Gi bort dagen tar steget videre i 2017

Gi bort dagen ble en realitet i januar 2012 og har gradvis utviklet seg til å bli en aktør og pådriver for å sette frivillighet og giverglede på agendaen. Nå skriver vi 2017 og vi har arrangert Gi bort dagen siden 2012 og påvirket tusenvis av mennesker. Det har vi fått til ved å mobilisere frivillige i næringslivet til å gjøre en forskjell i sitt nærmiljø. Nå tar vi steget videre med ny grafisk profil, ny nettside, strategiske partneravtaler og arbeid gjennom hele året med de gode koblingene.

Vi har nå gått gjennom en profesjonalisering gjennom å ha stiftet et ideelt AS, ansatt en daglig leder i Maria Peltokangas og fått på plass prosjektledere som skal bidra til å utvikle Gi bort dagen videre i 2017 og skape givende koblinger mellom givere og mottakere gjennom året vi nå er inne i.

I tillegg har vi fått videreutviklet design og logo av Engasjert Byrå i Trondheim og fått utviklet en helt ny nettside fra selskapet Doghouse i Trondheim. Vi er avhengige av aktører som Engasjert Byrå og Doghouse som gir av sin tid og kompetanse, for at vi skal kunne gjøre jobben vår.

I 2016 har jobbet med profesjonalisering av partneravtaler og har samarbeidet med Fretex Norge er en del av dette. Vi jobber også med flere strategiske partnere på mottakersiden. I tillegg er vi i dialog med partnere på giversiden, det vil si bedrifter i Norge som har lyst til å ta grep om egen satsing på samfunnsansvar og som har lyst til å løfte vår organisasjon og bidra til at vi blir sterkere og får mer gjennomslagskraft i 2017.

Vi drives av å gjøre en forskjell og se at jobben vi gjør bidrar til at mennesker i vårt eget samfunn får det bedre. Det er behov for oss, og dersom du også har lyst til å være med å forsterke jobben vi gjør, ta gjerne kontakt med oss. Vi jobber med å skape gode koblinger mellom bedrifter og frivillige organisasjoner, sosiale entreprenører og andre som viser omsorg gjennom hele året.

Den største glede du kan ha, er å gjøre andre glad!

• Frivillighetsarbeid

• gi bort dagen