Geberit leverer moderne bad med Silent-DB20 til Skjold borettslag

Geberit leverer moderne bad med Silent-DB20 til Skjold borettslag

Rørsystemet i Skjold borettslag i Bergen var foreldet og måtte byttes ut. Geberit ble valgt som leverandør av avløpsrør, innbyggingssisterner og elegante betjeningsplater.

Borettslaget i Fana i Bergen består av 199 boenheter. De var enige om å gjøre noe med rørene raskt fordi det var fare for skade.

Borettslaget hadde full tiltro til at utførende rørlegger Unik VVS tok forsvarlige og gode valg av produkter. Det opprinnelige rørsystemet var av støpejern. De nye rørene, Geberit Silent-DB20, er av plast og har lenger levetid.

– Disse rørene er mye lettere i vekt og er veldig enkle å jobbe med. Det oppstår også mindre støv når de kuttes, noe som er fint når man jobber i trange leiligheter. Mye kan prefabrikkeres utenfor leilighetene med speilsveising. En annen stor fordel er at det er mye mindre sannsynlighet for lekkasje siden det ikke brukes gummipakninger på hver kobling, sier Alexander Ludwig, formann for rørleggerne som jobber med prosjektet.

Får mer moderne bad

Badene i borettslaget får også innbyggingssisterner fra Geberit, med elegante betjeningsplater som fås i tre ulike farger. Sisternene har serviceåpning som gjør det enkelt å utføre vedlikehold.

– Badet er enklere å renholde når det brukes innbyggingssisterne fremfor gulvstående toalett. Det er også en mer moderne og plassbesparende løsning, sier Ludwig.

Alexander Ludwig, Unik VVS

Unik VVS har satt opp visningsrom innenfor borettslaget der beboerne kan se hvordan badene blir seende ut og gjøre individuelle tilvalg.

– Når vi jobber med borettslag tilrettelegger vi for at beboere som ønsker det kan bo hjemme under arbeidet. I Skjold borettslag har vi satt opp provisoriske toalett med vask og varmtvannsbereder på balkongene og dusjcontainere utenfor blokkene, forteller Ludwig.

Styret i borettslaget melder at beboerne i leilighetene som har fått ferdigstilt badene sine er svært fornøyde med resultatet. Rehabiliteringen skal være helt ferdig i desember 2023.

Om Geberit

Den globalt opererende Geberit Group er en europeisk leder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi innen sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 26 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 12 000 ansatte i omtrent 50 land, genererte Geberit en nettoomsetning på CHF 3,5 milliarder i 2021. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Katharina Sølvberg

Head of Marketing i Geberit Norge +47 982 68 196

Geberit er ledende innen sanitærteknologi og baderomsporselen, både foran og bak veggen i baderommet.

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 26 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 11 000 ansatte i omtrent 50 land, genererte Geberit salg på 3,1 milliarder CHF i 2023. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Luhrtoppen 2
1470 Lørenskog