​Problemløsere for Varner Retail

Claire, som er Prosjektleder for Digital Media i Varner Retail AS, har samarbeidet med Geta siden 2013. Siden den gang har samarbeidet resultert i nettbutikk for Cubus, Dressmann og BikBok. Nå jobbes det med nye løsninger for de andre kjedene i Varner Retail.

Back-end utvikling på tvers av kjeder, merkevarer og problemstillinger

Selv om Cubus, Dressmann og BikBok sine nettbutikker har stor variasjon på design og innhold, er de bygget på en felles platform, der logistikk, ordrer, integreringer og logikk er bygd på samme lest. Det er her Geta har bidratt med kompetanse for å løse de unike problemstillingene med lager, pris, størrelser, ordrer og integrasjoner, men samtidig bygge arkitekturen på en måte som gjør at løsningen kan brukes på alle nettbutikkene.

Hodene til Geta

«For oss handlet det om hvilke hoder vi fikk samarbeide med. Hodene som Geta bidro med, gjorde ting dobbelt så fort, spurte kritiske spørsmål, gav verdifulle råd inn i utviklingsprosessen og viste seg å være reale problemløsere. Det er viktig for oss å ha tilgang på hoder som jobber i utkanten av hva som er teknisk mulig å utvikle, og den kompetansen føler vi at vi får hos Geta,» forteller Claire.

«Vi stoler på silingsprosessen som de gjør før de ansetter og vi føler oss prioritert med en ekstremt høy kompetanse. Det at Geta er et bra sted å jobbe er også noe vi setter veldig høyt, for det betyr at folk blir og stabilitet er meget viktig for oss. Det er veldig kostbart å erstatte den kjennskapen Mari og Martin i Geta sitter med.»

Mari og Martin har jobbet med teamet i Varner Retail siden 2013 og synes det er givende å jobbe for en kunde som tør å satse på det siste innen teknologi.

Geta er også involvert i Varners satsning på omnikanal. Egil André jobber nå med utvikling av løsninger som sammensmelter kjøp i butikk og kjøp på nett.

«Geta er blitt en støttespiller til oss. De tar alle de vanskelige utfordringene og om jeg trenger noen dyktige nerder, så kontakter jeg Geta» avslutter Claire.

Litt sånn nerdete info om prosjektet:

Løsningen vi jobber med hos Varner bygger på EPiServer Commerce, EPiServer CMS, EPiServer Find og InRiver.

Vi har vært involvert i de fleste delene av løsningen - integrasjon mellom EPiServer Commerce og betalingssystemer, visning og indeksering av produkter i EPiServer Find, søk, handlekurv og ordrehåndtering samt implementering av html i EPiServer CMS. I tillegg har vi bidratt med rådgivning rundt arkitektur og prosessflyt.

• Webtjenester

• episerver