Neste generasjons hundesporingsenheter fra Garmin med omfattende og brukervennlig hundesporing

Garmin lanserer nytt jaktutstyr: Alpha hundepeilere- og hundehalsbånd

Garmin lanserer hundepeilerne Alpha® 300/300i og halsbåndet T 20, siste generasjon hundesporingssystem for jegere. Alpha 300/300i leveres med tre ganger så lang batterilevetid som tidligere modeller, og har også en lyssterk 3,5" fargerik berøringsskjerm, inReach-satellitteknologi1 (300i) og nye funksjoner som forenkler opplevelsen for de som er på jakt. Man kan pare den nye håndholdte Alpha 300/300i med eksisterende T 5 / T 5X eller det nye T 20-halsbåndet for optimal hundesporing. De nye halsbåndene leveres i universalstørrelse og passer for både små og store hunderaser. T 20 har en sporingsrekkevidde på opptil 14,5 kilometer, batterilevetid som kan optimaliseres gjennom dynamisk sporing og to batteristørrelser. VHF-antennen og fleksibel rem til GPS er også utskiftbar.

"Våre hundesporingssystemer er spesielt utviklet for å møte de høye kravene til jegerne. Enten man jakter sammen med andre, eller alene med hund, i furuskog, tett løvskog, på hogstfelt eller på kuperte åskammer, er Alpha 300-serien og det nye halsbåndet designet for å hjelpe deg med å spore hunden din lenger enn noen gang tidligere. Nyt jakten med en betydelig bedre batterilevetid og forbedret brukeropplevelse", forteller Dan Bartel hos Garmin.

Alpha 300-serien

Alpha 300-serien er spesielt utviklet for jakt. Det oppladbare litiumionbatteriet i håndsettet gir opptil 55 timer batterilevetid, slik at man kan være ute lenger uten å bekymre seg for om batteriet går tomt. Nå kan man også lade via en oppdatert USB-C-inngang og også bruke flere batterier (må kjøpes som tilbehør).

Den nye responsive 3,5" berøringsskjermen er krystallklar og lettlest under alle værforhold, selv når man bruker hansker. Du kan tilpasse din Alpha 300/300i slik at den passer egne ønsker via en ny, redesignet hovedmeny. Man kan legge til sine "favoritt ikoner», slik at enheten er tilpasset enten det er under trening eller i aktiv jakt. Alpha 300/300i inneholder også de velkjente kartfunksjonene Garmin-brukere forventer og behøver. Enhetene leveres preprogrammerte med TopoActive-kart over Europa og nedlastbare satellittbilder. Det er også støtte for multi-GNSS og mulighet for å laste inn andre detaljerte topokart.

Alpha 300/300i har en ny Channel View-funksjon hvor kan holde oversikt over antall hundehalsbånd som er tilgjengelige i området. Da kan du enkelt velge en mindre opptatt kanal, for å unngå forstyrrelser med andre Garmin-halsbånd som brukes i området.

Alpha 300i gir trygghet og mulighet til å kommunisere globalt ved hjelp av inReach-satellitteknologi. Gjennom det globale Iridium-satellittnettverket kan man sende og motta meldinger, dele posisjon og om nødvendig utløse et SOS-varsel til Garmin ResponseSM, som er et globalt nødkontaktsenter som er bemannet døgnet rundt1. For å forenkle kommunikasjonen med venner og familie kan brukere koble seg trådløst til Garmin MessengerTM-appen på en kompatibel mobilenhet. Den nye appen kan automatisk bytte mellom Wi-Fi®-, mobil- og satellittnettverk for å gi en sømløs tilkobling uansett hvilket nettverk man har tilgang til.

Alpha 300-serien er kompatibel med disse hundehalsbåndene; T 5, T 5 Mini, T 5X og de håndholdte enhetene Alpha 200, Alpha 10, Alpha 100 og Alpha 50.

Alpha T 20

Hundehalsbåndet T 20 er robust og slitesterkt, slankt og i en universalstørrelse som er designet for å passe til både små og store hunderaser. Det vil derfor passe hunden perfekt, uavhengig av hunderase og hvordan man jakter. Båndet kan spores under avstander på opptil 14,5 kilometer, når det brukes i kombinasjon med en kompatibel håndholdt Garmin-hundepeilerenhet. Brukere kan enkelt bytte fleksibel rem til GPS, VHF-antenne og til og med batteripakken ved hjelp av en skrutrekker.

• Opptil 68 timer batterilevetid ved dynamisk sporing med et standardbatteri eller opptil 136 timer ved dynamisk sporing med et batteri med utvidet batterilevetid. Batterier kan kjøpes separat og byttes ut av brukeren.
  • Halsbåndet har LED-lys med syv valgfrie farger slik at man kan se hunden, og eventuelt øke synligheten, når den er i nærområdet eller ved en vei.

Programvaren i T 20 oppdateres automatisk når båndet lades og kobles til et Wi-Fi-nettverk. Alpha T 20 kan enkelt integreres i eksisterende Garmin-økosystem, enten man har en Alpha 10, 50, 100, 200, 200i, 300 eller 300i.

Alpha 300-serien er tilgjengelig på lager og selges til en veiledende pris på kr. 9 999,- inklusive mva for Alpha 300 og kr. 10 599,- inklusive mva for Alpha 300i med inReach-teknologi.
Alpha T 20 selges til veilendende pris på kr. 4 149,-
Les mer på Garmin.no om det er ønskelig med mer informasjon.

1Krever et aktivt satellittabonnement. I noen områder er bruk av satellittkommunikasjonsenheter regulert eller forbudt. Det er brukerens ansvar å kjenne til og overholde gjeldende lover i områdene der enheten er ment å brukes.