Skill deg ut i mengden med Garmin Instinct 2 serien

Skill deg ut i mengden med Garmin Instinct 2 serien

Garmin lanserer Instinct® 2-serien, det nye tilskuddet i den populære Instinct-familien av smartklokker, som er utviklet for den som våger å gå egne veier og utfordre seg selv. Instinct 2 er robust, fullspekket med innovative funksjoner og leveres i to størrelser. I tillegg leveres smartklokkene i mange tøffe fargekombinasjoner. Ved hjelp av avansert teknologi for solcellelading har også enkelte av versjonene ubegrenset batteritid1. Alle modellene leveres med Garmins velkjente funksjoner for trening og helse, som VO2 maks og Sleep Score.

”Instinct 2 er utviklet for å skille seg ut i mengden. For den som ønsker å få ut maksimalt av livet, hver dag”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”I tillegg til et spennende design med et stort utvalg fargevarianter, er klokkene fullspekket med Garmins velkjente teknologi og brukervennlighet. Instinct 2 er mye mer enn en smartklokke – klokkene i denne serien er verktøy som hjelper den aktive å gjennomføre sine drømmer”.

Design

I utvalget av fargerike modeller leveres Instinct 2 serien i to størrelser, med en slankere profil enn tidligere. Den tradisjonelle modellen leveres med en 45mm urkasse, den nye Instinct 2S er tilpasset slankere håndledd i en 40mm urkasse. En ny høyoppløst skjerm med ripebestandig glass gir at man er klar for alle typer utfordringer. De robuste Instinct og Instinct Solar modellene er produsert i henhold til militær standard (STD-810) for varme og støt, og er vanntette ned til 100 meters dybde.

Instinct 2 serien leveres i mange spennende farger og i følgende versjoner: Instinct 2 Solar, standard (uten solcellelading), Surf, Tactical og Camo Editions. Det er også muligheter for å designe sin egen versjon via garmin.no og «Your Watch, Your Way» nettsiden. Her kan man velge urkasse og deretter tilpasse med det armbåndet som er ønskelig, de ulike alternativene gir mer enn 240 ulike valg.

Instinct 2 er kompatibel med Garmin Connect IQ™2, en alt-i-ett-plattform hvor man kan tilpasse klokken ved å velge ulike apper, widgets, urskiver, datafelt og mer. Klokken er også fullspekket med funksjoner som hjelper deg å holde oversikt på helse- og aktivitetsdata, som søvn og væskeinntak, menstruasjonssyklus og graviditetskalender med mer. Via Garmin Connect, Garmins nettløsning for helse- og aktivitetsdata, kan data analyseres og deles med andre.

Lang batteritid

Den nye Instinct 2 serien er videreutviklet og særlig batteritiden er forbedret fra tidligere versjon. Instinct 2 leveres med opptil fire ukers batteritid i smartklokkemodus. I tillegg, takket være forbedringer ved solcellelading, kan enkelte av Instinct 2 Solar versjonene tilby ubegrenset batteritid1 i smartklokke-modus. Dette setter en ny standard for batterilevetid fra Garmin.

Hold oversikt på helsen din med trådløse funksjoner

Instinct 2 leveres med alle Garmins velkjente funksjoner for helsesporing, og hjelper deg å leve et sunnere liv. Funksjoner som SleepScore, avansert søvnregistrering, og avanserte helsedata som Body Battery™, stress og puls vises på klokken og i Garmin Connect. Instinct 2 viser også informasjon som VO2 maks, metabolsk alder, trenings-status/belastning/effekt, restitusjonstid og HIIT trening. Videre gir også Instinct 2 forslag til daglig aktivitet, ut fra aktivitetsnivået brukeren befinner seg på.

Instinct 2 er fullspekket med preprogrammerte aktivitetsprofiler og apper, blant annet en ny profil for multisport som gjør det mulig å veksle mellom aktiviteter. Ved denne profilen kan man se sammenlagt totaltid og distanse. Om noe uforutsett oppstår kan venner og kjære varsles via funksjonen Hendelsesdetektering. Når klokken er parkoblet med kompatibel smarttelefon og appen Garmin Connect™ Mobile, og en ulykkeoppstår, vil klokken automatisk sende et varsel til lagrede nødkontakter2.

Instinct 2 Solar leveres også med funksjon for kontaktløs betaling via Garmin Pay™

Special Editions

Instinct 2 leveres også i spesialversjoner, med dedikterte funksjoner:

• Surf Edition: Spesialutviklet for vannsportaktiviteter som surfing, vindsurfing og kiting. Klokken er utstyrt med en widget for tidevann. Man kan også holde oversikten på aktiviteter og se disse senere ved hjelp av kompabilitet med Surfline Sessions™. Surf-versjonene leveres i både standard- og Solar-versjonene.
  • Tactical Edition: Denne versjonen er populær hos militært personell, hvor modellen leveres med dedikterte og taktiske funksjoner som Kill Switch, Stealth Mode, dobbelt posisjonsformat og aktivitetsprofilen JumpMaster. Klokken leveres i fargene Coyote Tan eller svart.
  • Camo Edition: Fargene Grafit og Mist Camo gjør det enkelt å smelte inn, eller skille seg ut fra mengden, enten man befinner seg i storbyen eller i jungelen.

Instinct 2 og Instinct 2S viser Garmins kontinuerlige mål om utvikling av smartklokker. Instinct 2 serien er tilgjengelig på lager og selges til veiledende utsalgspris fra kr. 3 999,-
For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1 Ubegrenset batteritid er kun tilgjengelig for 45mm Instinct 2 Solar i smartklokkemodus. Det forutsettes minimum 3 timers bruk utendørs per dag i lysforhold som tilsvarer 50 000 lux.

2 Når parkoblet med kompatibel smarttelefon. For mer informasjon om krav og begrensninger for sporing og sikkerhet, les mer på: Garmin.com/safety.