Fujifilm annonserer Splatoon™ 3 og andre unike funksjoner i den oppdaterte INSTAX MINI LINK® for Nintendo Switch™ mobilapp

Den oppdaterte FUJIFILM INSTAX MINI LINK for Nintendo Switch appen gir gamere enda flere kreative måter å dele gamingen med andre.

Ratingen, Tyskland, 5. Januar 2023 – FUJIFILM Corporation, i samarbeid med Nintendo Co. Ltd. fortsetter å revolusjonere hvordan gamere kan dele deres spillglede med andre med det betydningsfulle tilskuddet av Splatoon 3 karakterer i tillegg til en rekke unike funksjoner i FUJIFILM INSTAX MINI LINK® for Nintendo Switch appen1. Med mobilappen kan brukerne dele deres karakterers favorittøyeblikk med andre spillere digitalt, eller ved å skrive ut et unikt, tilpasset INSTAX bilde fra deres FUJIFILM INSTAX MINI LINK-serie mobilprinter.

“Tilføyelsen av det populære Splatoon 3 til utvalget av Nintendo Switch-spill som kobles til vår INSTAX MINI LINK-serie med mobilprintere er spennende, og det samme er den nye INSTAXAiR appfunksjonen som lar gamere bruke effekter med temaer fra deres karakter, og spesielle rammer som synes på det utskrevne INSTAX bildet» sa Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, FUJIFILM Europe.

Den nedlastbare gratisappen INSTAX MINI LINK for Nintendo Switch gjør det mulig å legge til filter og rammer til skjermbilder tatt med Nintendo Switch systemets fangefunksjon, som kan overføres til din mobil og deretter printes ut på FUJIFILM INSTAX instantbilder via INSTAX MINI LINK-serie med mobilprintere. En enkel QR-kodeskanning av Nintendo Switch spillskjermen med INSTAX MINI LINK for Nintendo Switch appen på din mobil gjør det mulig å printe bildet med et utvalg rammer og klistremerker basert på karakterer fra Nintendo Switch spill, inkludert Animal Crossing™: New Horizons, Super Mario™, New Pokémon Snap™, og nå Splatoon 3.

Oppdatert app med forbedrede INSTAXAiR™-funksjoner
I den oppdaterte appen lar INSTAXAiR-funksjonen brukere av alle INSTAX MINI LINK 2-printere legge til en rekke grafikker, inkuldert Splatoon 3 karakterer, til deres mobilbilder. Dette kommer i tillegg til de andre standardeffektene ved INSTAXAiR – inkludert bobler, kronblader, neon, spraymaling, eller en glitterlook ved enkelt å holde printeren, holde nede funksjonsknappen på toppen og peke med LED-knappen for å tegne i luften. Det som tegnes i luften vil vises på forhåndvisningen av printet inne i appen, og så snart brukeren er fornøyd vil grafikken vises på det utskrevne bildet når det printes på INSTAX MINI LINK 2 mobilprinteren. Brukere av INSTAXAiR funksjonen kan til og med ta opp en video av skriblingen og dele øyeblikket som en utskriftsbar QR-kode som vises på det printede INSTAX bildet. QR-koden kan skannes med din mobil for å vise, laste ned, eller dele videoen til sosiale medier.

Ny FUJIFILM INSTAX MINI LINK mobilprinter fargekombinasjon introdusert sammen med Splatoon 3 tilbehør
I sammenheng med lanseringen av den nye INSTAX MINI LINK for Nintendo Switch appen, lanserer Fujifilm også en ny fargevariasjon av FUJIFILM INSTAX MINI LINK 2 mobilprinteren - «Special Edition Clay White”. Med Clay White fargen som base er det lagt til sorte aksenter rundt på-knappen på forsiden, og rundt filmutløsersporet for å skape et stilig, oppdatert utseende.

Det vil tilbys et sett som inkluderer Special Edition Clay White INSTAX MINI LINK 2 og et silikondeksel med Splatoon 3 karakterer.

