan du også bruke de tilørende produktene Tamanu Cream Shampoo og Kukui Conditioner, forklarer Veronica.

Moi Moi Hair Masque skal virke i håret i 5-30 min avhengig av hvor skadet håret er.

- Ved bruk av fuktighetsgivende produkter må man følge godt med på håret; når det er mettet og har fått den fuktigheten det trenger vil det føles tungt, å bytte pleieprodukter regelmessig er derfor viktig, forklarer Veronica.

Håret trenger forskjellige shampoer, balsamer og kurer avhengig av både årstider, hårtype og behandlinger.

- Det er ikke nødvendigvis slik at jeg anbefaler kundene mine det samme hver gang de er i salongen, det er viktig å variere pleieproduktene og som frisør kan jeg gi håret en "diagnose" og anbefale de rette produktene basert på hårets tilstand der og da, avslutter Veronica.