Gå videre til innhold
Til venstre: Rundt speil (90 cm) med direkte belysning fra Geberits Option-kolleksjon i kombinasjon med baderomsmøbler fra Geberit iCon. Til høyre: Den nye Geberit Option-kolleksjonen.

Pressemelding -

Geberit lanserer funksjonelle baderomsspeil med lys i ulike former og størrelser

Geberit lanserer i april en ny kolleksjon funksjonelle speil med lys. Speilene kommer i en rekke ulike former og størrelser, både runde, ovale og firkantede med mykt og funksjonelt lys.

Hvis det er ett sted i huset det er viktig med godt lys, så er det på badet. Der trenger vi lys som er varmt, mykt og funksjonelt.

Den nye Option-kolleksjonen fra Geberit hjelper til å skape god atmosfære på badet, uansett om det er mørkt eller lyst ute. Speilene kommer med energieffektiv LED-belysning, som sprer et varmt, hvitt lys.

Rund estetikk

– Option kommer i flere former og størrelser, slik at du kan få et baderom som er perfekt for deg. Et rundt speil er ikke bare estetisk fint, men kan også skape en kontrast til stramme linjer og firkantede fliser som ofte dominerer et bad. Det fortsetter å være en av de store trendene for bad også i 2023, sier Anne Ersnes, produktsjef i Geberit.

Det runde Option-speilet kommer i fire størrelser med diameter på 50, 60, 75 og 90 cm.

Firkantet eleganse

For den som ønsker elegant og moderne stil på badet, kan et kvadratisk speil være riktig valg. Rammen kommer i to farger – tidløs aluminium og matt svart. Det firkantede speilet kommer i en rekke størrelser, fra 40 til 160 cm.

Option Square Plus er Geberits luksusvariant av speilet med varmt lys fra to kilder som kan dimmes, og antiduggfunksjon som slås på manuelt, og slås av automatisk etter 30 minutter.

Ovale former

– Den siste varianten er en oval form. For deg som liker myke former og et elegant uttrykk, er et ovalt speil med lys midt i blinken. Ovale former gir rommet et mykere og mer lekent preg, sier Ersnes.

Speilet kommer i størrelsen 60x80 cm og kan henges både vertikalt og horisontalt.

Geberits Option-kolleksjon er i salg fra 1. april.

Om Geberit

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 26 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 12 000 ansatte i rundt 50 land genererte Geberit salg på 3,4 milliarder CHF i 2022. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Katharina Sølvberg

Head of Marketing i Geberit Norge +47 982 68 196

Geberit er ledende innen sanitærteknologi og baderomsporselen, både foran og bak veggen i baderommet.

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 26 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 11 000 ansatte i omtrent 50 land, genererte Geberit salg på 3,1 milliarder CHF i 2023. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Luhrtoppen 2
1470 Lørenskog