Gå videre til innhold
SHOWROOM: Alle de ulike dusjtoalettene fra Geberit kan ses i det nye showroomet på Lørenskog.

Pressemelding -

Covid19 stoppet dusjtoalett på Aker Brygge – Geberit inviterer i stedet til nytt showroom

Denne uken skulle sommerstemte nordmenn og turister få prøve ut Geberits AquaClean dusjtoaletter på Aker Brygge, men på grunn av Covid19 må det oppgraderte offentlige toalettbesøket vente. Geberit benytter nå anledningen til å heller invitere nysgjerrige til å teste dusjtoalettet i deres nye showroom på Lørenskog.

Dusjtoalettet har i mange år vært normalen i flere asiatiske land, og interessen er stigende også i Norge. Mange ønsker imidlertid å prøve ut dusjfunksjonen før de kjøper et slikt toalett.

Derfor ønsket Geberit denne sommeren å gjøre dusjtoalettet tilgjengelig for folk flest.

– De siste to ukene av juni ville vi bruke Aker Brygge som showroom for våre AquaClean dusjtoaletter. Det er ofte mangel på gode toaletter i det offentlige rom og det hadde vi lyst til å gjøre noe med. Når man først har opplevd velværet en frisk og ren dusj gir, så ser man også fordelene ved et dusjtoalett på en helt ny måte, sier Katharina Sølvberg, Head of Marketing i Geberit Norge.

På grunn av situasjonen med Covid19, ble det likevel ikke noe av planene.

– Kampanjen var avtalt og klar til å rulles ut, men på bakgrunn av dagens situasjon, valgte vi å ikke gjennomføre prosjektet som planlagt. Det er synd at forbrukerne likevel ikke får mulighet til å teste ut dusjtoalettet på Aker Brygge i sommer, men vi setter sikkerhet først og håper å kunne gjennomføre aktivitetene på et senere tidspunkt, forklarer Sølvberg.

AVLYSER: Markedssjef Katharina Sølvberg og administrerende direktør Tor Martin Garsjø fra Geberit Norge måtte avlyse dusjtoaletter på Aker Brygge.

Dusjtoalett-test på nytt showroom

Alle som er nysgjerrige på hvordan det er å bruke et dusjtoalett, kan imidlertid glede seg over åpningen av Geberits nye showroom på Lørenskog.

– Vårt nye showroom er til for at rørleggere, innkjøpere og andre skal kunne få ta og føle på våre produkter – det gir en helt annen opplevelse enn å se på bilder på en nettside. I tillegg ønsker vi forbrukere hjertelig velkommen til oss for å teste ut våre dusjtoaletter, finne inspirasjon til nytt baderom eller få mer informasjon om produktene vi tilbyr, sier Sølvberg.

Geberits nye showroom åpner denne uka, og i tillegg til å vise frem ulike dusjtoaletter vil man også kunne bli kjent med selskapets baderomsmøbler, dusjløsninger og toalettløsninger for vegghengte og gulvstående toaletter.

SHOWROOM: Geberit viser fram både dusjtoaletter og baderomsmøbler i sitt nye showroom.

Geberits nye showroom er åpent alle hverdager mellom 08:00 – 16:00.

Adresse: Luhrtoppen 2, 1470 Lørenskog

For mer informasjon, kontakt:

Katharina Sølvberg, Head of Marketing i Geberit Norge

E-post: katharina.solvberg@geberit.com

Om Geberit

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 29 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 12 000 ansatte i rundt 50 land genererte Geberit salg av 3,1 milliarder CHF i 2019. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Geberit er ledende innen sanitærteknologi og baderomsporselen, både foran og bak veggen i baderommet.

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 26 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 11 000 ansatte i omtrent 50 land, genererte Geberit salg på 3,1 milliarder CHF i 2023. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Luhrtoppen 2
1470 Lørenskog