Fujifilms nye INSTAX SQUARE Link Smartphone Printer bringer Augmented Reality og digital bildedeling til fans av instantfotografi

INSTAX mini 11 Pastel Green lanseres også i Europa i dag

Ratingen, Tyskland, 27. Oktober 2022 – Fujifilm Europa har i dag annonsert lanseringen av deres FUJIFILM INSTAX SQUARE Link Smartphone Printer (SQUARE Link), tilgjengelig fra den 16. November 2022. Det siste tilskuddet til den populære serien med Link Smarttelefonprintere, SQUARE Link, lager instant prints i INSTAX SQUARE format, 1,5 ganger størrelsen til dens INSTAX mini motpart.

SQUARE Link har en rekke nye, unike funksjoner designet for å oppmuntre til kreativitet, inkludert AR (Augmented Reality) Print og INSTAX Connect™. Begge tillater tilhengere av både instant fotografi, og smarttelefonprinting muligheten til å individualisere, og dele bildene deres på helt nye måter. Som alle produkter i INSTAX Link Smartphone printer serien, inkluderer SQUARE Link flere forskjellige rammemaler, digitale klistremerker og printmoduser som lar bildeskaperen slippe kreativiten løs med den gratis, nedlastbare appen1.

1 En gratisapp kompatibel med Android mobiler og iPhone. Den kan lastes ned fra Google Play for Android mobiler, og App Store for iPhone. Android og Google Play er varemerker, eller registrerte varemerker for Google Inc. iPhone og App Store er varemerker for Apple Inc.

Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, Fujifilm Europa sa:
“Designet med tilhengere av instant fotografi og smarttelefonprinting i tankene – vi er begeistret over å kunne introdusere den nye INSTAX SQUARE Link. Den nye SQUARE Link kombinerer alt som eksisterende kunder elsker ved de nåværende Link formater, nå i SQUARE format med ytterliggere funksjoner inkludert AR-print og INSTAX Connect, som tilbyr enda flere muligheter for brukerne til å ha kontakt, tilpasse og dele bilder.»

Nøkkelfunksjoner ved SQUARE Link inkluderer:
AR (Augmented Reality) Print:

SQUARE Link tilbyr muligheten for å legge til Augmented Reality funksjoner til bildene, inkludert spesialeffekter, tekst, bilder, bakgrunnsfarger, kruseduller, og animasjoner. En QR-kode printet på bildet låser opp augmented reality innholdet som brukere da kan se på og omkring deres fysiske print, ved ganske enkelt å skanne koden med deres smarttelefon for å se effekten i aksjon.

INSTAX Connect:

Ved å bruke SQUARE Link appen gir INSTAX Connect funksjonen brukerne mulighet til å dele deres INSTAX bilder digitalt. Dette gjøres ved å velge et bilde fra deres kamerarull på mobilen, legge til tekst og/eller effekter, og deretter sende det til hvilken som helst tilkoblede enhet (eks. smarttelefon, nettbrett etc.), alt via appen. Brukere kan legge til tekst på bildene deres, og få tekstsvar sendt tilbake direkte på bildet. Mottakere som også er SQUARE Link brukere kan til og med printe en kopi av bildet, med eller uten teksten inkludert.

Evnen til å tilpasse dine INSTAX prints med bildemoduser, designrammer og klistremerker
Som alle produktene i INSTAX Link Smartphone printer serien inkluderer SQUARE Link en rekke rammemaler, digitale klistremerker og printmodusvalg som lar bildeskaperen forbedre bildet med en dose kreativitet. Brukere kan velge mellom to fargemoduser å printe i – INSTAX-Rich Mode for dype, fremhevede farger, og INSTAX-Natural Mode for en mer klassisk look. Smarttelefonbilder kan også forbedres med kunstneriske filtre eller ved å justere lysstyrke, kontrast, og saturasjon. SQUARE Link brukere kan også kombinere opptil 9 bilder i en INSTAX print kollasje via Collage funksjonen i appen.

Design og hastighet
Kompakt, lett, og omsluttet med en stripete tekstur – SQUARE Link overfører et bilde fra brukerens smarttelefon og påbegynner printingen på cirka 12 sekunder, støtter kontinuerlig printing og kan printe omtrent 100 INSTAX prints per lading, sømløst via Bluetooth2.
SQUARE Link kommer i Ash White og Midnight Green, og er forventet å være tilgjengelig for kjøp den 16. november 2022, til produsentens veiledende pris på EUR 149.99.
For mer informasjon om INSTAX SQUARE LINK se: www.instax.no/printere/square-link/

2 Bluetooth® arbeidsmerke og logo er registrerte varemerker for Bluetooth SIG Inc., brukt under lisens.

INSTAX SQUARE LINK spesifikasjoner

Opptaksmetode

3-farget eksponering med OLED

Film

FUJIFILM INSTAX SQUARE Instant Film (selges separat)

Bildestørrelse

62 mm × 62 mm

Antall eksponeringspiksler

800 × 600 dots

Eksponeringsoppløsning

12.5 dots/mm
(318 dpi, 80 μm dot pitch)

Eksponeringsgradering

RGB gradering av 256 farger

Grensesnitt

Bluetooth Ver. 4.2 (BLE)

Utskriftsbart bildeformat

JPEG, PNG, HEIF, DNG

Utskriftstid

Bilderegistrering – bildet skrevet ut (matet ut): Ca. 12 sek

Mulig antall utskrevne bilder

Omtrent 100 (fra full lading; antall utskrifter avhenger av bruksforholdene)

