Fujifilm lanserer det "tidløse" instax mini 40

Fujifilm lanserer det "tidløse" instax mini 40

Nytt analogt instant kamera med klassisk design som komplementerer instax-samlingen

FUJIFILM Corporation (President: Kenji Sukeno) kan med glede annonsere lanseringen av det nye instax mini 40 instant kamera. I tillegg til dagens debut av instax mini 40, lanserer Fujifilm også en ny filmvariant, “contact sheet“, som ligner på klassiske kontaktark til film og skaper en ny tvist på den populære instax mini film serien.

“Med sitt klassiske og elegante design, er det nye instax 40 skapt for alle som elsker å ta og dele bilder.” i følge Toshi lida, President, FUJIFILM Europe. “Designet til å være lett å frakte, er instax mini 40 skapt med materialer av høy kvalitet som komfortabelt passer inn i én hånd. Den glinsende svarte kamerakroppen er akopagnert av sølvdetaljer, som resulterer i en sofistikert, tidløs look som matcher Fujifilm’s ikoniske tilnærming til kameradesign.“

instax mini 40 nøkkelfunksjoner inkluderer:

• Automatisk Eksponering for bedre bilder, når som helst på dagen
    Den automatiske eksponeringsfunksjonen registrerer automatisk lysnivået i omgivelsene når man trykker på utløserknappen, og optimaliserer lukkertiden og blits i henhold til omgivelsene. Det tillater selv nybegynner instax-brukere til å ta bilder som er automatisk eksponert, uavhengig av interne eller eksterne forhold, slik at man skaper bilder av høy kvalitet der og da i øyeblikket.
  • Selfie Mode for raskere og enklere selfies
    Brukere kan aktivere Selfie Mode som er perfekt for å ta selfies og nærbilder, ved å enkelt trekke ut den ytterste delen av linsen, etter å ha skrudd på kameraet. Dette gjør det enklere enn noen gang å ta selfies og nærbilder.

Contact Sheet” instant mini film

Contact Sheet“ instant film følger også med lanseringen av instax mini 40. I en hyllest til klassisk filmfotografi, simulerer “Contact Sheet“ utseendet til fotografers kontaktark som ble brukt når prosseserte filmstriper ble “kontakt“-printet. Som med alle instax filmer, er «Contact Sheet» tilgjengelig med 1x10 film i hver pakke.
instax mini 40 går inn i rekken med morsomme og allsidige instax instant kameraer og smarttelefon-printere. Fujifilm’s instax mini 40 instant kamera vil være tilgjengelig til foreslått utsalgspris 999,95 NOK og er tilgjengelig for salg fra 21. april 2021.
For mer informasjon om instax mini 40, besøk vår nettside HER.
instax “Contact Sheet” mini film vil ha foreslått utsalgspris på 109,95 NOK og vil også bli tilgjengelig for salg fra 21. april 2021.

instax mini 40

instax mini film "Contact Sheet"

Produktspesifikasjoner
instax mini 40

Film

FUJIFILM instax mini instant film (selges separat)

Linse

Uttrekkbar linse, 2 komponenter, 2 elementer, f = 60 mm, 1:12,7

Søker

0,37x, med “target spot”

Rekkevidde

0,3m – ∞

Selfie Mode (0,3 m – 0,5 m)

Lukker

Programmert elektronisk lukker, 1/2 til - 1/250 sek.

Eksponeringskontroll

Automatisk (ISO 800): Lv 5,0 – 14,5

Film utskrift

Automatisk

Fremkallingstid

Ca. 90 sekunder (avhengig av temperaturen)

Blits

Innebygget automatisk blits

Konstant avfyrende blits

Blits oppladningstid: 6,5 sek eller mindre (med nye batterier)

Blits rekkevidde: 0,3 m - 2,7 m

Automatisk avskruing

Etter 5 minutter

Batterier

To AA-alkaline batterier (LR6)

Batterilevetid: ca 10 instax mini 10-pakk film

Annet

Inkluderer filmteller

Dimensjoner & vekt

104 mm x 121 mm x 65 mm. 330 g (uten batterier, reim og film)

*Spesifikasjoner kan endre seg med hensyn til forbedring

instax mini film "Contact Sheet"

Bildestørrelse

62mm×46mm (L x B)

Filmstørrelse

86mm×54mm (L x B)

For spørsmål om informasjon i denne pressemeldingen, vennligst kontakt:
Cecilie Rørth
Mail: cecilie.rorth@fujifilm.com
Mobil: (+45) 25 97 17 31

Om FUJUFILM Europe GmbH
Fujifilm Europe GmbH (Düsseldorf, Germany) er det strategiske hovedkvarteret for Fujufilm i Europa og bistår gruppens Europeiske selskaper ved å formulere business-og markedsføringsstrategier. Med over 50 selskaper og grener i Europa, har Fujifilm i dag rundt 4500 ansatte innenfor forsking og utvikling, produksjon, salg, markedsføring, service og support. Omkring i Europa dekker Fujifilm et vidt spekter av industrielle sektorer slik som medisin og helsetjenester, grafisk kunst, elektronikk, kjemikalier, optikk, restaurering/ arkivering av media samt fotografisk teknologi. I løpet av det siste tiåret har selskapet fokusert mer på helsetjenester og kan nå skryte av mer enn 80 år med erfaring i medisinsk bildebehandling.

I dag har Fujifilm kapasitet til å møte helsevesenets mange behov under Covid-19 pandemien, fra forebygging til diagnostisering og terapautiske løsninger. Forskning og utvikling i medisinske, bio-farmasøytiske og regenerative medisinske områder er alle en del av Fujifilm’s unike tilbud.
www.fujifilm.eu

Om instax

De siste 20 årene har instax, FUJIFILM Corporation’s instant kamera merke, skapt kameraer som øyeblikkelig produserer ekte filmfotoer i enten mini, SQUARE eller WIDE format.

instax har endret hvordan mange mennesker over hele verden fanger øyeblikk siden lansering i 1998. Det har resultert i over 45 millioner solgte instant kameraer og printere samt at instax merket har blitt verdensledende i instant fotografi. Våre flagship produkter inkluderer mini 11, mini Link printer, mini LiPlay, SQUARE SQ1, SQ20 & WIDE 300 blant annet. www.instax.no

FUJIFILM and INSTAX are trademarks of FUJIFILM Corporation and its affiliates.
© 2021 FUJIFILM. All rights reserved.