Garmin Index S2 Smart Scale

Garmin Index S2 Smart Scale

Garmin presenterer Index S2TM Smart Scale, en ny smartvekt med trådløse funksjoner. Smartvekten leveres med et trenddiagram og med forbedret nøyaktighet vises data som er vesentlige for den som er opptatt av helseinformasjon. Index S2TM Smart Scale er beregnet for alle, fra dedikterte toppidrettsutøvere til hverdagsmosjonister. Data synkroniseres sømløst via app og WiFi tilkobling til Garmin Connect™ slik at alle data kan sees detaljert i et oversiktlig brukergrensesnitt1. Index S2TM Smart Scale leveres med et stilig design og en høyoppløst fargeskjerm.

”Index S2TM Smart Scale er videreutviklet fra første generasjon smartvekter fra Garmin. Nøyaktighet, forbedret design og nye, innovative funksjoner for vektregistrering har vært viktig under videreutvikling”, forteller Dan Bartel hos Garmin.

Den nye funksjonen for vekttrend gjør at man ikke behøver å bekymre seg for unormale vektforandringer fra en dag til den neste. Widgeten på skjermen viser et linjediagram fra de siste 30 dagers innveiinger, og gjør det enklere å fokusere på helsen.

For idrettsutøvere på elitenivå er det viktig å se forandringer som gjelder væskebalanse. Index S2TM Smart Scale viser forskjellen mellom aktuell innveiing og tidligere innveiinger. For den som trener mye kan man benytte informasjonen for å vite hvor mye væske man behøver etter krevende trening.

For å få et helhetsbilde av helsen leveres Index S2TM Smart Scale med et stort utvalg av måleverdier som inkluderer vekt, kroppsfett i prosent, BMI, muskelmasse, benmasse og vann i prosent. Index S2TM Smart Scale har også en widget for vær som kan hjelpe deg med å planlegge dagen. Med widgeten kan du velge visning av de ulike dataene og sette spesifikke parametre utfra hva som er relevant for deg og dine mål.

Det er enkelt å sette opp basisinnstillingene ved hjelp av instruksjonene som finnes i appen Garmin Connect. Når oppsettet er klart synkroniseres Index S2TM Smart Scale automatisk med Garmin Connect kontoen via WiFi, uten behov for tilkoblet telefon. Vekt og biometriske data integreres sømløst og man kan følge grafer og trender enten dag for dag, per uke, per måned eller år. I Garmin Connect kan man også tilpasse widgeten man ser på displayet. Index S2TM Smart Scale kan benyttes av opptil 16 ulike brukere, perfekt for en familie eller et lag.

Index S2TM Smart Scale leveres med batteritid på opptil 9 måneder. Smartvekten er tilgjengelig i sort eller hvit utgave, og selges til en veiledende pris på kr. 1.799.-

1 Man må laste ned Garmin Connect-appen til en kompatibel smarttelefon.