Alt-i-ett dykkecomputer og smartklokke med solcellelading og deler laget av resirkulert plast

Garmin lanserer dykkecomputeren Descent G1 Solar – Ocean Edition, det aller første produktet som er laget av resirkulert havplast

Garmin lanserer Descent G1 Solar – Ocean Edition, en robust dykkecomputer med funksjoner for eventyr både under og over vann. 100 prosent av plasten som brukes til å lage klokkens urkasse, besel og knapper, er designet med miljøansvar i tankene, og kommer fra resirkulert havplast. I tillegg til den miljøvennlige konstruksjonen, har Descent G1 Solar – Ocean Edition en skjerm med solcellelading som hjelper dykkere til utforske lenger, med opptil 25 timers batteritid i dykkemodus og opptil 124 dager i smartklokkemodus ved solcellelading1. Ocean Edition eliminerer behovet for en separat dykkecomputer og smartklokke, og inkluderer Garmins populære dykkefunksjoner for å hjelpe brukerne med å få mest mulig ut av dykkeopplevelsen – pluss multisport og smartfunksjoner for en aktiv livsstil når man er ute av vannet.

– Vi er stolte av å presentere vårt aller første produkt med deler laget av resirkulert havplast. Med Descent G1 Solar – Ocean Edition benytter vi materialer som en gang var i fare for å skade havets habitat og gjør dem om til deler i en miljøvennlig dykkecomputer som er laget for å utforske havet, forteller Dan Bartel hos Garmin.

Et design med hensikt

Ideen til Descent G1 Solar – Ocean Edition startet som en idédugnad mellom Garmins medarbeidere.

"Våre medarbeidere bruker mye tid på å følge sine lidenskaper - fiske, dykking, surfing og mer - i havene rundt om i verden. Noen dedikerer også sin personlige tid til å rydde opp i havområder, og begynte å tenke på måter å gjenbruke plastmaterialene som ofte er bundet til havet. Etter mye konseptualisering og forskning ble ideen klar: en klokke laget for å utforske havet, fra resirkulerte materialer funnet på strender eller i havet», sier Susan Lyman som er Garmins visepresident for global forbrukermarkedsføring.

Når havplast er samlet, blir den sortert, renset og tørket. Plasten smeltes deretter om til en pelletert harpiks før den forsterkes med glassfiber og sendes ut for å bli farget. Videre støpes materialet om for å skape formen på urkassen, beselen og knappene – og deretter innlemmes de i en robust, miljøvennlig dykkecomputer som er designet for å hjelpe brukerne med å dykke trygt.

For bruk over og under vann

Med alle de populære funksjonene fra den originale Descent G1 Solar, samt nye funksjoner listet nedenfor eliminerer den nye Ocean Edition behovet for dykkere å ha både en dykkecomputer og en smartklokke med funksjoner laget for livet på land eller under vann.

• Få flere dykkemoduser for ett eller flere gassdykk (inkludert nitrox og trimix), gauge, apnea, apnea hunt and closed-circuit rebreather.
  • Se ned- og oppstigningssted for dykk på overflaten med overflate-GPS.
  • Lagre og gjennomgå data for opptil 200 dykk og del via Garmin Dive appen.
  • Skreddersy ekstra dataskjermer for hver dykkemodus.
  • Naviger enkelt under vannlinjen med et innebygd 3-akset dykkerkompass.
  • Se nærliggende tidevannsforhold på klokken2.
  • Hold deg i form til neste dykk med mer enn 30 innebygde sportsapper, restitusjonsrådgiver, treningsstatus, daglige foreslåtte treningsøkter og respirasjonssporing hele dagen.
  • Fokuser på egen helse med søvnvurdering og avansert søvnovervåking, pulsmåling på håndleddet, BodyBattery™ energiovervåking og hydreringssporing.
  • Hold kontakten med smartvarsler, kontaktløs betaling via Garmin Pay og hendelsesdeteksjon og nødassistanse2.

Descent G1 Solar – Ocean Edition har en 45 mm forsterket polymerurkasse, ripebestandig safirlinse og en lettlest monokrom skjerm. Ocean Edition er vanntetthetsklassifisert ned til 100 meter og testet i henhold til militærstandard for varme og kulde, støt- og vannbestandighet, og er robust og klar for eventyr både over og under vann. Dykkecomputeren leveres med en mørk blå besel og en asurblå urkasse og rem, til en veiledende utsalgspris på kr 8 049,-

1 Forutsatt bruk i 3 timer per dag i 50 000 lux-lysforhold

2 Når parkoblet med en kompatibel smarttelefon, se Garmin.com/ble.