Ta smartphone bildeprinting til nye høyder: Fujifilm introduserer instax Link WIDE Smartphone Printer

Fujifilm Corporation (President og CEO, Representative Director Teiichi Goto) annonserer den høyt ettertraktede lansering av instax Link WIDETM smartphone printer (Link WIDE), den siste i instax rekken av instant print utstyr. Laget for å komplimentere den suksessfulle instax mini Link smartphone printer introdusert i 2019, har Link WIDE evnen til å printe bilder i et stort format på instax WIDE instant film, den første i brandet’s smartphone printerkategori.

«Dette produkt kom til liv takket være enorm positiv feedback fra vårt instax- og fotografisamfunn,» sa Toshi Ida, President FUJIFILM Europa. «Etter å ha tatt glede i alle de tilgjengelige funksjonene ved bildeprinting fra instax mini Link, har mange av våre kunder, med stor entusiasme, tatt kontakt og etterspurt muligheten for et instax WIDE fotoprint i tillegg, for å kunne printe bilder fra deres smartphone eller digitale kamera i større skala. Med dets oppdaterte funksjoner og brukervennlighet er vi sikre på at Link WIDE vil glede våre kunder, samtidig som vi tilfredsstiller deres ønske om en «wide option» til å printe bilder tatt via deres smartphone eller digitalkamera.»

Link WIDE skaper høykvalitets, wide instax instant prints fra fotoalbumet på din smartphone via den gratis instax Link WIDE-appen (påkrevd for full funksjonalitet)*1, hvor man kobler til printeren via Bluetooth*2. Appen gir brukerne en hel rekke morsomme og kreative funksjoner, og muligheter, når det kommer til å printe deres smartphonebilder, og Bluetooth legger til rette for en rask og sømløs overføring fra telefon til Link WIDE printer. I tillegg til smartphone kompatibilitet, er Link WIDE printeren også kompatibel med FUJIFILM X-S10 speilløst digitalkamera, som tillater fotografer å sende deres bilder direkte fra kameraet, over til Link WIDE printeren.

Hovedfunksjonene ved Link WIDE inkluderer:
Lett uforming, designet for å være på farten
Den lette, håndholdte Link WIDE overgår funksjonene som tilbys av andre smartphoneprintere i sin klasse, ved at det kan overføre et bilde og starte utskriften på i alt cirka 12 sekunder, støtter kontinuerlig printing, og er i stand til å generere omtrent 100 instax instant prints per batterilading.

Link WIDE tilbyr to ulike printing modes; instax Rich, som fremhever dype, varme farger og instax Natural, som fremhever de iboende fargetonene i bildet.

Tilpasset Link WIDE app designet for brukervennlig betjening
Link WIDE-appen er designet for enkel bruk med en god variasjon av nyttige bilderedigeringsfunksjoner. Appen tilbyr redigeringsverktøy inkludert cropping, opp imot 30 filtre, muligheter for kollasj, legge til tekst på bildet, i tillegg til innebygde klistremerker og ulike rammemaler. Tilleggsfunksjoner i appen inkluderer:

• Sketch, Edit & Print – importer skisser og håndskrevet tekst, legg dem til på bildet, legg til klistremerke ikoner, og print.
  • Printing photos from videos – velg en ramme i en video og print denne.
  • QR Print Mode: legg til en QR kode på bildet til å skanne med din Smartphone, med mulighet for:
    • Oppta en hemmelig beskjed
    • Å oppta lyd
    • Linke til en nettside
    • Tagge din location på det printede bilde

Ny filmtype tilgjengelig
Med lanseringen av Link WIDE følger det også med den nye instax WIDE Black instant film, en ny kontrast til det tradisjonelle hvitkantede utseende. Den stilfulle sorte ramme gir en tydelig kontrast mot de printede bildene. Instax WIDE Black instant film vil være tilgjengelig i en enkeltpakke med 10 eksponeringer.

Nytt instax WIDE tilbehør tilgjengelig
instax Link WIDE vil bli komplementert med en rekke smarte tilbehør for å hjelpe brukerne dele deres favoritt instax bilder på kreative måter.