“Med dette, og ethvert FUJIFILM INSTAX produkt så er vårt mål å fortsette å innovere, glede og overgå forventningene til våre forbrukere,» sa Udono. «Gaming fellesskapet er noe som fortsetter å utvikle seg, og vi ser frem til å utvikle oss sammen med dem.»

Priser og tilgjengelighet
Den oppdaterte INSTAX MINI LINK for Nintendo Switch appen er forventet å være tilgjengelig for gratis nedlastning via App Store for Apple produkter, og Google Play for Android enheter i midten av Januar 2023. Den nye Special Edition Clay White INSTAX MINI LINK 2 mobilprinter er også forventet å være tilgjengelig hos forhandlere i midten av Januar 2023, til produsentens veiledende pris 1.399,95 NOK. For mer informasjon, besøk oss her: instax.no

1 En gratis mobilapp kompatibel med Android mobiler og iPhone. Appen er nødvendig for å kunne bruke INSTAX MINI LINK mobilprinteren. Appen kan lastes ned fra Google Play for Android, og App Store på iPhone, forutsatt at det er noen land og regioner hvor INSTAX MINI LINK for Nintendo Switch appen ikke vil være tilgjengelig for nedlastning.

Om INSTAX
I over 20 år har INSTAX, instant-kameramerket fra FUJIFILM Corporation, laget kameraer som umiddelbart produserer ekte filmbilder i enten mini, SQUARE eller WIDE format. INSTAX har forandret måten folk over hele verden fanger øyeblikk på siden lanseringen i 1998; noe som har resultert i at INSTAX er verdensledende innen instant fotografering. Flaggskipsproduktene inkluderer blant andre mini 11, mini 40, mini LiPlay, mini Evo, mini Link 2, SQUARE SQ1, SQ20, WIDE 300 & Link WIDE printer. For mer informasjon, vennligst se: www.INSTAX.eu

Om Fujifilm I Europa
Fujifilm driver over 50 konsernselskaper og filialer i Europa, og sysselsetter mer enn 6000 mennesker ansatt i forskning og utvikling, produksjon, salg og service, med FUJIFILM Europe GmbH i Ratingen, Tyskland som det strategiske hovedkvarteret for regionen. Over hele Europa betjener Fujifilm en rekke bransjer inkludert medisinsk teknologi, biofarmasøytiske produkter, elektroniske materialer, industriprodukter, kjemikalier, grafiske systemer, optiske enheter, datalagring, og alle aspekter ved fotografering. I løpet av de siste 20 årene har selskapet satset mer intensivt på helsetjenester – fra diagnose, til forebygging og behandling. I dag leverer Fujifilm i Europa hele spekteret av pasientbehandling, i tillegg til forskning, utvikling, og produksjon innen avanserte terapier, genterapier, og vaksiner, i tillegg til å levere cellekulturmedier og løsninger for regenerativ medisin.
For mer informasjon, besøk oss på: www.fujifilm.com

Om FUJIFILM Holdings Corporation
FUJIFILM Holdings Corporation som ligger i Tokyo, Japan, bringer banebrytende løsninger til et bredt spekter av globale industrier ved å utnytte dybden av kunnskap og grunnleggende teknologier, utviklet i sin nådeløse jakt på innovasjon. Deres proprietære kjerneteknologier bidrar til ulike felter, inkludert helsetjenester, grafiske systemer, svært funksjonelle materialer, optiske enheter, digital bildebehandling og dokumentprodukter. Disse produktene og tjenestene er basert på den omfattende porteføljen av kjemiske, mekaniske, optiske, elektroniske og bildebehandlings teknologier. For regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2022, hadde selskapet globale inntekter på 19,28 milliarder euro, til en valutakurs på 131 yen til euro. Fujifilm er forpliktet til ansvarlig miljøforvaltning, og godt samfunnsborgerskap. For mer informasjon, besøk oss på: www.holdings.fujifilm.com

Kontaktinformasjon:

Cecilie Skjeldal Øverland