Nye programvareoppdateringer til Garmins smartklokker og sykkelcomputere

Nye programvareoppdateringer til Garmins smartklokker og sykkelcomputere

Garmin har lansert en ny programvareoppdatering som inkluderer nye funksjoner og oppdateringer for utvalgte smartklokker i fēnix 7-serien, epix(Gen 2), tactix® 7, Enduro 2 , MARQ® (Gen 2), Forerunner 255-serien og Forerunner 955-serien. Om kort tid vil oppdateringene også være tilgjengelige i Forerunner® 945 LTE samt sykkelcomputerne i Edge® 1040 og Edge Explore 2-serien1. Med denne gratis programvareoppdateringen får Garmin-kunder enda mer ut av enhetene sine.

Noen av de oppdaterte funksjonene for smartklokker er:

• Løpekraft på håndleddet (uten behov for tilbehør): Se innsatsen din og få sanntidsdata om hvor mye kraft du bruker på en løpetur – nå uten behov for ekstra tilbehør.
  • Morgenrapport:Her får du forslag til daglige treningsøkter, informasjon om hvordan du har sovet den siste natten og HRV-status. Hvis smarttelefonen din kobles med klokken, kan du få dagens værvarsel. Rapporten kan tilpasses etter eget ønske.
  • Tilpasset tempo: Enten du løper i oppover- eller nedoverbakke, er det nå mulig å se det tilsvarende tempoet på flatmark, noe som gjør det lettere å opprettholde en jevn innsats i variert og kupert terreng.
  • NextForkTMkartguide: Se avstanden til neste løypekryss, hvor stien deler seg, og navnet på den kommende stien.
  • Automatisk hvile:Under en ultraløpsaktivitet holder klokken automatisk oversikt over hvor lang tid du har brukt på en hvilestasjon eller et kontrollpunkt uten at du trenger å sette løpeaktiviteten på pause.
  • Snowboard/topptur: Nytt i aktivitetsprofilen for snowboard, er at profilen nå gir informasjon om turen opp fjellet. Se mer spesifikke data for opp- og nedstigning.
  • Diskgolf: Se statistikk og poengscore med den nye dedikerte aktivitetsprofilen for discgolf. Mer enn 14 000 diskgolfbaner kan sees direkte på håndleddet, via UDisc-appen i Connect IQ.

Oppdaterte funksjoner for sykkelcomputere1 er:

• Del treningen din i sanntid: Oppdateringer sendes automatisk til venner og familie. Mens du er ute og reiser, kan de spore hastigheten din, hvor langt du har syklet og mer.
  • Få varsler fra følgerne dine: Når sykkelcomputeren er koblet til en kompatibel telefon, kan du motta heiarop i form av meldinger fra familie og venner under trening og konkurranse.
  • Adaptiv coaching:En funksjon som hjelper deg med å hele tiden være klar for neste mål eller konkurranse ved å få tips og forslag til daglige treningsøkter. Denne funksjonen er kun tilgjengelig i Edge 1040-serien. I tillegg kan du se hele ukens daglige treningsforslag direkte på enheten, noe som gjør det enklere å spore ytelse, restitusjon og kommende treningsøkter i Garmin Connect-kalenderen.

Den gratis programvareoppdateringenen har allerede blitt utgitt til kompatible enheter, og tilleggsoppdateringer vil bli tilgjengelig om kort tid. Oppdater smartklokken eller sykkelcomputeren med automatiske oppdateringer direkte på enheten eller ved hjelp av Garmin Express. For en liste over alle funksjonene som vil være tilgjengelige på de forskjellige enhetene, klikk her.

1 For en fullstendig liste over kompatible enheter, se https://www.garmin.com/en-US/support/software/wearables/

2 Når den er paret med en smarttelefon i et område med mobildekning