Om du ønsker å holde det enkelt med printbare instax WIDE magneter til kjøleskapet, feire spesielle begivenheter med unike og personlige instax WIDE Greeting Cards, eller lage flotte kolleksjoner med opp imot 40 bilder med instax Peel & Stick WIDE Album, så er det en rekke alternativer som hjelper deg å dele dine mest verdsatte minner med dine nærmeste på en morsom og oppfinnsom måte.

Priser og tilgjengelighet
instax Link WIDE smartphone printer
instax Link WIDE printeren er tilgjengelig i to farger, Ash White og Mocha Gray, og forventes å være tilgjengelig for forhåndsbestilling den 13. oktober 2021, og for kjøp den 22. oktober 2021 til produsentens foreslåtte utsalgspris 1.499,00 kr. instax WIDE Black film vil være tilgjengelig for kjøp i slutten av oktober 2021 til produsentens foreslåtte utsalgspris til 119,00 kr.

instax Link WIDE tilbehør

• Instax WIDE magneter / 10-pakk, til produsentens foreslåtte utsalgspris 109,95 kr.
  • Instax WIDE kort / 10-pakk, til produsentens foreslåtte utsalgspris 109,95 kr.
  • Instax Peel & Stick Album / med plass til opp imot 40 WIDE bilder, til produsentens foreslåtte utsalgspris 219,95 kr.

For mer informasjon om Link WIDE, klikk her.

*1: Gratis app kompatibel med Android mobil og iPhone. Kan lastes ned fra Google Play på Android mobil, og App Store for iPhone. Android og Google Play er varemerker eller registrerte varemerker for Google Inc. iPhone og App Store er varemerker for Apple Inc.

*2: Bluetooth® arbeidsmerke og logo er registrerte varemerker for Bluetooth SIG Inc., brukt under lisens.

-----------------------------------------------------

For henvendelser om informasjon i denne medieutgivelse, vennligst kontakt:

Media kontakt:
Cecilie Rørth
cecilie.rorth@fujifilm.com
Nordic Brand Manager

Om FUJIFILM Europa GmbH
FUJIFILM Europa GmbH (Düsseldorf, Tyskland) er det strategiske hovedkvarter for Fujifilm i Europa og støtter gruppens europeiske selskaper ved å formulere forretnings- og markedsføringsstrategier. Med over 50 selskaper og filialer tilstede over hele Europa, sysselsetter Fujifilm omtrentlig 4 500 ansatte innenfor forskning og utvikling, produksjon, salg, markedsføring, service og support. På tvers av Europa dekker Fujifilm-virksomheten et bredt spekter av industrielle sektorer inkludert medisin og helsevesen, grafisk kunst, elektronikk, kjemikalier, optikk, rednings-/arkiveringsmedier og fotografiske teknologier. Det siste tiår har selskapet fokusert mer på helsetjenester, og kan nå vise til mer enn 80 års erfaring innenfor medisinsk bildebehandling.

I dag er Fujifilm i stand til å dekke behovene til hele helsesektoren under COVID-19 pandemien, fra forebygging til diagnostikk og terapeutiske løsninger. Forskning og utvikling i de medisinske, bio-farmasøytiske og medisinsk-regenerative områder er alle en del av Fujifilm’s unike tilbud.
www.fujifilm.eu

Om instax
De siste 20 årene har instax, instantkamera brandet fra FUJIFILM Corporation, laget kameraer som umiddelbart produserer ekte filmbilder i enten mini, SQUARE eller WIDE format.

instax har forandret hvordan folk over hele verden fanger øyeblikk siden dets lansering i 1998, noe som har resultert i over 45 millioner instant kameraer og printere solgt per dags dato, og merkevaren har blitt verdensledende innen instant fotografering. Flagship-produktene inkluderer mini 11, mini 40, mini Link printer, mini LiPlay, SQUARE SQ1, SQ20 & WIDE 300, blant andre. www.instax.no

FUJIFILM og instax er varemerker for FUJIFILM Corporation og dets tilknyttede selskaper. © 2021 FUJIFILM. Alle rettigheter forbeholdt. Alle produkt- og selskapsnavn heri kan være varemerker for deres registrerte eiere.