Gå videre til innhold
FLERE FORDELER: De nye produktene innenfor avløpsegmentet til Geberit vil gjøre hverdagen enklere for installatøren.

Geberits nye avløpsprodukter gir mer effektive installasjoner

Geberit optimaliserer og tilfører stadig nye produkter til sin portefølje av avløpssystemer. Større utvalg i dimensjonene på avgradere for Geberit PE og Geberit Silent-db20, Geberit Silent-db20 45° bend nå med langt tilkoblingsrør og ny leppepakning for Geberit Silent-db20 stikkmuffer skal gjøre hverdagen til installatørene enklere.

Geberit utvider sin portefølje av avgradere for avløpssystemene Geberit PE og Geberit Silent-db20. I tillegg til rørdimensjonen d110, vil man nå også få avgrader i diameter d56, d63, d75 og d90. På kun ti sekunder kan den klargjøre rør og fitting for sveising med en Geberit elektrosveisemuffe. Avgraderne passer til alle vanlige skrudriller og er spesielt egnet til arbeid på steder som er vanskelig å komme til. Knivbladet kan raskt og enkelt byttes ut.

Avgraderne vil være tilgjengelig enkeltvis eller samlet i en praktisk koffert som kan brukes for sikker og enkel oppbevaring.

Geberit Silent-db20 45° bend med langt tilkoblingsrør

Geberit Silent-db20 45° bend, som brukes for montering av samlerør nær tak, er nå tilgjengelig med et langt tilkoblingsrør. Det gir flere fordeler på byggeplassen. Blant annet blir det enklere å tilpasse røret til ønsket lengde eller forhåndsbestemt taktykkelse.

Tidligere utfordringer knyttet til at elektrosveisemuffen var plassert rett over brannmansjetten, er også løst ved at branmansjetten nå kan monteres i flukt med taket, uten kollisjon med en jetkobling eller elektrosveisemuffe.

Geberit Silent-db20 45° bend med langt tilkoblingsrør er egnet for taktykkelse på 150 – 250 millimeter, og er tilgjengelig i dimensjonene d90, d110 og d135.

Geberit Silent-db20 stikkmuffe med leppepakning

Den optimaliserte stikkmuffen med leppepakning for avløpssystemet Silent-db20 gjør det mye enklere å plassere videreførende rørledninger. Sokkelen har blitt utvidet slik at stikkmuffen enkelt kan brukes sammen med elektrosveismuffer.

Stikkmuffen er tilgjengelig i dimensjonene d40 opp til d160mm, og er utstyrt med en leppepakning laget av etylen-propylen-dien-monomergummi – forkortet EPDM – og kommer med et lokk som beskytter den mot støv og skitt i forkant av installasjonen.

Om Geberit

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 29 produksjonsanlegg.

Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 12 000 ansatte i rundt 50 land genererte Geberit salg av 3,1 milliarder CHF i 2019. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Katharina Sølvberg

Head of Marketing i Geberit Norge +47 982 68 196

Geberit er ledende innen sanitærteknologi og baderomsporselen, både foran og bak veggen i baderommet.

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 26 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 11 000 ansatte i omtrent 50 land, genererte Geberit salg på 3,1 milliarder CHF i 2023. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Luhrtoppen 2
1470 Lørenskog