Fujifilm’s splitter nye INSTAX MINI 99 instantkamera skrur helt opp for fargene på dine bilder.

I tillegg introduseres en ny INSTAX MINI PHOTO SLIDE instantfilm & en oppdatering i INSTAX UP! Appen.

RATINGEN, Tyskland, 14. Mars 2024: FUJIFILM Europe GmbH, Imaging Solutions Division, annonserte i dag lanseringen av deres high-end, analoge instantkamera; INSTAX MINI 99 instantkamera (MINI 99). Med sin klassiske og stilrene mattsorte finish, bringer MINI 99 med seg avanserte nye funksjoner inkludert fargeeffektshjul og en unik bryter for vignett, samt moduser for eksponering og fokus for å maksimere potensialet til hvert enkelt bilde, samtidig som man opprettholder den tradisjonelle INSTAX-estetikken.

MINI 99 kommer med en unik, første av sitt slag, Color Effect Dial. Dette unike hjulet har seks ulike effekter - Faded Green, Warm Tone, Light Blue, Soft Magenta, Sepia, og Light Leak - som lar brukeren tilpasse, eksperimentere, og skape unike engangsbilder. Color Effect-funksjonen er drevet av LED-lys plassert på innsiden av kameraet som eksponerer INSTAX MINI instantfilmen for den valgte fargen, som skaper den ønskede fargeeffekten på det endelige utskrevne INSTAX MINI-bildet.

MINI 99 kommer også med en ny, og spennende bryter, nemlig den nye Manual Vignette Switch. Denne er plassert på objektivhuset, og kan benyttes for å legge til en kunstnerisk skyggelagt ramme rundt bildet.

“Fremskritt innen teknologien for øyeblikksfotografering har tillatt oss å opprettholde utseendet og følelsen som våre brukere elsker, samtidig som vi legger til ny, interessant teknologi som gjør det mulig for dem å vise deres kreativitet og kunsterniske uttrykk,” fastslår Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, FUJIFILM Europe GmbH. “Dette er hvorfor INSTAX MINI 99 er særlig spennende for Fujifilm, og vi tror for bildeskaperne også.”

Andre INSTAX MINI 99 Produktfunksjoner inkluderer:
Brightness Control Dial: Denne funksjonen tilbyr fem forskjellige nivåer for lysstyrke: Light (“L+”) innstillingen indikerer den lyseste eksponering, “L”, “D”, og “N” innstillingene tilbyr det normale lysstyrkeområdet, og Dark (“D-”) innstillingen representerer det mørkeste lysstyrkenivået tilgjengelig.

Fotograferingsmoduser: En rekke ulike fotogeringsmoduser forbedrer brukeropplevelsen, med Indoor Mode for settinger i lavt lys, Sports Mode; som øker lukkerhastigheten for å fange det perfekte aktivitetsbildet, Double Exposure Mode; som lar brukeren kombinere to bilder i ett, og Bulb Mode, som øker mengden lys som slippes inn når man tar bildet, noe som skaper en lysere effekt på bildet.

Kameraets Lanscape, Standard og Macro fokusmoduser er lett tilgjengelige ved å justere på objektivhjulet. Lanscape moduset fokuserer på motive plassert på en avstandsreferanse på “3.0m og utover”. Macro moduset er perfekt for nærbilder og selfies på en avstandsreferanse på “0.3m til 0.6m”. Brukerne kan bruke Standard moduset for alt som befinner seg midt imellom.

Selvutløser: Denne er tilgjengelig for å bidra til å skape det perfekte gruppebildet, og MINI 99 har blitskontroller som inkluderer Automodus, Tvungen (blitsen vil alltid fyre av uansett belysning), Reduksjon av røde øyne, eller muligheten for å skru blitsen helt av, avhengig av brukerens lyssituasjon.

Grep og tripodfeste: For å forbedre grepet i selv de mest aktive bildesituasjonene, kommer MINI 99 med et presisjonsfrest, Base Grip med tripodfeste som også fungerer som et grep når den er festet til kameraet (tripod selges separat).

Sammen med lanseringen av INSTAX MINI 99 følger også introduksjonen av en ny INSTAX MINI film, PHOTO SLIDE. Denne nye filmen er inspirert av utformingen av motiver på fotografiske filmfester, og komplementerer bildeuttrykkene på et INSTAX MINI 99.

