GPSMAP 16x3 - en større berøringsskjerm for økt oversikt, bedre tilkoblingsmuligheter og kontroll ved styrposisjon.

Garmin utvider GPSMAP x3-serien med ny 16-tommers kartplotter

Garmin lanserer i dag GPSMAP 16x3 kartplottere – det nyeste tilskuddet til den populære GPSMAP® x3-serien som kombinerer de samme brukervennlige funksjonene, inkludert ekkoloddstøtte og valgfrie Garmin Navionics+™-sjøkart, med en fantastisk høyoppløst 16-tommers HD-berøringsskjerm. Med premium klarhet og lesbarhet i sollys gir IPS-skjermen (In-Plane Switching) i GPSMAP 16x3 konsistente og nøyaktige farger som kan vises fra alle synsvinkler, selv med polariserte solbriller.

"GPSMAP x3-serien er kjent for å gi sportsfiskere og båtfolk en rask, klar og intelligent kartplotteropplevelse som sømløst integreres i Garmins maritime systemer. Vi er stolte av å kunne legge til en 16-tommers skjerm i serien og utvide alternativene våre ytterligere, for å tilby et bredere utvalg av dashbordkonfigurasjoner, både nye og ettermonterte", forteller Dan Bartel hos Garmin.

Hva båtfolk vil elske med GPSMAP x3-serien:

• Enkel navigering: Naviger trygt og sikkert til sjøs med Garmin Navionics+ sjøkart med Auto Guidance+ teknologi, som inkluderer ett års abonnement med daglige oppdateringer. Man kan også legge til Garmin Navionics Vision+for premiumfunksjoner som høyoppløselig relieff, skyggelegging og mer.
  • Elegant design: GPSMAP x3-serien er utformet for et bredt spekter av dashbordkonfigurasjoner, og tilbyr et slankt, elegant design med kant-til-kant-glasskjerm.
  • Imponerende prosessorkraft: Opplev rask og responsiv prosessorkraft som henter informasjon fra alle sensorene om bord, for eksempel ekkolodd og radar, samtidig som brukeropplevelsen på tvers av nettverket forbedres.
  • Innebygd ekkolodd: De integrerte ekkoloddversjonene (GPSMAP xsv-serien) tilbyr innebygd støtte for Ultra High-Definition ClearVü- og SideVü-skanneekkolodd med levende fargepaletter med høy kontrast som gjør det enklere å skille fisk fra struktur når den kombineres med tradisjonell CHIRP-ekkolodd.
  • LiveScope-kompatibel: For at sportsfiskere skal kunne se hele båten i sanntid, er denne serien med kartplottere kompatible med hele vårt utvalg av Garmin Panoptix, inkludert prisbelønnet LiveScope™, ekkolodd i sanntid (svinger kreves, må kjøpes separat).
  • Force® integrasjon: Ved å koble kartplotteren med Garmin Force trollingmotoren kan sportsfiskere opprette ruter og spor som man følger når man fisker. Fra kartplotterens skjerm kan man kontrollere hastigheten, se batterilevetid og mer.
  • Sømløse tilkoblingsmuligheter: Bygg sammen det maritime systemet om bord, på en enkel måte, med kompatibelt ekkolodd, autopilot, radar, instrumenter, kameraer og mer ved hjelp av NMEA®2000 og Garmin Marine Network. Innebygd Wi-Fi® muliggjør programvare-oppdateringer, smartvarsler og mer via den gratis ActiveCaptain-appen® som brukes på en kompatibel smarttelefon eller nettbrett.

GPSMAP 16x3-serien forventes å være tilgjengelig i mars og selges til en veiledende pris som starter på NOK 66 499,-.
GPSMAP 16x3 xsv-serien selges til kr. NOK 68 899,-.
GPSMAP 16x3-serien presenteres på Miami International Boatshow sammen med Garmins brede utvalg av maritim elektronikk. Besøk Garmin.no for mer informasjon.

1 Auto Guidance+ er kun ment til planleggingsformål og er ikke en erstatning for annen, sikker navigasjon.