Frends representert under New York Fashion Week

Nyhet   •   sep 25, 2017 13:11 CEST

New York Fashion Week gikk av stabelen forrige uke og Frends AS var representert ved 4 visninger.

Mr.Smith for Noon by Noor & Area
Mr.Smith er det nyeste varemerket i Frends portefølje, og vi fikk stille med to stylister som representerte Frends.
Mette Ingebrigtsen og Hilde von Leuffen fra Made in Heaven gjorde en fantastisk jobb backstage for Noon by Noor og Area.

Noon by Noor
Noon by Noor er moderne og uanstrengt med fokus på mønster og intrikate utsmykninger. Inspirasjon er hentet fra både østlige og vestlige påvirkninger med vekt på skarp skreddersying, rene silhuetter og fokus på detaljer.

Noon By Noor er et Bahrain-basert kvinneklærmerke, grunnlagt i 2008 av designere Shaikha Noor Al Khalifa og Shaikha Haya Al Khalifa, kusiner og venner siden barndommen. De studerte Fashion Design i USA og etter uteksaminering, kom de tilbake til Bahrain for å leve ut drømmen som designere. Noon By Noor finner du på Saks Fifth Avenue Bahrain, Symphony Style, Harvey Nichols Riyadh, Per Lei Couture Doha og Le 66 Paris.

For visningen under NYFW hadde designerne hentet inspirasjon fra hjemmet deres i Bahrain, noe som er tydelig uttrykket i fargepaletten rød og hvitt. «Lead Hairstylist» Paolo Soffiatti hadde en visjon om å vise uanstrengt eleganse som fremhever Noon by Noors look.

Hovedprodukt brukt: the Foundation by Mr.SMith

Se hele visningen her

AREA

AREA er et designstudio som spesialiserer seg på tekstilmanipulering. Beckett, opprinnelig fra Lexington, Kentucky, fullførte sin utdannelse ved University of Virginia, hvor hun studerte Architectural Design med utdypning i multidisiplinære studier. Piotrek ble født i Polen og oppvokst i Holland, der han studerte Fashion Design ved Artez Institute of the Arts, før han jobbet på Chloe i Paris. Beckett fortsatte å jobbe på Calvin Klein Collection, før designerne startet AREA i 2013.

Vår/sommer kolleksjonen viste tekstur, admiralhatter og navy joggesko satt sammen med sporty cocktail kjoler i en kosmopolitisk feiring av tverrkulturalisme.

Med Pretzel-fletter klarte «Lead Hairstylist» Shingo å komplimentere designerens uttrykk med mottoet : in the jungle, everything goes.

Hovedprodukt brukt: Mousse by Mr.Smith

LIBERTINE
Under Libertine-visningen var det Siri myhre fra Kutt Grünerløkka som sammen med Evo Hair fikk gjøre hår. Libertine er kjent for sine fargerike kreasjoner og "Lead Hairstylist" Kenna ønsket en rocket, nedtonet look for å fremheve designerens rebellisme.

Backstage er designer Johnson Hartig rett på sak. "Vår filosofi endres ikke mye fra sesong til sesong," sa designeren. "Vi presser regler» Denne sesongen presenterte de en ny eksplosjon av trykk: signaturen hodeskaller («som de har gjort i 16 år "), samt malte «pugs & poms» i grafisk streetwear.

Hovedprodukter brukt: Salty Dog, Shebang a bang fra Evo Hair.

WALK OF SHAME
De Moskva-baserte designerne bak Walk of Shame er kjent for å ha mange "IT-girls" som fans, blandt annet Elle Fanning.

Når man har visning under moteuken i et land som har en stil som er like fremmed for deg som sitt eget språk, kan det være vanskelig å skille merkevarene som er legitime og lovende fra de som ikke er det. Det er imidlertid ingen problemer med å identifisere «dameklubbens» label Walk of Shame som medlem av den tidligere kategorien. Klærne er unike, oppmerksomme og gripende, men med en sans for humor, og svært brukbare for daglig bruk.

"Lead stylist" Kenna for Evo Hair, med hjelp av Siri Myhre, brukte Salty Dog for å lage struktur i håret til modellene, og LIquid Rollers for å skape uanstrengte bølger.