#Lanzalovers

Blogginnlegg   •   feb 26, 2014 08:36 CET

Mor og datter er ikke i tvil, de elsker L´ANZA produktene. Begge har sine egne favoritter. Datteren Rebecca sverger til Polyester, en slags strukturkrem som også gir en matt finish.

-  Jeg bruker Polyester på de aller fleste kunder. Jeg føner på produktet og styler med det, man trenger ikke å bruke store mengden, men det gir likevel en flott og matt effekt, forklarer Rebecca

Renate og Rebecca Aase Kuven driver Kjøkkelvik Frisør.

-  Å drive en lokalsalong i et nærmiljø som her på Kjøkkelvik har gitt oss mange gode og faste kunder. Selv om kundene er faste er det ofte de dropper innom fremfor å bestille time, vi sier sjelden eller aldri nei så kundene våre og de vet de kan få time på kort varsel, forklarer Renate. Renate har vært frisør i 24 år og har drevet egen salong siden 1994. Datteren Rebecca har gått i lære hos moren i 3 år og er ferdig utdannet frisør til sommeren.

Rebecca driver også med negledesign,  piercring og vippeextention. I tillegg til frisørsalongen finnes det også en muskelterapaut og solarium i lokalet.

Den 1. mars er det ni år siden Renate startet salongen i det som den gang var et postkontor.

-  1. mars 2015 er  datoen jeg håper vi kan flytte inn i nye og større lokaler ved siden av Rema 1000. I dette nybygget skal vi tilby alt innen frisering i tillegg til ulike skjønnhetsbehandlinger. Muskelterapauten blir også med til nye lokaler, forteller Renate.

Familebedriften blir yttligere utvidet ved at Renates mann flytter sitt taktekkerfirma inn i samme bygget. Også Renates yngste datter, som nå jobber som ryddehjelp i salongen, leker med tanken om å starte innen Frisering – og Skjønnhetsnæringen.

- Blir det aktuelt er hun også hjertelig velkommen i det nye lokalet, sier Renate som aldri har sett på det å jobbe med nærmste famile som problematisk.

Også hunden Joy er med på salongen hver eneste dag.

Vil du vite mer om salongen og også hold deg oppdatert på åpningstider, tilbud og nyheter? Da bør du følge Kjøkkelvik Frisør på Facebook.