Strømforsyning

Oppladbart litium-ion batteri (intern type: kan ikke fjernes)

Ladetid

Cirka 80 til 120 minutter (avhengig av omgivelsestemperaturen ved lading)

Strømforbruk

Ca. 3 W

Driftsmiljø

Temperatur: +5 ºC til +40 ºC
Fuktighet: 20% til 80% (ingen kondens)

Hovedenhetens dimensjoner

105 mm × 37,5 mm × 127,5 mm (ekskludert utstikkende deler)

Hovedenhetens masse

Omtrent 236 g (ekskludert filmpakke)

Medfølgende tilbehør

USB-kabel (Type-C, lengde: 30cm)

*Ovenstående spesifikasjoner kan endres for forbedret ytelse

INSTAX mini 11 PASTEL GREEN – Tilgjengelig nå
På samme tid som lanseringen av den nye SQUARE Link, lanserer Fujifilm Europa også den nye INSTAX mini 11 i et nytt pastellgrønt fargevalg. Den nye INSTAX mini 11 Pastel Green er «the sweetest of colours», et fristende tilskudd til INSTAX serien, designet med de seneste motetrends i tankene.

Som resten av INSTAX mini 11 familien, har også denne nye fargevarianten funksjonen «Automatisk Eksponering», hvor kameraet automatisk registrerer nivået av omgivelseslys når lukkerknappen trykkes, og optimaliserer lukkertiden og blitseffekten i henhold til omstendighetene. Det tillater brukerne å ta bilder som er optimalt eksponert for hovedmotivet og bakgrunnen i en rekke situasjoner inkludert en lys, solrik dag utendørs, og en mørk, innendørs situasjon på en restaurant eller et festlokale. Dette gjør at kameraet produserer instant fotoprints av høy kvalitet «on the spot».

En annen INSTAX mini 11 funksjon som gjør det enklere å ta instaxbilder enn noen gang tidligere er «Selfie Mode», som er ideelt for selfier og nærbilder. Selfie Mode kan enkelt aktiveres ved å trekke ut den ytterste delen av linsen, etter man har skrudd på kameraet. INSTAX mini 11 pastel green er forventet å være tilgjengelig nå, til produsentens veiledende pris EUR 89.99.

Om INSTAX
I over 20 år har INSTAX, instant-kameramerket fra FUJIFILM Corporation, laget kameraer som umiddelbart produserer ekte filmbilder i enten mini, SQUARE eller WIDE format. INSTAX har forandret måten folk over hele verden fanger øyeblikk på siden lanseringen i 1998; noe som har resultert i at INSTAX er verdensledende innen instant fotografering. Flaggskipsproduktene inkluderer blant andre mini 11, mini 40, mini LiPlay, mini Evo, mini Link 2, SQUARE SQ1, SQ20, WIDE 300 & Link WIDE printer. For mer informasjon, vennligst se: www.INSTAX.eu

Om Fujifilm I Europa
Fujifilm driver over 50 konsernselskaper og filialer i Europa, og sysselsetter mer enn 6000 mennesker ansatt i forskning og utvikling, produksjon, salg og service, med FUJIFILM Europe GmbH i Ratingen, Tyskland som det strategiske hovedkvarteret for regionen. Over hele Europa betjener Fujifilm en rekke bransjer inkludert medisinsk teknologi, biofarmasøytiske produkter, elektroniske materialer, industriprodukter, kjemikalier, grafiske systemer, optiske enheter, datalagring, og alle aspekter ved fotografering. I løpet av de siste 20 årene har selskapet satset mer intensivt på helsetjenester – fra diagnose, til forebygging og behandling. I dag leverer Fujifilm i Europa hele spekteret av pasientbehandling, i tillegg til forskning, utvikling, og produksjon innen avanserte terapier, genterapier, og vaksiner, i tillegg til å levere cellekulturmedier og løsninger for regenerativ medisin.
For mer informasjon, besøk oss på: www.fujifilm.com

Om FUJIFILM Holdings Corporation
FUJIFILM Holdings Corporation som ligger i Tokyo, Japan, bringer banebrytende løsninger til et bredt spekter av globale industrier ved å utnytte dybden av kunnskap og grunnleggende teknologier, utviklet i sin nådeløse jakt på innovasjon. Deres proprietære kjerneteknologier bidrar til ulike felter, inkludert helsetjenester, grafiske systemer, svært funksjonelle materialer, optiske enheter, digital bildebehandling og dokumentprodukter. Disse produktene og tjenestene er basert på den omfattende porteføljen av kjemiske, mekaniske, optiske, elektroniske og bildebehandlings teknologier. For regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2022, hadde selskapet globale inntekter på 19,28 milliarder euro, til en valutakurs på 131 yen til euro. Fujifilm er forpliktet til ansvarlig miljøforvaltning, og godt samfunnsborgerskap. For mer informasjon, besøk oss på: www.holdings.fujifilm.com

Kontaktinformasjon:
Jens Thorhauge
Nordic Business Domain Manager
Photo Imaging
jens.thorhauge@fujifilm.com
+45 45 66 22 44

FUJIFILM og INSTAX er varemerker for FUJIFILM Corporation og deres tilknyttede selskaper. ©2022 FUJIFILM. Alle rettigheter forbeholdt. Alle produkter og selskapsnavn nevnt her kan være varemerker for deres registrerte eiere.