Garmin utvider sin Tread-serie med Tread XL Overland Edition, Tread Overland Edition og Tread SxS Edition

Garmin lanserer i dag en trio med robuste, vanntette1enheter i sin populære Tread-serie – 10” Tread XL Overland Edition, 8” Tread Overland Edition og 8” Tread SxS Edition. Tread-serien er utviklet for motorsportentusiaster og eventyrere som ofte er på lange ekspedisjoner. De nye enhetene tilbys med hanskevennlig berøringsskjerm og ny turn-by-turn-navigasjon2 som hjelp når man utforsker nye veier og stier. Med innebygd inReach®-teknologi3, for global satellittkommunikasjon og gruppesporing, holder man enkelt kontakt med andre.

”Vi er stolte av vår nye Tread-serie og tror at motorsportentusiaster og eventyrere setter pris på disse enhetene”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”Motorsportentusiaster får nå friheten til å utforske mer, samtidig som de kan kjenne seg trygge når de er på tur. Med innebygd inReach-teknologi har man toveis kommunikasjonsmulighet og kan alltid bli nådd underveis. I tillegg tilbys navigasjon og funksjoner for gruppesporing, som hjelper med å holde kontakt med de andre i turfølget”.

Tread XL Overland og Tread Overland Editions

Tread Overland Editions er robuste enheter som leveres med fargesterke 10’’ og 8’’-skjermer. Med et stort utvalg funksjoner blir turen enkel:

• Turn-by-turn-navigasjon med Adventure Roads og topokart med innhold fra OpenStreetMap (OSM)
  • inReach®-teknologi for global posisjonsdeling, toveis meldingskommunikasjon og SOS-funksjonalitet (krever abonnement)
  • Med Group Ride Mobile4 i Tread-appen kan man følge venner på kompatibel smarttelefon eller på annen Tread-enhet
  • Preprogrammerte topografiske 3D-kart for Europa, Afrika (inklusive Tracks4Africa) og Midt-Østen
  • Interessante plasser (POI’er) fra iOverlander og campingplasser fra ACSI TM, Campercontact TM og Trailer’s PARK TM leveres preprogrammert slik at man enkelt finner campingplasser som passer for turen
  • BirdsEye Satellite Imagery (gratis)
  • Tilpasset ruteplanlegging5 for kjøretøyets størrelse og vekt
  • Benytt Tread-appen på kompatibel smarttelefon for å planlegge turen utfra kart, kjøretøysprofil og rutepreferanser som finnes i Tread-enheten
  • Kompatibel med andre enheter for off-road-kjøring, blant annet Garmins Group Ride Tracker som inkluderer posisjonssporing og preprogrammerte meldinger via VHF
  • Benytt Garmins digitale koblingsboks PowerSwitch for å styre kjøretøyets 12-volts tilbehør direkte fra Tread-skjermen
  • Med Tread kan man, via kompatible hundesporingsenheter fra Garmin, spore hunder. Følg hundene og se hvor de er i terrenget direkte på skjermen

Den nye Garmin Tread XL Overland Edition er med i kåringen av produkter under CES 2022 Innovation Awards og vises i Garmins stand på årets Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas, 5-8 januar.

Tread SxS Edition

For motorsportentusiasten leveres også Tread SxS Edition med en 8” skjerm som inneholder alle navigasjonsfunksjoner som finnes i Tread-serien. Dette inkluderer også Group Ride Tracker med posisjonsdeling og preprogrammerte meldinger som gjør det enkelt å holde kontakt med andre. De nye enhetene er utviklet spesielt for motorsport, robuste og holdbare i henhold til militær standard for kjøring i krevende terreng.

Garmin Tread XL Overland Edition, Tread Overland Edition og Tread SxS Edition selges til veiledende utsalgspris fra kr. 14 999,- til kr. 17 299,-
For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1Vanntett iht IP67-standard. Les mer på Garmin.com/waterrating.

2Det kan finnes begrensinger i kartdata for visse vei- og ruteforslag. Vær alltid oppmerksom på veiskilt og anbefalte kjøreforhold. Garmins OpenStreetMap™ -produkter er kun utviklet som navigasjonshjelp, og kan ikke benyttes for eksakt måling av retning, distanse, sted eller topografi.

3For bruk av inReach-funksjoner kreves et aktivt abonnement. I visse jurisdiksjoner er bruk av satellittkommunikasjonsenheter regulert eller forbudt. Det er brukerens ansvar å kjenne til og etterfølge lokale lover.

4Sporing via Group Ride Tracker er tilgjengelig for motorførere som har en Tread-enhet, og det er kun førere med Tred-enheter som kan spores. For bruk av gruppesporing kreves tilkobling til strøm fra kjøretøyet. Sporing kan også gjøres via Group Ride Mobile, hvor appen Tread aktiveres på kompatibel smarttelefon med Bluetooth®-teknologi og aktivt mobiltelefonabonnement.

5Ikke tilgjengelig på alle steder. Selv om kjøretøyets egenskaper er angitt gis det ingen garanti for at kjøretøyets egenskaper tas med i beregningen for alle ruteforslag. Vær alltid oppmerksom på veiskilt og anbefalte kjøreforhold.