Garmin Instinct Crossover

Garmin Instinct Crossover

Garmin lanserer i dag Instinct Crossover, det nyeste og mest unike tilskuddet i den populære Instinct®-serien. Instinct Crossover er en hybrid GPS-smartklokke som er designet for de som setter pris på en klassisk analog klokkeopplevelse, men ikke vil gå på akkord med viktige smartklokkefunksjoner. Instinct Crossover har klare og selvlysende urvisere, og på det lettleste digitale displayet kan man også se avanserte helse- og aktivitetsdata. Med solcellelading kan batteritiden på Instinct Crossover holde i månedsvis1.

"Vi har utviklet Instinct Crossover for personer med en aktiv livsstil. For de som foretrekker utseendet til en tradisjonell klokke, men som fortsatt ønsker å dra nytte av funksjonaliteten til en moderne smartklokke", forteller Dan Bartel hos Garmin. "Instinct Crossover omdefinerer den moderne smartklokken for eventyreren og eliminerer behovet for å velge mellom klassisk analog og innovativ teknologi."

Stilig og robust

Instinct Crossover har både den robuste konstruksjonen og den intuitive opplevelsen man forventer av Garmin Instinct. De nye selvlysende analoge urviserne og timemarkører på beselen, er dekket med det nye Super-LumiNova® belegget. De analoge urviserne er lagt over en høyoppløselig digital skjerm, og beveger seg raskt til side når man vil ha tilgang til smartfunksjonalitet. Instinct Crossover er varme- og støtbestandig i henhold til MIL-STD-810-standarden og vannklassifisert til 10 ATM. Ved hjelp av Garmins nye RevoDrive-teknologi, leverer Instinct Crossover nøyaktig analog tid selv under de tøffeste aktiviteter og miljøer. Om nødvendig autokalibreres urviserne via RevoDrive, slik at man kan være sikker på at man alltid ser riktig klokkeslett.

Uslåelig batteritid

Instinct Crossover Solar Edition leveres med batteritid som varer evig i batterisparemodus1. I denne modusen får man tradisjonelle analoge funksjoner som klokkeslett, dato og tidtaking. Når man benytter avanserte tilkoblede funksjoner, tilbyr Instinct Crossover Solar Edition opptil 70 dager batteritid i smartklokke-modus med solcelleladning. Uten solcellelading kan Instinct Crossover tilby nær en måneds batteritid i smartklokkemodus og opptil 110 timer i GPS-modus.

Fokus på helse og aktivitet

Instinct Crossover leveres med innovative funksjoner som gjør det mulig å følge med på egen helse døgnet rundt, registrere trening og nå de ulike målene man setter seg. Instinct Crossover inkluderer Garmins komplette sett med velværefunksjoner, som avansert søvnsporing og søvnpoeng. Man kan raskt få et komplett bilde av helsestatus med Health Snapshot-funksjonen, som viser viktige helsedata som BodyBattery™, stress og puls.

Den som trener mye vil bli motivert av at klokken viser VO2 maks, Pulse Ox2, metabolsk alder, treningsdata, HRV status (pulsvariasjon) og restitusjonstid.

Ved å parkoble Instinct Crossover med kompatibel smarttelefon kan man få varsler rett på håndleddet, bruke Garmin Pay™ for kontaktløs betaling3 og synkroniser med Garmin Connect-appen™. Man kan også gjøre klokken mer personlig ved hjelp av Connect IQ ™.

Navigasjon

Når man vil utforske livet utenfor allfarvei, tilbyr Instinct Crossover avanserte funksjoner for GPS-sporing, multibånd-GNSS-støtte, ABC-sensorer, TracBack®, som hjelper med å navigere tilbake til startpunkt, og Reference Point, hvor man får hjelp til navigering mot et ønsket posisjonspunkt. Instinct Crossover Tactical Edition bygger på alle de tidligere nevnte funksjoner, og tilbyr i tillegg også dedikerte taktiske funksjoner som kompatibilitet med nattsyn kikkert, Stealth Mode, doble GPS-formater, Kill Switch og mer.

Instinct Crossover selges til veiledene utsalgspris som starter på kr 6 099,-
For mer informasjon, les mer på Garmin.no

1 Alle tall relatert til batteritid beregnes ved 3 timers bruk utendørs under lysforhold på minst 50 000 lux

2 Dette er ikke en medisinsk enhet, og er ikke beregnet for bruk ved diagnostisering eller overvåking av medisinske tilstander, se Garmin.com/ataccuracy. Pulsoksymetri er ikke tilgjengelig i alle land.
3 Les mer om hvilke land, betalingsnettverk og banker som støtter Garmin Pay på Garmin.no