Garmin vívosmart 5 – den enkle måten for kontroll på helse og aktivitet

Garmin vívosmart 5 – den enkle måten for kontroll på helse og aktivitet

Garmin lanserer vívosmart® 5, en brukervennlig aktivitetsmåler med Garmins mest avanserte helsefunksjoner som søvnregistrering med Sleep Score, Pulse Ox med pulsmåling 24/7, Body Battery som viser energinivå, stressmåling og mye mer1. vívosmart 5 registrerer skritt, kaloriforbruk, intensitetminutter og leveres med et stort utvalg av preprogrammerte aktivitetsprofiler for aktiviteter som gåturer, svømming i basseng, sykling, yoga, kondisjonstrening og mer. Ved tilkobling til kompatibel telefon vises smartvarsler for telefonanrop, sms, kalenderoppføringer, sikkerhetsfunksjoner og mer ved enkle tastetrykk2.

”Vi vet at mange av våre kunder ønsker enkle løsninger i et stilig design”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”vívosmart 5 er diskret og tilgjengelig når du behøver den, uansett om du ønsker et armbånd for å registrere søvn, puls, aktiviteter eller bare for å se meldinger på håndleddet”.

Stilig og funksjonell

Et avrundet silikonarmbånd gjør at vívosmart 5 sitter bekvemt på håndleddet, noe som er viktig når man sover. Sammenlignet med sin forgjenger leveres vívosmart 5 med en klar skjerm som er 66% større, med større tekst og et brukervennlig grensesnitt med knapper. Det følger også med en ekstra rem som er enkel å bytte. Aktivitetsmåleren er vanntett, man kan både dusje og svømme med den, og leveres med en imponerende batterilevetid på opptil 7 dager.

Fokus på helse

Ta kontroll og følg med på helsen din med Garmins avanserte helseregistreringsfunksjoner. Pulsen måles 24/7 med teknologi som overgår konkurrentene ved å måle puls flere ganger i sekundet. I tillegg kan vívosmart 5 gi varsler ved unormalt høye eller lave pulsverdier. Nivåer kan angis av brukeren. Funksjoner for søvnregistrering, med Sleep Score, kan gi analyser av søvnkvalitet- og kvantitet gjennom natten. Poengene vil vise hvor lang tid av søvnen som er brukt i ulike søvnfaser, hvor mye man har rørt på seg, stressnivåer og mer. vívosmart 5 måler også puls via Pulse Ox funksjonen (gjennom natten, på dagen eller etter ønske), respirasjon, Body Battery energinivåer, stress, væskekontroll og har avanserte funksjoner for kvinnehelse.

vívosmart 5 er ideell for kunder som setter pris på enkelhet. Statistikk vises på en intuitiv måte og skjermen kan tilpasses for rask tilgang til favorittfunksjoner.

Utviklet for en aktiv livsstil

Uansett om aktiviteten er en spasertur med en venn, en svømmetur i bassenget, en spinningtime eller noe annet har vívosmart 5 de aktivitetsprofilene som behøves. Ved tilkobling til kompatibel smarttelefon kan telefonens GPS vise nøyaktig måling av distanse, tid og tempo ved gå-, løpe- eller sykkelturer. Funksjoner som viser kondisjonsalder/metabolsk alder kan motivere til økt aktivitet, som reduserer kroppsfett og senker hvilepuls.

vívosmart 5 er også utstyrt med viktige sikkerhet- og sporingsfunksjoner, som kan gi trygghet når man trener utendørs. Ved å trykke på knappen i noen sekunder kan det utløses alarm via sms, hvor posisjon sendes til utvalgte nødkontakter.

Trådløst tilkoblet

Med vívosmart 5 er man alltid oppdatert. Når armbåndet er tilkoblet kompatibel smarttelefon, (vívosmart 5 fungerer fint med både Apple® og AndroidTM), kan man se telefonanrop, sms, varsler fra sosiale medier, nyhetsvarsler og mer. Man kan også sette opp en tilpasset morgenrapport, som kan være et nyttig planleggingsverktøy for å starte dagen riktig.

vívosmart 5 er tilgjengelig på lager og selges til en veiledende pris på kr. 1 699.-

1 Dette er ikke en medisinsk enhet og må ikke brukes til å diagnostisere eller overvåkehelsetilstand. Les mer på garmin.com/ataccuracy . Pulsoksymetermålinger er ikke tilgjengelig i alle land.

2 Når parkoblet med kompatibel smarttelefon. For mer informasjon om sikkerhet- og sporingsfunksjoner, les mer på Garmin.com/safety