Viessmann skal fungere som offisiell teknologileverandør for kampanjen som belønner fysisk aktivitet for å samle inn penger til europeiske veldedige organisasjoner som driver kreftforskning

Garmin Europe lanserer Pink October Challenge, med One Step at a Time-kampanjen, som støtter lokale brystkreftorganisasjoner

Garmin Europe Ltd. lanserer Pink October Challenge - One Step at a Time-kampanjen, en månedslang kampanje som oppfordrer folk over hele Europa til å bevege seg for å samle inn penger til en rekke brystkreftorganisasjoner. Kampanjen er supportert av Viessmann-gruppens ViMove-app, og vil belønne deltakerne for trening i form av donasjoner til veldedige organisasjoner valgt av Garmins lokale kontorer.

Ved utgangen av 2020 levde 7.8 millioner mennesker globalt med en brystkreftdiagnose de hadde fått de siste 5 årene - noe som gjør brystkreft til verdens vanligste type kreft, ifølge WHO (Verdens helseorganisasjon). Med One Step at a Time-kampanjen kan alle med en smartklokke bidra til å gjøre sitt for å støtte kreftforskning.

«Vi gleder oss til å se hvordan Garmin-data, i kombinasjon med ViMove-appen, kan brukes til å bekjempe brystkreft ett skritt om gangen. ViMoves innovative engasjementsplattform passer perfekt for dette prosjektet fordi den engasjerer og motiverer brukere, gir støtte til sosiale medier og sømløst integrerer Garmin-data av høy kvalitet», forteller Jörn Watzke hos Garmin Health.

«Som et familieeid selskap grunnlagt i 1917, med erfaring gjennom generasjoner, har vi forpliktet oss til å være med og skape høyere livskvalitet over hele verden. Sammen med våre 13.000 Viessmann ansatte ønsker vi å støtte Pink October-kampanjen i samarbeid med Garmin og tilby vår ViMove-app. Hver aktivitet teller», sier Ivo Hoevel som er markedsdirektør i Viessmann.

Pink October Challenge – One Step at a Time

Slik kommer du i gang med Garmin Europe Ltd. og ViMove for å støtte brystkreftforskning. Bruk smartklokken din til å bli med på One Step at a Time-utfordringen i kombinasjon med ViMove-appen og kom i gang. Løping, sykling, turgåing – uansett hvordan du liker å bevege deg – vil aktivitetene dine bidra til å avgjøre hvordan donasjonspotten er delt på tvers av de nominerte europeiske veldedighetsorganisasjonene for brystkreft i løpet av oktober måned.

Slik blir du med på utfordringen:

Trinn 1. Last ned ViMove-appen (tilgjengelig i Apple Store og Google Fit) og koble kontoen du oppretter, til Garmin Connect-kontoen din.

Trinn 2: Kom i gang. For hvert personlige mål du fullfører – som yogaøvelser, sykling eller spaserturer – donerer Garmin til veldedighet: Aktiviteten din blir først omgjort til poeng som fordeles til veldedighetsorganisasjonen som støttes i landet ditt. I Insight-delen av appen kan du se hvor mange donasjoner (i EUR) organisasjonen i landet ditt vil motta. Flere aktiviteter per bruker betyr flere donasjoner til et lands valgte veldedighet.

Trinn 3: Del din deltakelse på sosiale medier og få familie og venner til å bli med! Du kan dele prestasjonene dine direkte fra ViMove-appen, eller publisere i favorittappen din på sosiale medier ved hjelp av hashtaggen #GarminPink.

REBECCA-prosjektet

I tillegg til One Step at a Time-utfordringen samarbeider Garmin Health med University of Thessaloniki om en ny brystkreftstudie, REBECCA-prosjektet, som er designet for å forske på brystkreftinduserte kroniske tilstander i 7 kliniske studier i Norge, Spania og Sverige. REBECCA, eller REsearch on BrEast Cancer-induced chronic conditions supported by Causal Analysis of multi-source data, finansieres av EU Horizons forsknings- og innovasjonsprogram for 2020. REBECCA vil kombinere kliniske data med smartklokkebasert innsikt fra Garmin som beskriver pasientenes virkelige atferd, inkludert fysiske aktiviteter, spisevaner, søvn og stress.

Ved hjelp av Garmin smartklokker - spesielt Garmin LilyTM og Garmin Venu® Sq - planlegger forskere å definere og implementere en funksjonell indeks for den generelle fysiske aktiviteten til brystkreftpasienter, som kan bidra til å bedre forstå pasientens generelle helse og velvære. Prosjektet, som skal følge 650 brystkreftpasienter, starter i oktober 2022 og varer i 3 år.

Om Garmin

Garmin-produktene har revolusjonert livet for løpere, syklister, svømmere og idrettsutøvere på alle nivåer og ferdigheter. Garmin er opptatt av å utvikle teknologi som hjelper folk med å holde seg aktive og heve ytelsen, og mener at hver dag er en ny mulighet og en sjanse til å slå gårsdagen #BeatYesterday. Garmin Ltd. er registrert i Sveits, hvor de viktigste datterselskapene ligger i USA, Taiwan og Storbritannia. For mer informasjon, les mer i Garmins nyhetsrom, send en e-post til presseteamet vårt eller følg oss på LinkedIn.

Om Garmin Health

Garmin Health tilbyr tilpassede bedriftsløsninger som utnytter Garmins omfattende portefølje av bærbare enheter og sensordata av høy kvalitet for programmer i bedriftsmarkedet for trening og aktivitet, folkehelse og pasientovervåking. Som en del av et globalt selskap som designer, produserer og sender produkter over hele verden, støtter Garmin Health kundenes handels- og logistikkbehov, slik at bedrifter kan skalere med én enkelt, pålitelig leverandør. For mer informasjon, besøk oss online på Garmin.com/health.

Om Viessmann og ViMove

Viessmann er den ledende leverandøren av klimaløsninger for alle boarealer. Det integrerte Viessmann-tilbudet gjør det mulig for brukere å koble sammen produkter og systemer sømløst via digitale plattformer og tjenester for klima (oppvarming, kjøling, luftkvalitet) og kjøleløsninger. Alle løsninger er basert på fornybar energi og maksimal effektivitet. Alle aktiviteter i familieselskapet er basert på formålet. "Vi skaper boarealer for kommende generasjoner". Viessmann utviklet ViMove-appen for å gjøre det mulig for andre organisasjoner å skape en bedre fremtid sammen.