Pris og tilgjengelighet:
Fujifilm’s INSTAX MINI 99 instantkamera vil være tilgjengelig til en veiledende utsalgspris på 2.299,95 NOK (inkl. mva). Det forventes å være tilgjengelig for salg den 4. april 2024. For mer produktinformasjon, se: https://www.instax.no/kameraer/mini-99/

INSTAX MINI PHOTO SLIDE instantfilm er forventet å være tilgjengelig den 4. april 2024, til en veiledende utsalgspris på 129,95 NOK (inkl. mva) per pakke (10 bilder). For mer informasjon om denne nye INSTAX mini film varianten, se: https://www.instax.no/film/.

Oppdatering: INSTAX UP! App til smarttelefon
Og det er ikke alt! Fujifilm annonserer også en oppdatering til deres gratis, nedlastbare INSTAX UP! mobilapp. INSTAX UP! Appen er designet for at INSTAX-brukere kan digitalt skanne, importere, organisere og lagre alle bildene deres på ett sted, uavhengig av hvilket FUJIFILM INSTAX instantfilm, instantkamera, eller instant mobilprinter-produkt de bruker.

Den seneste tilføyelsen til INSTAX UP! Mobilappen er en albumfunksjon. Ved å bruke denne smarte, nye funksjonen kan brukerne enkelt organisere og lagre deres digitale FUJIFILM INSTAX bilder etter temaer som eks. ferier, venner og favoritter. Inne i albumfunksjonen kan brukerne legge til, tagge, dele, laste ned og slette INSTAX-bilder fra det digitale albumet, noe som oppfordrer til enkel organisering av den digitale INSTAX bildekolleksjonen. En liste/boks-visning kan opprettes for hvert album. Den oppdaterte versjonen av INSTAX UP! Appen er tilgjengelig i dag.

Om INSTAX
INSTAX brandet ble lansert tilbake i 1998, og feiret sitt 25-årsjubileum i 2023. INSTAX, som startet i Japan, har vokst til å bli et globalt brand som nå operer i mer enn 100 land rundt hele verden, inkludert Europa, Amerika, Kina, og Sørøst Asia. Ikke bare kan du printe de viktige øyeblikkene i det de skjer, men du kan også bruke INSTAX som et nytt kommunikasjonsverktøy, i tillegg til et uttrykksverktøy for å formidle dine følelser og kreativitet. I tillegg til analoge instantkameraer har vi utvidet vår produktlinje med hybridkameraer som lar deg fotografere via skjermen på baksiden av kameraet, og utvelge og printe dine favorittbilder. Samt mobilprintere som enkelt lar deg printe bilder direkte fra kamerarullen på din mobil. Vi promoterer også aktivt samarbeider på tvers av et bredt spekter av ulike felter rundt om i verden som mote, musikk, sport, og spill. På sportsområdet er vi medsponsor av FUJIFILM INSTAX Undisputed Masters, en internasjonal breaking konkurranse som fremmer verdien av INSTAX.

Om Fujifilm Europa
Fujifilm driver over 50 konsernselskaper og filialer i Europa, og sysselsetter mer enn 6000 mennesker ansatt i forskning og utvikling, produksjon, salg og service, med FUJIFILM Europe GmbH i Ratingen, Tyskland som det strategiske hovedkvarteret for regionen. Over hele Europa betjener Fujifilm en rekke bransjer inkludert medisinsk teknologi, biofarmasøytiske produkter, elektroniske materialer, industriprodukter, kjemikalier, grafiske systemer, optiske enheter, datalagring, og alle aspekter ved fotografering. I løpet av de siste 20 årene har selskapet satset mer intensivt på helsetjenester – fra diagnose, til forebygging og behandling. I dag leverer Fujifilm i Europa hele spekteret av pasientbehandling, i tillegg til forskning, utvikling, og produksjon innen avanserte terapier, genterapier, og vaksiner, i tillegg til å levere cellekulturmedier og løsninger for regenerativ medisin.
For mer informasjon, se: fujifilm.com

Cecilie Øverland
INSTAX Brand Manager
Nordic Photo Imaging Division
cecilie.overland@fujifilm.com
+47 47 61 49 04

FUJIFILM, INSTAX, FUJIFILM INSTAX MINI 99 er varemerker av FUJIFILM Corporation og dets tilknyttede selskaper. © 2024 FUJIFILM Europe GmbH. Alle rettigheter forbeholdt.