Fýri Resort lanserer Nordens største terrengløp

Fýri Resort lanserer Nordens største terrengløp

Sammen med Salomon utvider boutiquehotellet i Hemsedal, Fýri Resort, sitt opplevelsestilbud og lanserer Nordens største terrengløp i fjellomgivelser. Aldri før har premiesummen vært høyere, og vinneren får også sjansen i den kommende finalen i Golden Trail World Series i Italia. Det er ventet mer enn 700 deltakere, og løpene er ispedd pool club, racers dinner, yoga, filmvisning, DJ's og prisseremonier.

Sommersesongen i Hemsedal er i sterk vekst, og Fýri Resort investerer stort for at feriestedet og området rundt i enda større grad skal ta opp kampen om å tilby de aller beste alpin- og fjellopplevelsene i sommerhalvåret. En del av det er flere investeringer i og rundt Fýri, som eget aktivitetssenter, padelbaner og hockeybane. Fýri Trail by Salomon, som det nye løpet heter, går fra 14.–17. september, og er nok en investering for å få flere til å oppdage Hemsedal som sommerdestinasjon.

«Du velger mellom 27 km og 18 km i omgivelser som tar pusten fra deg med én gang. I tillegg til fokuset på at dette er den nordiske finalen og at vinneren får en plass i finalen i Golden Trail World Series i Italia, mener vi at alt rundt er like viktig. Fýris pool club har fått internasjonal oppmerksomhet, og vi har et 4-dagers opplegg som er laget for folk som elsker å løpe i vakker natur, og som etter løpene også setter pris på god mat, en kald øl, boblevann og god stemning», sier Jonas Svengård , ansvarlig for Sport & Trening i ESS Group.

Fýri Trail by Salomon er laget både for eliteutøvere og mosjonister. Det er totalt 1000 plasser, og interessen under den første Early Bird-uken var over all forventning med flere hundre bookinger. Premiesummen er den høyeste i Norden og vinnerne får med seg 30.000 NOK hjem og gratis reise, overnatting og plass i den kommende finalen i Golden Trail World Series i Italia. For Salomon, som er partner til Fyri, er dette det første helt egne løpet som de arrangerer, og målet er at finalen i Golden Trail World Series om noen år også kan arrangeres i den vakre Hemsedalsnaturen.

«Å kunne tilby det høyeste gevinstbeløpet noensinne føles helt riktig med tanke på potensialet som ligger i opplevelsen her i Hemsedal sommer som høst. Ut fra påmeldingene ser vi allerede at noen av de mest spennende terrengløperne i Norden har meldt seg på, så dette blir en skikkelig fest på flere måter. Jeg vil også understreke at satsingen handler om å få den store gruppen mosjonister som elsker å løpe, til å oppleve gleden ved å løpe i disse omgivelsene», sier Jonas Svengård.

Fýri Resort vil i løpet av våren lansere flere guidede fot-og løpeturer. Trenden med guidet løping i kombinasjon med god mat, hotell- og pool club- opplevelser er spådd å holde seg sterk. Dette skjer samtidig med satsinger på andre aktiviteter på resorten, for håpet er et mer sommerlig og velfylt Hemsedal året rundt.

Golden Trail National Series – Fýri Trail by Salomon er kort sagt:

• 14.–17. september
• I samarbeid med Salomon
• Premiesum: 30 000 NOK til vinneren – total premiesum + NOK 160 000
• To ulike løp i fjellet; 27 km og 18 km
• Vinneren får plass i får plass i Golden Trail World Series Finalen
• 3 dagers totalopplevelse med foredrag, pool club, race dinners, DJ og festprisseremoni
• Ansvarlig ESS-gruppe: Jonas Svensgård er grunnleggeren av følgende merker og løp:

Ice Bug Experience 1000 mennesker fra hele verden, 10 års jubileum
Winter Run Oslo, Sthlm, Bergen, Trondheim, 9 år
Frozen Lake Marathon i Gol - løp på is, 4. året Et skikkelig «bucket-list-løp»

Mer om løpet: https://fyriresort.com/salomon-golden-trail-series/

Topics

Ess Group driver virksomheter innen hotell-, restaurant og konseptutvikling. Ess Group arbeider med å skape møteplasser som er designet gjennom ulike karakterer. Gjennom vår lidenskap, profesjonalitet og personlige karakterer skaper vi lønnsomhet og gjesteopplevelser i verdensklasse.

I Gøteborg driver vi i dag Luxury Boutiquehotellet PigalleogLifestylehotellet Bellora. Sørover liggerFalkenberg Strandbad, Ystad Saltsjöbad og det lillegourmethotellet Villa Strandvägen. MJ'S. MJ’S ligger i Malmø og i Västerås åpnet viThe Steam Hotel i et 100 år gammelt damp kraftverk. Neste steget i vår reiser er Fýri - Resort of Norway som åpner desember 2019 i Hemsedal, samt et nytt destinasjonshotell der vi inkluderer bedriftskontorer i Gårda, Göteborg med lansering i 2022.

Ess Group er også aktive partnere i flere restauranter som Barabicu, Tranquilo, Villa Odinslund, Villa Johanneberg, Port du Soleil, Brasserie Lipp, 8ight og Spik Studios som utvikler inspirerende, personlige konsepter på hotell, restauranter og offentlige miljøer.

www.essgroup.se

Jonas Svengård

Project Manager Sport & Training 0735-27 27 26

Creating Moments Of Happiness

Vi på ESS Group skaper destinasjoner som vi selv elsker og håper at du som gjest liker det vi liker. Med prisvinnende svenske hoteller som Steam Hotel, Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad og Hotel Pigalle, kommer nå Fýri – Resort of Norway.

Bli med på en reise 625 meter over havet, blant fjelltopper og natur som er like vakker sommer som vinter. I Skandinavias mest pulserende skianlegg Hemsedal, bygger vi en destinasjon med aktiviteter året rundt. Et sted hvor natur og opplevelser er målet og hotellet er et fristed for hvile og velvære. Vi er allerede forelsket i Fýri og håper at dette også vil bli et foretrukket sted for deg å være sammen med dine kjære, venner og oss. Opplevelsene står i kø her, slapp av i utendørsbassenget, nyt en utsøkt middag med fantastisk selskap, gå på ski, ta en sykkeltur eller bare vær tilstede i det norske landskapet.

På Fýri har vi en 1000 kvm spa club med fokus på god mat og avslappende musikk i et delikat miljø med basseng og solsenger (åpner juni 2020), spennende restauranter, playground med shuffleboard, biljard og bar. Fýri har 144 hotellrom, leiligheter og møtelokaler for opp til 460 personer. Et sted hvor livet er herlig. Også på vinteren.