Garmin Venu 2 og Venu 2S. Mind and body — connected by Garmin.

Garmin Venu 2 og Venu 2S. Mind and body — connected by Garmin.

Garmin lanserer Venu® 2 og Venu 2S – GPS-smartklokker med avanserte helseovervåking- og treningsfunksjoner som hjelper deg å forstå hva som skjer i kroppen din. Visning av metabolsk alder og søvnstatistikk, sammen med en rekke funksjoner som måler daglig aktivitet, gir dypere og mer meningsfull innsikt om generell helse. Venu 2 og 2S leveres med mer enn 25 preprogrammerte aktivitetsprofiler med forbedret grafikk. Informasjon vises på en krystallklar, lyssterk AMOLED-skjerm.

”Kjernen i Venu-serien er troen på at fokus på egen helse gir et bedre liv”, forteller Dan Bartel hos Garmin.
”Venu 2-serien leveres med spennende og innovative helsefunksjoner som er utviklet for å forklare deg hva som skjer i kroppen under trening og daglig aktivitet”.

Nytt i Venu 2-serien:

• To størrelser og flere fargekombinasjoner
  • Sleep score og innsiktsdata fra Firstbeat AnalyticsTM
  • Beregning av metabolsk alder utfra faktisk alder, aktivitetsnivå, hvilepuls og antatt kroppsfett i % (i kombinasjon med bruk av Garmin IndexTM smart scale) eller BMI
  • Health SnapshotTM som hjelper med å loggføre, registrere og dele viktig helsestatistikk
  • Aktivitetsprofiler for HIIT, innendørsklatring, buldring og turgåing
  • HIIT treningsøvelser med animasjoner på skjermen
  • Forbedret styrketreningsprofil med grafikk som viser hvilke muskelgrupper som arbeider under de ulike øvelsene
  • Forbedret batterikapasitet med rask opplading og batterisparemodus (Venu 2: Opptil 11 dager i smartklokkemodus, Venu 2S: opptil 10 dager i smartklokkemodus)

Registrering av helsedata 24/7

Smartklokken Venu 2/2S vet alltid hvordan kroppen din har det fordi den registrerer data døgnet rundt. Klokken måler puls (med varsler for høye og lave verdier1), metabolsk alder, avansert søvnstatistikk med Sleep Score, respirasjon, Pulse Ox2, stress og kvinnehelse (menstruasjonssyklus og graviditetskalender). Funksjonen Body BatteryTM forteller deg hvor høyt energinivå du har, som kan hjelpe deg å planlegge trening, hvile og søvn. Med den nye funksjonen Health Snapshot kan du aktivere en 2-minutters øvelse for å registrere viktig helsedata som gir deg en rapport som kan deles med helsepersonell eller en treningsveileder.

Avansert søvnregistrering med Sleep Score

Venu 2/2S registrerer søvn og viser nattens stadier av lett, dyp og REM-søvn, hvor mye du har beveget deg under natten, Pulse Ox2 og respirasjon. Med den nye funksjonen Sleep Score, som er utviklet av Firstbeat Analytics, får du poeng som er basert på kvalitet og kvantitet fra nattens søvn. Disse dataene, samt forslag til hvordan du kan forbedre din søvnkvalitet, er tilgjengelige i klokken og i Garmin ConnectTM. Trenger du hjelp til forbedringer, veileder Venu 2/2S deg gjennom strukturerte pusteøvelser som hjelper deg å slappe av og fokusere.

Trening og sikkerhet

Uansett om du trener hjemme, på treningssenteret eller ute kan Venu 2 motivere deg til å være aktiv. Venu 2/2S leveres med nye aktivitetsprofiler for HIIT (som inkluderer AMRAP, EMOM og Tabata), innendørsklatring, buldring og turgåing. Klokken er samtidig preprogrammert med mer enn 25 andre aktivitetsprofiler for blant annet løping, sykling, svømming i basseng, golf, pilates og yoga1. I den oppdaterte profilen for styrketrening kan du se vekt- og personlige styrkeløftrekorder, med grafikk som viser deg hvilke muskelgrupper som arbeider under de ulike øvelsene.

Automatisk hendelsesregistrering (ved gå-, løpe- eller sykkelturer) gir deg en ekstra sikkerhet. Ved uforutsette situasjoner og uhell varsles definerte nødkontakter automatisk. Ved bruk av LiveTrack funksjonen kan venner og familie følge deg på turen3.

Tren hvor som helst, når som helst

Med Venu 2 er det enkelt å opprettholde gode treningsrutiner. Med et stort utvalg av preprogrammerte øvelser i klokken, og nedlastbare treningsplaner i Garmin Connect, kan du sette opp treningsøvelser ved å velge mellom mer enn 1 400 forslag til øvelser. Det finnes mer enn 75 preprogrammerte animerte øvelser for kondisjonstrening, yoga, styrketreningsøvelser, HIIT og pilates hvor korrekt teknikk og gjennomføring vises i appen Garmin Connect, eller på klokkeskjermen. Om du trener for å gjennomføre en 5 kilometer, eller mer, kan du få en egen PT og et treningsprogram via Garmin Coach.

Smarte funksjoner for deg som lever et aktivt liv

Hold deg trådløst oppdatert med en mengde smarte funksjoner som inkluderer musikk (last ned opptil 650 sanger inklusive spillelister fra Spotify®, Amazon Music og Deezer4), kontaktløs betaling med Garmin Pay5, smartvarsler for sms (AndroidTM-brukere kan besvare rett fra klokken), telefonanrop, kalenderpåminnelser, e-post og mer3. Venu 2 kan tilpasses med apper, widgeter og klokkeskjermer som kan lastes ned i Connect IQTM. Venu 2 er kompatibel med både Android eller Apple® smarttelefoner.

Designet for hverdagsbruk

• Venu 2-serien leveres i to størrelser. Venu 2: 45 mm skjerm med 22 mm armbånd og Venu 2S: 40 mm skjerm med 18 mm armbånd.
  • Klokkekasse leveres i rustfritt stål med quick release silikonarmbånd.
  • Robust AMOLED berøringsskjerm i Corning® Gorilla® Glass 3 med ”always-on-modus” som tilvalg.
  • Forbedret batteritid. Venu 2: Opptil 11 dager i smartklokkemodus, opptil 8 timer i GPS-modus med musikk. Venu 2S: Opptil 10 dager i smartklokkemodus, opptil 7 timer i GPS-modus med musikk.
  • Hurtig batterilading hvor 10 minutter med lading legger til opptil 1 dag med batterikapasitet i smartklokkemodus eller 1 time i GPS-modus med musikk. Tiden kan økes med batterisparemodus.

Venu 2/2S er tilgjengelig på lager og selges til veiledende utsalgspris fra kr. 4 499.- opptil kr. 4 999.-
For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1 Les mer på Garmin.com/ataccuracy

2 Dette er ikke en medisinsk enhet og skal ikke brukes til å diagnostisere eller overvåke medisinske tilstander. Se Garmin.com/ataccuracy. Pulsoksimetermålinger er ikke tilgjengelig i alle land.

3 Når paret med kompatibel smarttelefon. Les mer om krav og begrensninger for sikkerhet- og sporingsfunksjoner på Garmin.com/safety.

4 Krever abonnement hos en tredjepartsleverandør.

5Se hvilke banker som støtter Garmin PAY kontaktløs betaling: https://www.garmin.com/nb-NO/garminpay/banks/