GET BLIR EN DEL AV SKANDINAVIAS STØRSTE DIGITAL-TV OG BREDBÅNDS-SELSKAP

GET BLIR EN DEL AV SKANDINAVIAS STØRSTE DIGITAL-TV OG BREDBÅNDS-SELSKAP

Oslo, 15. september 2014: Get selges til TDC, og blir en del av Nordens største telekomselskap med 24 mrd. danske kroner i omsetning. Kabel-tv virksomheten til TDC (Yousee) og Get blir Nordens største digital-TV og bredbåndsselskap med 1,7 millioner husstander.

Salget skjer etter en lengre prosess, der dagens eiere i Get – Quadrangle Capital Partners II og Goldman Sachs Capital Partners - har vurdert både en børsnotering og salg til industrielle kjøpere.

-  Jeg gleder meg utrolig til å få TDC på laget. Dette er en veldig god nyhet for Get’ kunder og ansatte. Den nye virksomheten vil styrke konkurransen i det norske markedet til glede for norske forbrukere og bedrifter, sier CEO Gunnar Evensen.

Get har de siste årene arbeidet hardt for å bli den beste fiberbaserte innholds-leverandøren i Norge. Selskapet har vunnet flere tester for beste kundeservice, de mest brukervennlige produktene og har hatt den sterkeste kundeveksten i Norge på TV og bredbånd.

TDCs kjøp av Get styrker mulighetene til å fortsette denne positive utviklingen.TDC har en betydelig bedriftssatsning i det norske markedet, mens Get er ledende i privatmarkedet. TDC og Get vil nå knytte fibernettene sammen til ett nordisk nett for å gi norske kunder enda bedre løsninger.  TDC er også en stor nordisk mobiloperatør, som på sikt kan gi Gets kunder nye, spennende muligheter.

-  TDCs virksomhet i Norge og Get utfyller hverandre svært godt, og vi er entusiastiske for alle de nye mulighetene som nå åpner seg. Vi gleder oss til å fortsette å utvikle de beste og mest brukervennlige produktene til privat kundene våre, og sammen videreutvikle vår felles satsing i bedriftsmarkedet, sier CEO Gunnar Evensen.

Gunnar Evensen fortsetter som konsernsjef i Get og vil få oppgaven med å lede samkjøringen av Get og den norske virksomheten til TDC.

TDCs kjøp av Get er gjenstand for godkjenning av Konkurransetilsynet. Det er ventet at transaksjonen vil bli endelig gjennomført i løpet av fjerde kvartal 2014.

Se også pressemeldingen fra TDC.

For ytterligere informasjon:
Øyvind Husby, Direktør for Samfunnskontakt i Get - 934 44 140

Tags

Over 500 000 hjem og bedrifter er i dag tilkoblet Gets fiberbaserte nett, og over 1,8 million privat- og bedriftskunder bruker tjenestene våre hver dag. Stadig flere ønsker å knytte seg til fibernettet vårt, og vi har i flere år hatt en meget sterk vekst innenfor både bredbånd og tv.

I tillegg til eget nett, leverer vi også tjenester gjennom 25 regionale partnere fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør. Dette gjør Get til den største utfordreren til Telenor i Norge, og selskapet til en viktig samfunnsaktør som bidrar til konkurranse i det norske markedet.

Sommeren 2018 ble Get kjøpt opp av Telia Company og er nå del av Nordens sterkeste telekomselskap.

Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre 2 200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Etter sammenslåingen med Get skal nye Telia Norge levere nye og innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Ellen C. Scheen

Pressekontakt Informasjonssjef 97519420