Garmin Alpha 10

Garmin Alpha 10

Garmin lanserer Alpha® 10, en kompakt og allsidig GPS-enhet for jakt og hundesporing. Denne nye enheten leveres med Garmins velkjente teknologi for hundesporing i et nytt og unikt design. Alpha 10 er allsidig og brukervennlig, og er Garmins minste og letteste enhet for hundesporing og trening. Enheten kan benyttes frittstående, i kombinasjon med kompatibel smarttelefon eller pares med annen Garmin enhet som hundesporingshalsbånd og andre kompatible produkter.

”Når man er utendørs med hundene er det mye som kan hende. Å ha oversikt på hvor hundene befinner seg er viktig for alle friluftsentusiaster, hundeeiere og jegere. Alpha 10 leveres med en unik løsning for hundesporing og trening som kan benyttes i ulike situasjoner”, forteller Dan Bartel hos Garmin.
”Hunden er vår beste venn. Alpha 10 vil bli din nærmeste venn under turen, uansett om du er en turgåer uten hund, jeger eller er ute på skogstur med hunden. Dessuten gir det kompakte designet at det er enkelt å pakke med seg enheten for alle anledninger”.

Frittstående enhet
Alpha 10 veier kun 165 gram og er 12 cm høy, noe som gjør den til en ny seierherre i lettvektsklassen blant Garmins GPS-hundepeilere. Enheten er fullspekket med pålitelige funksjoner, og viser avstand og retning til hunden ved et raskt øyekast. Skjermen på enheten har høy kontrast og kan leses av også i skumring og mørke. Avstand og retning til hundene vises med tall og piler, med en oppdateringsfrekvens på 2,5 sekunder. Enheten kan vise informasjon for sporing av opptil 20 hunder1 med avstand på opptil 14,5 kilometer, og med tilpassbare treningsfunksjoner som inkluderer lyd og vibrasjon. Alpha 10 er brukervennlig og det er enkelt å veksle hundevisning ved å benytte enhetens joystick. Det innebygde, oppladbare batteriet leveres med batterilevetid på opptil en uke (40 timer). Enheten er vanntett i henhold til IPX72-standard og kan følge med uansett hvor jakten tar deg – både i regn og solskinn.

Mobil løsning

Par gjerne Alpha 10 med appen Garmin Explore™. Ved tilkobling til kompatibel smarttelefon gir Garmin Explore relevant informasjon som blant annet lagrede spor, navigasjonsfunksjoner i vanskelig terreng, sporlinjer og jaktopplevelser som kan deles med andre.

Kameratsporing

Alpha 10 kan pares med annen kompatibel Garmin-sporingsenhet, eksempelvis Alpha 100, Alpha 200i og den nye Alpha 200. Dette gir mulighet for å se de andre i jaktlaget, og hundene som benyttes under jakten. Når enhetene er paret kan man ta beslutninger i sanntid, basert på den informasjonen man får ved et raskt øyekast istedet for å vente på verbal kommunikasjon fra de andre jegerne. Med toveis kommunikasjon kan man se hverandres posisjon og få en bedre kontroll og bevissthet når man ikke har visuell kontakt. I tillegg kan man sende preprogrammerte meldinger mellom kompatible enheter for raskere kommunikasjon.

Garmins økosystem

Alpha 10 kan pare med et utvalg av andre Garmin enheter, som for eksempel GPS-smartklokkene Instinct®, fēnix® eller tactix®, som også leveres med app for hundesporing. Ønsker man å benytte enheten i kombinasjon med hundesporing fra bil er Alpha 10 også kompatibel med Garmin DriveTrack™. Det er også mulig å pare Alpha 10 med Montana® 700-serien.

Pris og tilgjengelighet

Alpha 10 er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris på kr. 4 799.- Kunder som allerede benytter kompatible T 5 – hundehalsbånd kan kjøpe Alpha 10 hos Garmins forhandlere eller på www.garmin.no

1Krever flere hundehalsbånd, må kjøpes separat

2Les mer på Garmin.com/waterrating