Garmin Camper 895 og 1095

Garmin Camper 895 og 1095

Garmin lanserer i dag Camper 895og Camper 1095. Med større skjermer, forbedret innhold og ruteplanlegging enn i tidligere modeller er Camper 895 og Camper 1095utviklet for deg som elsker campinglivet. Fullspekket med funksjoner som gjør det enklere å kjøre bobil eller med campingvogn, med anbefalte kjøreruter som baseres på kjøretøyets størrelse og vekt. I tillegg til tilpasset ruteplanlegging er oversikten for ulike campingplasser forbedret med satellittbilder via BirdsEye som viser fargebilder for de fleste campingplasser eller parkeringssteder. Det er også mulighet for å dele skjermen slik at man ser den aktive ruten på den ene siden og værvarsler1 på den andre siden.

”Vi er stolte av å tilby vår beste navigasjonsløsning til campingentusiasten”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”Vi gir hjelp til å finne de beste stoppestedene langs veien, få informasjon om miljøsoner og via satellittbilder kunne se og planlegge de enkleste og beste rutene for turen”.

Enkel ruteplanlegging

Ved hjelp av GPS kan man planlegge turen med ruter2 basert på kjøretøyets størrelse og vekt. Se hva som ligger foran med varsler om brohøyder, vektbegrensninger, skarpe svinger, stigninger og nedoverbakker, bolig- og skoleområder og mer. I tillegg kan man benytte ruteplanleggeren for å få informasjon om POI’er (interessante steder). Man kan også få forslag om alternative ruter, som mer eventyrlige og vakre landskap utenfor hovedveiene.

Utviklet for deg som elsker campinglivet

Camper 895 og Camper 1095 leveres med navigasjonsfunksjoner som beriker opplevelsen av campingturen:

• Preprogrammert reiseinformasjon med en oversikt over campingplasser, innehold fra ACSI™, Campercontact™, Trailer’s PARK™, Tripadvisor® og millioner av POI’er fra Foursquare®.
  • Via Green Guide fra MICHELIN® som leveres preprogrammert får man bilder, detaljerte beskrivelser og anbefalinger som hjelper med å finne stoppesteder.
  • Informasjon om miljøsoner.
  • Kart for Europa er preprogrammert, kartoppdateringer medfølger. I tillegg kan man laste ned flere kart og informasjon via Garmin Express for Nord-Amerika, Sør-Amerika, Australia og New Zealand, Mellom-Østen og Nord-Afrika.
  • Planlegg turen i appen Garmin Drive.
  • Med Garmin Voice Assist kan du styre navigatoren med stemmen. Via innebygd Bluetooth®-teknologi kan du ringe og besvare samtaler når enheten er parkoblet med Drive-appen.
  • Motta trafikkinformasjon i sanntid, se værvarsler, drivstoffpriser og smartvarsler når enheten er parkoblet med Garmin Drive-appen.

Flere muligheter

Camper 895 og 1095 kan brukes i kombinasjon med flere kompatible Garmin-produkter og tjenester (kjøpes separat) for å få mer ut av turen.

• Ryggekameraer – det trådløse ryggekameraet BC 50 eller annet tredjeparts kamera3 kan pares med navigatoren for å se hva som befinner seg bak kjøretøyet.
  • Garmin PowerSwitch – kompakt digital svitsj som gjør det enkelt å styre kjøretøyets 12-volts elektronikk, som for eksempel belysning og ventilasjon.

Camper 895 er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris på kr. 7 399.-

Camper 1095 er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris på kr. 9 549.-

For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1Navigasjonsenheten må være parkoblet med appen Garmin Drive

2Ikke tilgjengelig på alle steder. Selv om egenskapene for bobilen eller campingvognen er angitt gis det ikke garanti for at dette alltid tas med i ruteplanleggingen på riktig måte. Det er sjåførens ansvar å alltid følge lokale veiskilter og angitt trafikkinformasjon.

3Krever magnetisk feste med videoinngang (tilbehør, selges separat)