FUJIFILM introduserer INSTAX SQUARE SQ40 instantkamera

FUJIFILM introduserer INSTAX SQUARE SQ40 instantkamera

Selskapet letter også sløret for den nye INSTAX SQUARE «Sunset» instantfilm, og en ny fargevariant for det populære INSTAX mini Evo hybridkameraet.

RATINGEN, Tyskland, 15. juni 2023 – FUJIFILM Europe GmbH, Imaging Division, har i dag annonsert lanseringen av deres nye INSTAX SQUARE SQ40TM instantkamera (SQ40), et nytt tillegg til produktlinjen av INSTAX SQUARE instantkameraer. Fujifilm har også introdusert en ny INSTAX SQUARE instantfilm variasjon, «Sunset», som består av en rekke filmrammer med myke fargegraderinger designet til å minne om en rolig, fredelig solnedgang.

«Kundene elsker vårt INSTAX MINI 40 instantkamera, så å utvide produktlinjen slik at det også inkluderer et SQUARE-format alternativ ga bare god mening,» sa Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, FUJIFILM Europe. «Ikke bare kan INSTAX-tilhengere nå få enda et instantkamera med en klassisk look, men de kan også nyte SQ40 sitt store, firkantede bildeområde.

Hovedfunksjonene ved SQ40 inkluderer:
Automatisk eksponeringsfunksjon
SQ40 sin funksjon for automatisk eksponering registrerer automatisk nivået av omgivelseslys når utløserknappen trykkes ned, noe som optimerer lukkertiden og blitseffekten i forhold til settingen man er i. Det lar selv nye brukere av INSTAX kameraene ta bilder som er automatisk justert til forholdene, uansett om man er utendørs eller innendørs. Dette gjør det mulig å produsere bilder av høy kvalitet on-the-spot.

Selfiemodus for raskere og enklere selfies
Brukere kan aktivere selfiemodus ved enkelt å vri linsen etter SQ40 er slått på. Det er utrolig enkelt og praktisk å bruke dette moduset til å ta fantastiske nærbilder.

Ny filmvariasjon introduseres:
Samtidig med lanseringen av SQ40 følger også Fujifilms lansering av den nye INSTAX SQUARE «Sunset» instantfilm. Designet på denne nye square format instantfilmen er inspirert av den myke fargegraderingen av fargene på himmelen ved solnedgang. På samme måte som med alle INSTAX SQUARE-instantfilm variasjoner, vil Sunset også være tilgjengelig i en enkeltpakke med 10 bilder.

INSTAX MINI EVO tilgjengelig i brun:
Fujifilm kan også med glede introdusere brun som en ny fargemulighet for FUJIFILM INSTAX MINI EVO hybridkamera (MINI EVO) produktlinjen. I utgangspunktet ble kameraet introdusert i 2021 i en sort bekledning. MINI EVO sitt hybridformat kombinerer spenningen og gleden med tradisjonell intantkamera funksjonalitet, med evnene fra digital fototeknologi til å velge, dele, og lagre utvalgte bilder. Sammen med INSTAX MINI instantfilm produserer MINI EVO høykvalitetsprint direkte fra kameraet. Bilder kan også printes fra kamerarullen på en sammenkoblet smarttelefon, ved å bruke INSTAX MINI EVO app for smarttelefon.

Priser og tilgjengelighet:
Fujifilms INSTAX SQUARE SQ40 instantkamera vil være tilgjengelig til en veiledende utsalgspris på 1.749,95 NOK (inkl. mva), og er forventet å være tilgjengelig for salg 29. juni 2023. For mer produktinformasjon, se https://www.instax.no/kameraer/square-sq40/

INSTAX SQUARE Sunset instantfilm er også forventet å være tilgjengelig 29. juni 2023, til en veiledende utsalgspris på 119,95 NOK (inkl. mva) per pakke (10 bilder). For mer informasjon om denne nye INSTAX SQUARE instantfilm variasjonen se https://www.instax.no/film/

Fujifilms INSTAX MINI EVO hybridkamera i brun, vil bli tilgjengelig til en veiledende utsalgspris på 2.299,95 NOK (inkl. mva), og er også forventet å være tilgjengelig for salg 29. juni 2023. For mer informasjon om INSTAX MINI EVO produktet, se https://www.instax.no/kameraer/mini-evo/

Om INSTAX
INSTAX ble lansert i 1998, og vil feire sitt 25-årsjubileum i 2023. INSTAX, som startet i Japan, har vokst til å bli et globalt brand som operer i mer enn 100 land rundt hele verden, inkludert Europa, Amerika, Kina, og Sørøst Asia. Ikke bare kan du printe viktige øyeblikk når de skjer, men du kan også bruke det som et nytt kommunikasjonsverktøy, og som et uttrykksverktøy for å formidle følelsene dine. I tillegg til analoge instantkameraer har vi utvidet vår produktlinje med hybridkameraer som lar deg fotografere mens du ser på skjermen på baksiden av kameraet, og utvelge og printe dine favorittbilder, og mobilprintere som enkelt lar deg printe bilder fra kamerarullen på din mobil. Vi promoterer aktivt samarbeider på et bredt spekter av ulike felter rundt om i verden, som mote, musikk, sport og spill. På sportsområdet er vi medsponsor av FUJIFILM INSTAX Undisputed Masters, en internasjonal breaking konkurranse som fremmer verdien av INSTAX.

Om Fujifilm
FUJIFILM Holdings Corporation, Tokyo, utnytter deres dybdegående kunnskap, og innehavende kjærneteknologier for å levere «Value from Innovation» i deres produkter og tjenester, innenfor forretningssegmentene helsetjenester, materialer, forretningsinnovasjon og bildebehandling. Deres nådeløse jakt etter innovasjon er fokusert på sosial verdi, og å forbedre folks liv verden over. Fujifilm er forpliktet til ansvarlig miljøforvaltning og godt samfunnsborgerskap. For mer informasjon om Fujifilms Sustainable Value Plan, se her. For regnskapsåret avsluttet 31. mars 2023 hadde selskapet globale inntekter på cirka 2.9 trillioner Yen (21 billioner USD til en valutakurs på 134 YEN/USD). For mer informasjon se: www.fujifilmholdings.com.

Cecilie Øverland
INSTAX Brand Manager