Garmin Venu Sq 2 serien

Garmin Venu Sq 2 serien

Garmin lanserer i dag Venu® Sq 2 og Venu Sq 2 – Music Edition, prisgunstige GPS-smartklokker som døgnkontinuerlig måler helsen din. Klokken måler også aktivitetsnivå og leveres med trådløse funksjoner. Venu Sq 2 – Music Edition er designet for deg som elsker å høre på musikk, og gir mulighet for enkelt å lagre musikk på klokken slik at du slipper å ha med deg telefonen. Venu Sq 2 leveres i et stilig design og er fullspekket med funksjoner for helse og trening. Med en fantastisk AMOLED berøringsskjerm får du rask tilgang til alle funksjoner, statistikk, mer enn 25 ulike aktivitetsprofiler, smartvarsler og mye mer. I tillegg har Venu Sq 2 batteritid på opptil 11 dager i smartklokkemodus – slik at man slipper å bekymre seg over å lade klokken hver eneste natt. Med denne batterikapasiteten får man tilgang til helsedata som måles døgnet rundt og som gir en mer komplett helseoversikt for søvnkvalitet, stress, Body Battery™ og aktivitetsnivåer.

”Venu Sq 2 er utviklet for å alltid følge deg, i takt med din livsstil uansett hvordan dagene dine kan se ut”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”Klokken er fullspekket med populære helse- og treningsfunksjoner, smartvarsler og ikke minst en imponerende batteritid. I tillegg er klokken prisgunstig. Med Venu Sq 2 kan du finne gleden i å være aktiv!”

Full helseoversikt

Venu Sq 2 leveres med alle de funksjonene du behøver for å følge med på helsen din:

• Pulsmåling på håndleddet1: Registrerer pulsen din døgnet rundt og gir varsler ved unormal hjertefrekvens (høy/lav) ved hvile.
  • Body Battery: Følg med på dine aktuelle energinivåer gjennom dagen for å se når det passer best med trening eller restitusjon/hvile.
  • Søvnregistrering og Sleep Score: Få en bedre forståelse av hvordan kroppen din restituerer med ny og avansert søvnregistrering som kombinerer informasjon fra flere sensorer. Med en lettforståelig vurdering av søvnen din får du, hver morgen, poeng for nattesøvnen og kan se ulike søvnstadier samt puls, stress, Pulse Ox2og respirasjonsdata.
  • Stressmåling: Få informasjon om hvor rolig, balansert eller stresset dagen din har vært og få varsler når stressivået blir høyere. Den innebygde aktivitetsprofilen for respirasjon kan også benyttes for å oppmuntre til å slappe av mer ved å følge antall pust, puls og forandringer i stressnivå.
  • Kvinnehelse: Ved å benytte appen Garmin Connect™, hvor man kan følge med på menstruasjonssyklus eller graviditet, kan man logge symptomer og få mer innsikt rundt trening og kosthold. Man kan også se øyeblikksinformasjon, samt logge informasjon direkte på klokken.
  • Health Snapshot: Logg en 2 minutters økt for å se et øyeblikksbilde av data som puls, pulsvariabilitet, Pulse Ox, respirasjon og stress. Dette lagres i en rapport som kan sees på klokken eller i Garmin Connect-appen.

Finn gleden i å være aktiv

Venu Sq 2 leveres med innebygde sportsapper og funksjoner for ulike treningsformer og er utviklet for deg med en aktiv livsstil. Klokken er utstyrt med mer enn 25 preprogrammerte aktivitetsprofiler for både innen- og utendørstrening som gåturer, løping, sykling, svømming, tennis og mer. Du finner også et stort utvalg av ulike treningsøvelser for kondisjonstrening, styrketrening, yoga, HIIT og Pilates. I aktivitetsprofilen for HIIT kan man også benytte nedtellingstidtakere for å følge med på nøkkeldata, antall runder, intervaller for trening/hvile og mer.

I Garmin Connect-appen kan du ta del av preprogrammerte treningsprogram, eller lage egne, med mer enn 1600 øvelser tilgjengelige. Du kan også få en personlig trener via Garmin Coach, som utfra dine mål og prestasjoner lager treningsplaner som hjelper deg å nå målet du ønsker å nå, enten det gjelder 5, 10 eller 21 kilometer. Mellom treningene registrerer Venu Sq 2 skritt, intensitetsminutter, kaloriforbruk og mer.

Alltid tilkoblet

Med Venu Sq 2 har du alltid oversikt – uansett hvor du befinner deg. Se sms’er og oppdateringer fra sosiale medier, e-poster og mer rett på håndleddet når smartklokken er tilkoblet en Apple® eller Android™ smarttelefon. Funksjoner for sikkerhet og sporing gir trygghet ved at din posisjon kan sendes til utvalgte nødkontakter. Ved uforutsette hendelser sendes automatiske varsler2. Klokken leveres også med Garmin Pay™, en kontaktløs betalningsløsning3. Med Venu Sq 2 – Music Edition kan du lagre opptil 500 sanger på klokken, inklusive spillelister fra Spotify®, Amazon Music og Deezer (krever abonnement). I tillegg kan du laste ned utvalgte apper, urskiver og mer fra Connect IQ™ Store, rett til klokken eller i appen hvor det finnes et stort utvalg av alternativer.

Venu Sq 2 leveres med en kvadratisk AMOLED-skjerm på 1,4’’ med en urkasse i aluminium og et bekvemmelig silikonarmbånd. Venu Sq 2 er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris på kr. 2 999,-. Venu Sq 2 Music Edition selges til veiledende pris på kr. 3 349,-

Du kan også designe din egen versjon av Venu Sq 2 ved å velge versjon og ulike armbånd på Garmins nettside Your watch. Your way.

1 Les mer om klokkens nøyaktighet ved aktivitetsmåling på www.garmin.no

2 Dette er ikke en medisinsk enhet og kan ikke benyttes for diagnose eller registrering av medisinsk tilstand. Les mer på Garmin.com/ataccuracy. Funksjonen Pulse Ox er ikke tilgjengelig i alle land.

3 Når parkoblet med kompatibel smarttelefon; les mer på Garmin.com/ble. Les mer om krav og begrensninger for sporing og sikkerhet på nettsiden Garmin.com/safety

4 Les mer om hvilke land og hvilke banker som støtter kontaktløs betaling på Garmin.no