Store smartklokker med solcellelading, høyoppløste skjermer, ubegrenset batteritid2 og LED-lommelykt.

Garmin Instinct 2X Solar

Garmin lanserer i dag Instinct® 2X Solar, siste tilskudd i den populære Instinct 2-serien av robuste GPS-smartklokker. Instinct 2X Solar og Instinct 2X Solar – Tactical Edition er utviklet for ekstrem bruk og leveres med en lettlest 50 mm skjerm og urkasse i fibersterk polymer. Smartklokkene er produsert i henhold til militær standard (MIL-STD-810) for varme og støt og er vanntette ned til 100 meter (10 ATM) 1. Klokkene leveres med en kjemisk forsterket og ripesikker Power Glass-linse med solcellelading. Linsen hjelper med å forlenge batteritiden ved at klokken kan produsere 50% mer energi enn de foregående modellene i Instinct 2 Solar serien. Solcelleladingen kan gi ubegrenset batteritid i smartklokkemodus2.

”Vårt nyeste tilskudd i Instinct 2 serien er en tøff og robust GPS-smartklokke, som hjelper med å navigere og finne vei i krevende forhold. Samtidig er den også en treningsklokke, som kan hjelpe deg med å oppnå ulike helse- og treningsmål. Klokkens unike stil passer til mange, uansett om man er en friluftsentusiast på ekstreme turer, trener på helsesenteret eller er i naturen på enklere familieturer. Med ubegrenset batteritid2 og et brukervennlig LED-lommelykt, har du en robust klokke som passer til det meste”, forteller Dan Bartel hos Garmin.

Lyser opp i mørket

Instinct 2X Solar leveres med et integrert LED-lys med mulighet for å variere lysstyrken. Dette kan være praktisk når man skal sette opp et telt eller er ute på en løpetur. Lyset er kraftig nok til å lyse opp omgivelsene. Er man på løpetur, og aktiverer strobe-modus, vil lyset tilpasse seg løpekadensen og veksle mellom hvitt og rødt lys. Slik kan man både se og bli sett av andre for å kjenne seg trygg underveis.

Innovative verktøy

Instinct 2X Solar er fullspekket med verktøy og data, slik at man kan følge med på helse- og trening, samtidig som den hjelper med avansert navigasjon når man er på tur.

• Døgnkontinuerlig helseovervåking med håndleddsbasert pulsmåling, avansert søvnregistrering, respirasjonsmåling, Pulse Ox og mer3.
  • Et stort utvalg av preprogrammerte aktivitetsprofiler for løping, sykling, svømming og mer. Mange av Garmins nyeste treningsfunksjoner, som for eksempel måling av VO2 maks.
  • Få en dypere forståelse av helse, trening og restitusjon ved hjelp av HRV-statussom måles under søvn. Teknologien er utviklet av Garmins Firstbeat Analyticsteam.
  • Multibånd-GNSS gir forbedret posisjonsnøyaktighet.
  • Naviger i terrenget med innebygde sensorer som 3-akset kompass og barometrisk høydemåler.
  • TracBack® funksjon som hjelper med å finne tilbake til startpunktet for turen.
  • Trådløs funksjonalitet mot kompatibel smarttelefon gir mulighet for å se smartvarsler, kontaktløs betaling med Garmin Pay og integrasjon med Connect IQ-appen4.

Aktivitetsprofil for OCR

Instinct 2X Solar er den første av Garmins smartklokker som leveres med egen aktivitetsprofil for Obstacle Course Racing (OCR eller hinderbane), hvor profilen inneholder løpsegment og ulike typer av hindre. Under aktivitet inkluderes antall løpestrekninger, løpetid per strekning (med data som distanse, tempo, kadens, skrittlengde med mer), antall hindre, tid brukt på hvert hinder, høydestigning og puls.

Fullfør oppdraget

Instinct 2X Solar – Tactical Edition er fullspekket med taktiske funksjoner som Jumpmaster og taktiske preprogrammerte aktivitetsprofiler, projiserte veipunkter, bruk av dobbelt GPS-format og er kompatibel med nattbriller. Man kan aktivere Stealth Mode som forhindrer deling av GPS-posisjon og deaktiverer trådløs kommunikasjonsdeling. I Stealth Mode er GPS-sporing synlig på klokken, men data lagres ikke i enhetens minne og kan heller ikke deles. Dette gjør at man kan benytte treningsfunksjonene i områder med sikkerhetsrestriksjoner uten å avsløre posisjon.

Under nattoppdrag passer LED-lyset i Instinct 2X Solar – Tactical Edition perfekt, ved at det lyser opp mørket med enten et hvitt eller dedikert grønt lys. Det grønne lyset hjelper med å beholde øyets naturlige nattesyn.

Instinct 2X Solar, 4 ulike modeller, er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris på kr. 5 299,-

Instinct 2X Solar – Tactical Edition, 2 ulike modeller, er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris
på kr. 5 899,-

For utfyllende informasjon, les mer på Garmin.no

1For en komplett liste over Garmins definering av vanntetthetsklassifisering, klikk her.

2Forutsetter kontinuerlige lysforhold med 50 000 lux per dag.

3Dette er ikke en medisinsk enhet og er ikke beregnet for diagnose eller overvåking av medisinsk tilstand.
Les mer på Garmin.com/ataccuracy. Pulsoksimetri er ikke tilgjengelig i alle land.

4For å benytte Connect IQ kreves det en tilkobling til en kompatibel smarttelefon.