Utvidet skyggerelieff gir detaljert og tydelig informasjon om bunnstrukturen. Denne sjøkartsoppdateringen gir mer enn 120 prosent større kartdekning sammenlignet med tidligere sjøkart.

Få mer ut av kartplotteren med premium Garmin Navionics Vision+ sjøkart

Garmin lanserer i dag en betydelig oppgradering og forbedring av skyggerelieff med høy oppløsning i premium sjøkartene Garmin Navionics Vision+™. Skyggerelieff, som kombinerer både farge og skygge, gir en lettforståelig og klarere visning av hva som er under overflaten sammenlignet med tradisjonelle konturlinjer alene, og er nå tilgjengelig for ytterligere 40 000 innsjøer.

Garmin Navionics Vision+ kan kjøpes på et minnekort eller via nedlasting til kompatible Garmin-kartplottere, og gir båtførere, sportsfiskere og dykkere tilgang til et eksklusivt kartlag med skyggerelieff. Med en utvidet dekning på mer enn 120 prosent sammenlignet med tidligere sjøkart, er skyggerelieff nå tilgjengelig for en rekke nye kyststrekninger- og innsjøer, inkludert innsjøer og elver i USA, Canada, Europa, Afrika, Australia og New Zealand. Garmins høyoppløselige skyggerelieff er forbedret med en levende ny fargepalett, forbedret skyggelegging og økte detaljer for havbunnen rundt om i verden. Dette gir en enda bedre forståelse av dypdeforandringer i sanntid.

"Vi oppdaterer og forbedrer kontinuerlig sjøkartene våre. Det gjør vi for å tilby de beste sjøkartene, med større dekningsområder og kart med enestående detaljer. Skyggelegging av relieffer gir en helt ny detaljrikdom og gjør visningen av havet og havbunnen enklere å forstå når man vil se undervannsstrukturer, kunstige rev, undervannshyller og mer. Vi er stolte av å kunne tilby denne typen detaljrikdom til enda flere kunder over hele verden", forteller Dan Bartel hos Garmin.

Et tydelig bilde av det som er under overflaten

Garmins Navionics Vision+ premium sjøkart gir en enda klarere visning av detaljer på bunnen ved hjelp av en ny fargepalett og forbedret bildekvalitet. Dette gjør det lettere å finne lovende fiskeplasser, navigasjonskanaler og mer. Flere fargealternativer forenkler navigeringen i grunne farvann og gjør det enklere å velge dybdeområder når du søker etter de beste fiskeplassene. I tillegg er presentasjonen av skipsvrak forbedret for å gjøre det enklere for fiskere og dykkere å identifisere og planlegge mer nøyaktig.

Funksjonen for skyggerelieff må lastes ned via ActiveCaptain-appen®, som er tilgjengelig på Google Play eller Apple® App Store. Du kan koble smartenheten trådløst til en kompatibel Garmin-kartplotter for å starte overføringen. Det oppdaterte innholdet er tilgjengelig for både nye og eksisterende kunder som en del av deres sjøkartabonnement.

Daglige kartoppdateringer

Med opptil 5000 kartoppdateringer hver dag tilbyr Garmin Navionics+ og Garmin Navionics Vision+ ny innsikt i forskjellige farvann for å øke situasjonsforståelsen og gi trygghet mens man navigerer. Kartografien revideres daglig fra offentlige og private kilder for å gi den mest oppdaterte informasjonen fra Garmin. På denne måten gir daglige oppdateringer umiddelbar tilgang til nytt innhold og kartdata. Et års abonnement er inkludert, og når det er aktivert, kan man få ubegrenset tilgang til daglige kartoppdateringer gjennom ActiveCaptain-appen. For rask og enkel tilgang til oppdatert innhold etter det første året, kan man velge å forlenge abonnementet.

Avansert ruteplanlegging

I tillegg til skyggerelieff har Garmin Navionics Vision+ brukere også nytte av den avanserte Auto Guidance+2-funksjonen. Denne funksjonen kombinerer det beste fra Garmin og Navionics sine automatiserte ruteplanleggingsfunksjoner for å foreslå optimale ruter for båtturen. Når man har angitt destinasjonen beregner Auto Guidance+ en foreslått rute som tar utgangspunkt i faktorer som høyde på båten i forhold til broer og lignende, sjøkartdata, populære ruter og ønsket dybde.

Garmin Navionics Vision+-kart er tilgjengelige fra kr. 2 690,- Sjøkartene er kompatible med mange populære Garmin-kartplottere, inkludert ECHOMAP UHD2-, ECHOMAP Ultra-, GPSMAP x3- og GPSMAP™® 8400-serien.

Les mer på Garmin.no for mer informasjon.

1Nøyaktighetsnivået på sjøkartene varierer avhengig av sted og hvilke kilder som brukes.

2Auto Guidance+-teknologien er kun til planleggingsformål og erstatter ikke sikkerhetsaspekter ved navigasjon.