Frico på Expo 2020

Som offisiell sponsor for den svenske paviljongen ved Expo 2020 (1. okt. 2021–31. mars 2022) leverer Systemair og Frico avanserte HVAC-løsninger som sikrer de besøkende et sunt inneklima på en smart, energieffektiv og bærekraftig måte.

Med en verden som er på vei ut av den globale pandemien, skal 192 land delta i Expo2020, som arrangeres i Dubai i De forente arabiske emirater. Paviljongene har fått plass på et område som er dobbelt så stort som Monaco, og er inndelt i tre avdelinger: Opportunity (mulighet), Mobility (mobilitet) og Sustainability (bærekraft).

Den svenske paviljongen, som står i avdelingen for bærekraft, fokuserer på nye måter å bygge det smarte samfunnet på, inkludert emner som teknologi, livsvitenskap, neste generasjons transportløsninger, Industry 4.0, nye materialer, smarte byer og sirkulær, biobasert økonomi.

Mer informasjon finnes her: expo2020.systemair.com

• Bygg, eiendom

Frico er den ledende produsenten av luftporter, varmestrålere og varmevifter i Europa, og vi er representert i 70 land via datterselskaper eller distributører. Hovedkontoret ligger i Sverige, og selskapet er en del av Systemair, et av de ledende konsernene innen ventilasjon. Det aller meste av produksjonen vår foregår i Sverige og ved andre ISO-sertifiserte produksjonsenheter i Europa.